Warszawska Organizacja Turystyczna z nowym logo

Nowe logo ma odzwierciedlać tożsamość WOT jako Stowarzyszenia w oczywisty sposób związanego z miastem i powstawało z myślą o zaproszeniu do współpracy nowych partnerów, ale także po to, żeby pogłębić relacje z obecnymi członkami Stowarzyszenia.

Barbara Tutak, prezes WOT, podkreśliła: „Kierowała nami potrzeba stworzenia znaku, z którym identyfikować będą się także nasi członkowie.  Ocenialiśmy także walory estetyczne, sprawdzaliśmy współczesne trendy, szukaliśmy wzorców w czasach najlepszych dla twórców, grafików i warszawskiego designu. Zależało nam na czytelności i oryginalności nowego znaku, a także typografii, której elementy pojawiają się w krajobrazie miasta.

Zdecydowaliśmy się użyć litery W jako sygnetu, bo jest to znak o bardzo dużej pojemności znaczeniowej, mocno kojarzący się ze wszystkim, co warszawskie. Nawiązaliśmy do stylistyki neonowej, starając się zachować lekkość i prostotę całości. W sposób oczywisty znak odwołuje się do geografii miasta – dwóch obszarów połączonych Wisłą; jest też otwarty, co wskazuje również na otwartość naszego Stowarzyszenia. Turkusowa kolorystyka znaku to połączenie barw identyfikujących dwa nasze kluczowe obszary działalności – turystyki „leisure” (jasna zieleń) i turystyki kongresowej (błękit).”

Jeden zamiast dwóch

Od kilku lat Stowarzyszenie posługiwało się dwoma różnymi znakami. Jeden przynależał do całego Stowarzyszenia, a drugi do działu Convention. Od tej pory WOT działać będzie pod jednym szyldem.

Twórcami nowego logotypu są graficy: Joanna Korczyńska, Maja Kwapień (Malu Studio) i Jarek Zuzga.