W lutym hotele nieco droższe niż w styczniu

Według badań hotele.pl, średnie ceny w polskich hotelach w styczniu wzrosły o 5,6 proc. w stosunku do stycznia, oraz wzrostem o 8,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014. Największy udział w tym wzroście miały rezerwacje dokonywane przez klientów indywidualnych, w przypadku których średnia cena rezerwacji wzrosła aż o 27,42 proc. (w ujęciu rok do roku). Nieco mniejszy wzrost zanotowano w przypadku rezerwacji firmowych, który wyniósł 6,26 proc. (również w ujęciu rok do roku).
W lutym niezmiennie największą popularnością cieszyły się hotele o standardzie 3*, których udział w rezerwacjach wyniósł 47,78 proc. W porównaniu do lutego poprzedniego roku ta grupa hoteli odnotowała jednak niewielki spadek liczby rezerwacji, o 2,9 proc.. Zwraca również uwagę duży spadek liczby rezerwacji w hotelach 5*, o 37 proc. w stosunku do roku 2014. Nieco większą popularnością, niż w analogicznym okresie w roku poprzednim, cieszyły się hotele 2*, w przypadku których odnotowano wzrost rezerwacji o 7,3 proc..
W lutym odnotowano znaczny wzrost popularności Wrocławia. W porównaniu do lutego 2014 roku, liczba rezerwacji w tym mieście wzrosła aż o 24,2 proc.. Przyczynili się do tego przede wszystkim klienci firmowi. Ten segment zanotował wzrost o 26,6 proc.. Spośród innych dużych miast na uwagę zasługuje wzrost liczby rezerwacji w Łodzi (12,2 proc. więcej). Spory spadek zainteresowania odnotował Kraków, gdzie liczba rezerwacji spadła o 13 proc..
Klienci korporacyjni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 5*, średnio 9 dni przed rozpoczęciem pobytu. Z kolei klienci indywidualni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 3*, aż na 22 dni przed przyjazdem.
Najkrótszy przedział czasowy pomiędzy datą rezerwacji, a początkiem pobytu, odnotowano w hotelach 2* (średnio niecałe 4 dni) w przypadku klientów firmowych, oraz w hotelach 5* (średnio nieco ponad 7 dni) w przypadku klientów indywidualnych.
Średnia cena noclegu za dobę w lutym br. pozostawała na zbliżonym poziomie do tego samego okresu w roku poprzednim, i wyniosła 212,10 zł (2,11 proc. mniej niż rok wcześniej).
W przypadku najpopularniejszych hoteli wśród klientów korporacyjnych, tj. o standardzie 3*, średnia cena pobytu za dobę wyniosła 202,18 zł, tj. o 3,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Klienci indywidualni, którzy również najchętniej rezerwowali hotele 3*, musieli się liczyć ze średnim wydatkiem rzędu 189,93 zł za dobę.
Największy wzrost średniej ceny za dobę odnotowano w hotelach 5*, gdzie wzrost w stosunku do lutego 2014 wyniósł 11,52 proc. (do poziomu 413,80 zł). Największy spadek średniej ceny za dobę odnotowano w hotelach 1*, gdzie wyniósł on 5,99 proc. (do poziomu 136,84 zł).
POWIĄZANE WPISY
12 lutego 2025
Profitroom: hotele zyskują na walentynkowych wyjazdach. Wzrost rezerwacji o 65 proc.
Tegoroczne Walentynki przypadają w piątek, co sprzyja przedłużonym, weekendowym wyjazdom.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 lutego 2025
PHH z pierwszymi certyfikatami Green Key
Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zdobyła pierwsze certyfikaty Green…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2025
Mövenpick otwiera swój pierwszy hotel w Polsce
Marka Mövenpick, należąca do Accor, oficjalnie otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 lutego 2025
Rekordowe zyski Arche. Inwestorzy zarobili 56 mln zł w 2024 roku
Grupa Arche dysponuje największą w kraju prywatną siecią hoteli z rodzimym kapitałem,…
0 Komentarzy6 Minuty
3 lutego 2025
Arche rusza z rewitalizacją Królewskiej Papierni w Konstancinie
Kolejny zabytek na mapie Polski odzyska swój blask, a wszystko za sprawą rewitalizacji…
0 Komentarzy4 Minuty
29 stycznia 2025
Accor wprowadza nową platformę do rezerwacji grupowych
Grupa hotelowa Accor uruchamia nową platformę Travel Pros Leisure Groups Online, aby…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Nocowanie.pl: Polacy nie rezygnują z zimowych wyjazdów
Temperatura kilkunastu stopni na plusie i znikoma ilość śniegu powodują, że należy uznać…
0 Komentarzy5 Minuty
22 stycznia 2025
Polska magnesem dla inwestorów branży hotelarskiej
Spadki z poprzednich lat zostały wyrównane – polski sektor hotelowy powraca do dawnego…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty