W 2022 Hiszpanię odwiedziło ponad 1,5 mln turystów z Polski
W 2022 padł rekord w liczbie Polaków odwiedzających Hiszpanię, który wyniósł dokładnie 1 546 163 turystów, co stanowi 2,15 proc. ogólnej liczby turystów zagranicznych podróżujących do Hiszpanii, według szacunków Narodowego Instytutu Statystycznego na podstawie badań ruchu turystycznego na granicach (Frontur).
Liczby te oznaczają wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem 2019 (poprzedzającym pandemię Covid-19, w którym również odnotowano rekordową liczbę przyjazdów) oraz o 88 proc. w porównaniu z rokiem 2021.
W sumie w 2022 roku Hiszpanię odwiedziło 71,5 miliona zagranicznych gości.
Odnośnie poniesionych wydatków, to w 2022 roku polscy turyści wydali łącznie ponad 2 mln euro, co stanowi 2,6 proc. całkowitych wydatków dokonanych przez turystów zagranicznych w Hiszpanii. Średnie dzienne wydatki wzrosły do 169 euro, co również jest rekordową kwotą, i stanowi wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z rokiem 2021r.
Dzięki tym liczbom Polska umacnia swoją pozycję jako jeden z głównych rynków wyjazdowych do Hiszpanii, wykazując przy tym ogromną dynamikę i potencjał wzrostowy. Należy pamiętać, że już w 2021 roku Polska była rynkiem europejskim, który wykazał stosunkowo największe ożywienie w podróżach do Hiszpanii.
Wśród głównych hiszpańskich destynacji wybieranych przez Polaków w 2022 roku, według badania Frontur, prym wiodą Wyspy Kanaryjskie, gdzie przyjechało ponad 429 tys. polskich turystów, co oznacza wzrost o 14,26 proc. w porównaniu z rokiem 2019. Na drugim miejscu plasuje się Katalonia z 303 tysiącami turystów oraz Baleary z prawie 258 tysiącami turystów, destynacja, która odnotowuje wzrost o 67 proc. w porównaniu z 2019 r.
W 2022 roku główne aktywności realizowane przez polskich turystów w Hiszpanii to wizyty w miastach (73 proc.), korzystanie z plaży (71 proc.), zakupy (62 proc.) oraz odwiedzanie obszarów przyrodniczych (42 proc.), co pokazuje duże zainteresowanie polskiego turysty zróżnicowaną ofertą turystyczną hiszpańskich destynacji.
Nieznane skarby hiszpańskiej kultury, kuchni i przyrody. Nekera pokazała agentom Costa de Azahar
POWIĄZANE WPISY
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
15 marca 2024
ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2024
W Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce zaprezentowano atrakcje województwa szybenicko-knińskiego
14 marca 2024 roku w Ambasadzie Republiki Chorwacji w Polsce dziennikarze i…
0 Komentarzy2 Minuty
15 marca 2024
Chorwacka Wspólnota Turystyczna partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu
11 kwietnia 2024 w Hydropolis we Wrocławiu odbędzie się XIV Forum Promocji Turystycznej.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2024
Rekordowa liczba noclegów Polaków w Dreźnie
Drezno i Kraina Łaby odbudowują turystykę do poziomu sprzed pandemii. Polacy liderem…
0 Komentarzy2 Minuty