Upadek biura Alfa Star – 1300 klientów już w kraju
Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego sprowadził już do kraju 1300 klientów upadłego radomskiego touroperatora. Wczoraj wróciło prawie 200 osób, głównie z Hurghady. Poza granicami pozostało ok. 200 turystów.
Jak podkreśla rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, Marta Milewska: „Najbliższe powroty to w większości będą to powroty planowe.”
Już od wtorku do urzędu marszałkowskiego wpływają pierwsze wnioski o roszczenia, są to przeważnie roszczenia z ostatniej umowy gwarancyjnej obejmującej wycieczki wykupione po 17 stycznia. W sumie do Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki wpłynęło już kilkadziesiąt roszczeń.
Przypomnijmy, że na stronie internetowej www.mazovia.pl znaleźć można wszystkie niezbędne do składania roszczeń formularze oraz informacje, jakie dokumenty, gdzie i w jakich terminach można składać. Dla wszystkich klientów biura podróży Alfa Star uruchomiony został także specjalny adres mailowy: [email protected].
Marta Milewska przypomina, także że, Alfa Star posiada trzy gwarancje ubezpieczeniowe wystawione przez Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce ( na 24,6 mln zł – obejmuje okres od 17 września 2013 r. do 16 września 2014 r., na kwotę 19,4 mln zł – obejmuje okres od 17 września 2014 r. do 16 stycznia 2015 r., a trzecia na kwotę 20 mln zł – od 17 stycznia 2015 r.) i w związku z tym najmniej czasu na złożenie dokumentów mają klienci, którzy wykupili wycieczki przed 17 września 2014 r. – ich czas na składanie roszczeń upływa już 16 września br. Turyści, którzy zakupili wycieczki miedzy 17 września 2014 r. a 16 stycznia 2015 r., mogą składać roszczenia do 16 stycznia 2016 r. Najwięcej czasu na składanie roszczeń mają klienci, którzy wykupili usługę w Alfa Star po 17 stycznia br. – termin na ubieganie się o roszczenie upływa we wrześniu 2016 r.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
9 kwietnia 2024
Ryanair: nowe zasady współpracy z partnerami. Touroperatorzy nie muszą się martwić o zwrot w razie odwołania lotu
Trwają negocjacje Ryanaira w sprawie współpracy z kolejnymi partnerami branżowymi. Jak…
0 Komentarzy9 Minuty