Tydzień Portugalski po raz 7. w Warszawie
W ostatni poniedziałek maja rozpocznie się Tydzień Portugalski „Flavours of Portugal” 2016. Jego organizatorem, jak co roku, jest Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza.
Tegoroczna, siódma edycja Tygodnia Portugalskiego „Flavours of Portugal” odbędzie się na przełomie maja i czerwca – w dniach od 30 maja do 4 czerwca 2016 roku w hotelu InterContinental Warszawa i 4-5 czerwca podczas Weekendu Portugalskiego w ramach Targu Śniadaniowego. Przez cały tydzień na gości czekać będzie bardzo bogaty program, a w nim uroczyste kolacje, koncerty, targi, degustacje czy spotkania.
Paulo Silva, wiceprezes Polsko-Portugalskiej Izby Gospodarczej (PPCC), powiedział: “Cieszymy się, że udaje nam się zorganizować już 7. edycję Tygodnia Portugalskiego w Warszawie. Obecnie jest to nawjiększa impreza promująca Portugalie w Europie Środkowej. Na siedem dni Hotel Intercontinental stanie się “mała Portugalią”. Każdy dzien imprezy będzie poświęcony innemu regionowi. Chciałbym podkreslić, że Tydzień Portugalski to nie tylko wydarzenie kulinarno-kulturalne, ale to także wydarzenie biznesowe, okazja do spotkań przedsiębiorców z obu krajów.
Po raz pierwszy otwieramy się także na wszystkich mieszkańców Warszawy – pojawimy się na targach śniadaniowych na Żoliborzu i Mokotowie.”
Regionalne portugalskie potrawy zostaną przygotowane przez najznamienitszych portugalskich szefów kuchni, takich jak: Octávio Freitas, Pedro Bastos, Pedro Marques, Miguel Paulino, António Alexandre, José Ferreira oraz Mariusz Jeznach, szef kuchni Hotelu InterContinental Warszawa. Podczas kolacji nie zabraknie także akcentów muzycznych, o które zadbają portugalscy muzycy – fadystka Raquel Guerra oraz gitarzyści Jose Quaresma i Paulo Cachinho.
Nowością w tym roku, na zakończenie „Flavours of Portugal” 2016 – będzie Weekend Portugalski w ramach Targu Śniadaniowego w Warszawie. W sobotę 4 czerwca na Żoliborzu, a w niedzielę 5 czerwca na Mokotowie będzie można spróbować spóbować dań portugalskich, posłuchać fado w wykonaniu João da Sousa, a także wziąć udział wraz z dziećmi i przyjaciółmi w malowaniu portugalskich kogutów oraz mini lekcjach języka portugalskiego.
Wojciech Baczyński z PPCC, dodał: “Wymiana handlowa między Polską a Portugalią cały czas dynamicznie rośnie. W ciągu czterech ostatnich lat wartość eksportu polskich produktów do Portugalii wzrosła z 405 milionów euro w 2011 roku do aż 583,4 milionów euro w 2015 roku. To dowód na to, że polscy przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność handlową na półwyspie iberyjskim. Organizowany przez PPCC Tydzień Portugalski jest w związku z tym doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów, które być może zaowocują nowymi polsko-portugalskimi projektami. Należy także pamiętać, że Portugalia jest bramą do innych rynków krajów portugalskojęzycznych.”
Ambasador Portugalii Maria Amélia Paiva podkresliła: “Stosunki handlowe między Polską i Portugalia rozwijają się dynamicznie już od lat, szczególnie od roku 2000., kiedy Polska zaczęła proces akcesyjny do Unii Europejskiej. Duży wkład w tę wymianę gospodarczą ma turystyka. W 2015 roku Portugalię odwiedziło ok. 170 tys. turystów z Polski. To o 29 proc. Więcej niz w 2014 roku. Oczywiście, dużą zasługę we wzroście liczby gości z Polski ma nasz narodowy przewoźnik linie TAP oraz linie niskokosztowe, które rozpoczęły połączenia między naszymi krajami w marcu 2015 roku. Co więcej, bezpośrednie połączenia z Polską ma nie tylko Lizbona, ale i Porto.”
www.flavoursofportugal.pl
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
Chorwacki region zaprezentował swoją ofertę w Warszawie
Wspólnota Turystyczna Województwa Ličko-Senjskiego we współpracy z Chorwacką Wspólnotą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
17 czerwca 2025
Architektura, natura, chillout. Spotkajmy się na Pergoli
W samym sercu zielonego Wrocławia leży miejsce, które zachwyca dosłownie każdego. Nie…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
Prezes Grupy Arche apeluje o zmiany w prawie dotyczącym zabytków
W trakcie III Forum Rewitalizacji, które odbywa się 13 czerwca w Łodzi, prezes Grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
12 czerwca 2025
Tribe: nowy hotel w Budapeszcie, zapowiedź w Słowenii i debiut w Krakowie
Tribe, designerska marka lifestyle’owa należąca do grupy Accor, ogłasza kolejne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 czerwca 2025
Przewodnik Michelin 2025: Wrocław debiutuje, Warszawa z nowym wyróżnieniem
Michelin zaprezentował nową selekcję restauracji ujętych w Przewodniku Michelin Polska…
0 Komentarzy11 Minuty
6 czerwca 2025
Rozpoczęto prace nad Strategią Rozwoju Turystyki Zorganizowanej w Polsce na lata 2026–2035
Przedstawiciele branży turystycznej rozpoczynają prace nad Strategią Rozwoju Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
6 czerwca 2025
Smaki sprzed tysiąca lat w nowoczesnym wydaniu. Gniezno uruchomiło nowy produkt kulinarny turystyki sieciowej
W ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego miasto zaprasza na „Ucztę…
0 Komentarzy3 Minuty