Turystyka krajowa gratką dla agentów
Na sprzedaży wycieczek krajowych zarabia się nie mniejsze prowizje niż na wyjazdach zagranicznych. A Polska coraz częściej gości w katalogach rodzimych touroperatorów.
Turystyka krajowa i przyjazdowa są obecnie na fali dynamicznego wzrostu, a Polska jako kierunek podróży cieszy się popularnością i doskonałą opinią wśród mediów zagranicznych. Nasze miasta co zdobywają prestiżowe wyróżnienia w konkursach na miejsca turystyczne.
Jak wynika z danych GUS, w pierwszym półroczu 2017 roku znowu nastąpił wzrost w liczbie odwiedzających nas turystów zagranicznych i Polaków korzystających z wycieczek po kraju. Z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało w pierwszej połowie zeszłego roku 14,2 mln turystów, w tym 20,6 proc. turystów zagranicznych (2,9 mln). W porównaniu do analogicznego okresu 2016 r. odnotowano wzrost liczby turystów ogółem o 6,7 proc. i turystów zagranicznych o 5,1 proc.
Można śmiało założyć, że rok 2018 znowu będzie rekordowy dla turystyki w Polsce i że ruch krajowy oraz przyjazdowy znowu wzrośnie. Polska znalazła się w czołówce kierunków turystycznych polecanych w 2018 roku przez Lonely Planet. Wrocław już w lutym wygrał międzynarodowy konkurs European Best Destination 2018, wysoko w rankingu znalazł się też Gdańsk. Eksperci i media zgodnie przyznają, że polskie usługi turystyczne stoją na coraz wyższym poziomie, baza noclegowa, infrastruktura transportowa i oferta atrakcji turystycznych coraz lepiej się rozwija. A ponadto, Polska nadal konkuruje z europejskimi miastami cenowo.
„Rynek turystyczny się zmienia i widać, że Polacy coraz bardziej doceniają Polskę jako kierunek podróży. Obserwujemy, jak rośnie zainteresowanie ofertą wycieczek autokarowych, ale także wypoczynkiem w naszym kraju. Turyści coraz chętniej wybierają tygodniowe pobyty krajowe w biurach podróży, ponieważ często mogą one zaoferować lepsze warunki niż to, co klient może sam kupić w hotelu, czy na kwaterze. Klienci wybierają dojazd własny, ale noclegi coraz chętniej rezerwują u touroperatorów, którzy oferują lepszy standard w niższej cenie. Poza tym wiadomo, że jest to produkt bezpieczny. Nie ma możliwości, żeby w biurze podróży kupić „kwaterę widmo”, tak jak zdarza się to przy samodzielnych rezerwacjach” – uważa Sebastian Nasiłowski, prezes Tourist Polska.
„Sprzedaż wycieczki po Polsce to dla agenta taki sam zysk, jak zarabianie na wycieczkach po Europie. Ten produkt, wbrew powszechnej opinii, jest tak samo dostępny jak wyjazdy zagraniczne. Oferty polskie można znaleźć w popularnych systemach rezerwacyjnych, takich jak MerlinX, a touroperatorzy wyspecjalizowani w turystyce krajowej oferują korzystne prowizje” – dodaje Sebastian Nasiłowski.
W ofercie Tourist Polska znaleźć można jednodniowe i dłuższe wycieczki autokarowe po wszystkich najważniejszych atrakcjach i regionach Polski, a także wczasy z dojazdem własnym. Obiekty kontraktowane są na gwarancjach, więc klient ma pewność, że miejsca, które kupuje, na pewno są dostępne. Oferta funkcjonuje w systemie rezerwacyjnym MerlinX, touroperator zapewnia agentom także dostęp do wyszukiwarki Ariadna oraz systemu rezerwacyjnego N-Sykon.
Tekst powstał we współpracy z Tourist Polska
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty