Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: w I półroczu dwa razy więcej klientów biur podróży niż przed rokiem

Jak wynika z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, organizatorzy turystyki w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku wysłali na wczasy blisko 3,2 mln osób. W analogicznym okresie 2021 roku podróżnych było zaledwie 1,6 mln.
Od stycznia do czerwca 2022 roku organizatorzy turystyki zawarli ponad 1,1 mln umów o imprezy turystyczne obejmujących niemal 3,2 mln podróżnych. To nadal o milion mniej niż w I półroczu 2019 roku (ostatnim przed pandemią).
Jeszcze w I kwartale popyt był dużo niższy (1,1 mln podróżnych w 2022 w porównaniu do 2 mln w 2019), jednak w II kwartale praktycznie dorównał czasom sprzed pandemii. Był to najlepszy kwartał dla branży od niemal 3 lat (liczba klientów biur podróży przekroczyła 2 mln na kwartał po raz pierwszy od III kwartału 2019 roku).
Marek Niechciał, członek zarządu Ubezpieczeniowego Fundusz Gwarancyjnego odpowiedzialny za obszar turystyki, powiedział: „Minione półrocze z pewnością trudno nazwać spokojnym i sprzyjającym odpoczynkowi. Wybuch wojny na Ukrainie czy wysoka inflacja były źródłem niepokoju dla większości Polaków. Mimo to nie zrezygnowali oni z wyjazdów. W dużej mierze przyczynił się do tego efekt tzw. odroczonego popytu. Wiele osób odkładało wyjazd przez ostatnie dwa lata z obawy o zdrowie oraz niedogodności związane z obostrzeniami.”
Połowa turystów objętych umowami z biurami podróży w pierwszym półroczu 2022 roku wybrała wczasy zagraniczne (w Europie lub poza nią) z przelotem czarterowym – na taką opcję zdecydowało się ponad 1,6 mln osób.
Na drugim miejscu znalazły się wycieczki na terenie Polski bądź do krajów ościennych (ok. 1 mln osób).
Z kolei ponad 300 tys. klientów przedsiębiorców turystycznych wybrało wyjazd do jednego z krajów europejskich wraz z transportem, jednak innym niż lot czarterowy (np. autokarem).
Marek Niechciał podkreślił: „Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest ponad 4400 organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych. Nie warto decydować się na oferty podmiotów, które nie przestrzegają przepisów. Ich klienci nie są bowiem objęci gwarancjami funduszy turystycznych. W razie problemów takiego organizatora turyści mogą być zmuszeni do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.’
POWIĄZANE WPISY
6 grudnia 2023
Bachledka otwiera sezon narciarski
Bachledka to kolejny ośrodek narciarski, który przyspiesza otwarcie sezonu. Można…
0 Komentarzy1 Minuty
6 grudnia 2023
Szczyrk Mountain Resort otwiera sezon narciarski w piątek 8 grudnia
Szczyrk Mountain Resort zapowiada otwarcie sezonu narciarskiego w ten piątek, 8 grudnia.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2023
Warszawska branża turystyczna solidarna z gdańską inicjatywą „Biskupia 33”
Członkowie Warszawskiej Organizacji Turystycznej wsparli projekt ,,Biskupia 33”. W dniach…
0 Komentarzy4 Minuty
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Świąteczne wyjazdy Polaków
Polacy polubili świąteczne podróże. 27 proc. grudniowych rezerwacji zrobiono z ponad…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Rekordowy rok 2023 Biura Podróży Sun & Fun
Biuro Podróży Sun &Fun przedstawiło ofertę na lato 2024 roku. Przy okazji pochwaliło się…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty