TT Warsaw – tak się robi targi turystyczne
Trzy dni TT Warsaw pokazały wreszcie, że można w Polsce zorganizować udane targi turystyczne. Udane dla wystawców, branży turystycznej i zwiedzających. TT Warsaw wróciły na miejsce im należne – w roku 2014 to na pewno najlepsze targi turystyczne w kraju.
Nareszcie na warszawskiej imprezie było wszystko, co powinno być. Duże, kolorowe stoiska zagranicznych wystawców, występy zespołów polskich i z zagranicy, ważni politycy na otwarciu, tłumy gości zainteresowanych ofertą na stoiskach a nie kolekcjonowaniem folderów i broszur…
Dla przedstawicieli branży turystycznej i dziennikarzy branżowych przygotowano tyle spotkań, prelekcji, konferencji prasowych, że praktycznie bez przerwy uczestniczyliśmy w jakimś wydarzeniu.
Po kilka latach poszukiwań drogi rozwoju imprezy, TT Warsaw odżyły. Podkreślali to zresztą wszyscy wystawcy. Hala targowa odwiedzana byłą licznie przed dwa dni otwarte dla publiczności, ale co ważne – w dniu branżowym, było na niej równie gwarno. Targi warszawskie znowu stały się nie tylko targami, ale i miejscem spotkań ludzi turystyki.
Jak podkreśliła Urszula Potęga prezes MT Targi Polska: „Dla mnie zawsze najważniejsi byli ludzie i możliwość spotkania z nimi, ale i aranżacji ich spotkań. Cieszę się, że spotykam ludzi, którzy odwiedzają nas od początku istnienie targów, ale i nowych. W dobie internetu, nam ludziom branży, coraz trudniej spotkać się przy kawie. Targi są doskonałą do tego okazją. Konsumenci mają dwa dni nie tylko na zapoznanie z ofertą krajową i zagraniczną, ale i na zabawę, posłuchanie muzyki na żywo, degustację potraw i win. Jeden dzień branżowy jest dla nas, przez siedem godzin hala targowa jest salonem turystyki. Cieszę się, że duże stoiska mają niezwykle popularne wśród Polaków kraje, jak Tunezja, Egipt, cieszę się wróciła Turcja i Słowacja. Są nowe kraje, wystawiają się biura podróży. Jesteśmy na dobrej drodze.”
Jan Bosznovicz dyrektor Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Warszawie, ocenił targi bardzo pozytywnie: „Wróciliśmy na TT Warsaw po rocznej przerwie. Targi w Polsce to trudny temat. Są na ogół źle organizowane, źle propagowane (jak na przykład targi Winter Travel w Krakowie). Jednak postanowiliśmy jeszcze raz spróbować w Warszawie, w końcu to stolica. Polska jest dla nas najważniejszym rynkiem, a Warszawiacy jedną z liczniejszych grup turystów na Słowacji. Przyjeżdżacie już nie tylko na narty, ale i do naszych parków termalnych. Coraz więcej Polaków odwiedza nasze miasta, poznaje kuchnię słowacką i nasze wina. Stąd obecność na naszym stoisku win jednego z ważniejszych naszych producentów – Topolcianek. Zespół przygrywający na żywo pochodzi ze wschodniej Słowacji, do win podajemy sery. Coraz lepsze drogi w Polsce, sprawiają, że podróż na Słowację jest coraz krótsza i mniej męcząca. Na stoisku mamy jedenastu podwystawców, na tyle różnorodnych (np. Koszyce i stacje narciarskie), by pokazać że małą Słowacja ma wiele do zaoferowania o każdej porze roku.”
Wspomniane wina słowackie były jednym z przebojów tegorocznych targów. Degustacje prowadzili Alina i Piotr z firmy specjalizującej się w sprowadzaniu win słowackich do Polski (www.winnica.krakow.pl).
Hala targowa rozbrzmiewała muzyką. Oprócz zespołu słowackiego (muzyka i śpiew), posłuchać (i pooglądać tańce) można było na stoisku Tunezji, Algierii, Maroka, Egiptu. Wśród stoisk regionów polskich tradycyjnie najwięcej działo się na stoisku Śląska – występy artystów z zespołu „Śląsk”, legendarna już gościnność gospodarzy…
Co jeszcze działo się na targach? Promowała się większość popularnych wśród naszych turystów krajów, były więc Egipt, Tunezja, Turcja, Grecja, Włochy, Słowacja. O polskich turystów coraz mocniej zabiegają Japonia, Chiny, Algieria, Maroko, Gruzja, Rumunia. Włosi tradycyjnie liczą na Polaków zimą (niektóre kurorty narciarskie od grudnia do marca opanowane są przez naszych turystów), ale pewnie są także, że wielu z nas odwiedzi w roku 2015 Mediolna, miasto EXPO 2015. Rumuni chcą powalczyć o naszego turystę z Bułgarami. Jak podkreślał Andrej Tiganas dyrektor jednego z rumuńskich hoteli: „Nasze hotele nad Morze Czarnym nie są gorsze od bułgarskich. Jednak Polacy najchętniej w Rumunii odwiedzają Karpaty, Transsylwanię. Chcielibyśmy, żebyście przekonali się do naszych plaż.”
O Polaków zabiegają więc wszyscy. Mamy opinię ciekawych świata i coraz bardziej wymagających turystów. Anna Kaciun z litewskiego uzdrowiska Druskienniki, powiedziała: „Druskienniki już świetnie znają Polacy w wieku tradycyjnym dla turystyki uzdrowiskowej. Chcielibyśmy też zdobyć młodych Polaków. Przecież Druskienniki to nie tylko uzdrowisko, to wspaniałe lasy, aquapark, hala stokiem narciarskim. A wszystko tak blisko Polski.”
Coraz lepsze drogi, coraz więcej linii lotniczych latających z polskich lotnisk. A teraz targi turystyczne godne dwumilionowego miasta, stolicy kraju, godne tradycji. Tak trzymać… a raczej: prosimy o więcej i lepiej.
{gallery}1409{/gallery}
POWIĄZANE WPISY
23 sierpnia 2024
Tydzień Turystyki Rowerowej – Bike’owe Roztocze
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zaprasza na kolejną edycję „Tygodnia…
0 Komentarzy6 Minuty
15 lipca 2024
Targi ITTF Warsaw – cała branża turystyczna w sercu Warszawy
W dniach 21–23 listopada 2024, w Pałacu Kultury i Nauki odbędzie się II edycja…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty
5 kwietnia 2024
Za nami 15. Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego Wrocław 2024
Ponad 10 tys. odwiedzających, 210 wystawców, spotkania liczone w tysiącach, 18 prelekcji…
0 Komentarzy3 Minuty
2 kwietnia 2024
Nekera i Turespaña zapraszają na Spanish Event. Największe hiszpańskie wydarzenie branżowe od 8 kwietnia
W 2023 roku do Hiszpanii przyjechało ponad 85 mln podróżnych, wśród których Polska była…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
35. edycja Meet the Bidder: wydarzenie zgromadziło 40 wystawców z całego świata
W minioną środę, 20 marca 2024 roku, odbyła się 35. edycja Meet the Bidder, przyciągając…
0 Komentarzy4 Minuty