TT-Line wprowadza zasilanie z lądu
11 marca 2025 r. na Terminalu Promowym w Świnoujściu z sukcesem przeprowadzono przygotowania do podłączenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z lądu (OSP – onshore power). Rozwiązanie to zredukuje emisję spalin i hałasu. Wdrożenie systemu stanowi element strategii zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, realizowanej od lat przez TT-Line.
TT-Line inwestuje w nowoczesne technologie, które minimalizują wpływ transportu promowego na środowisko. Prom Peter Pan, zbudowany zgodnie z projektem Green Ships, jest jednym z najnowocześniejszych statków na południowym Bałtyku. System zasilania z lądu pozwala na zaopatrywanie statku w energię elektryczną z lądu podczas postoju w porcie, eliminując konieczność używania silników i generatorów. Obecnie jest to jeden z czterech statków we flocie operatora, który posiada przyłączę kompatybilne z Terminalem Promowym w Świnoujściu.
W terminalu promowym w Świnoujściu zrealizowany został pierwszy projekt zgodnie z ideą green port, którego wyrazem jest zastosowanie po raz pierwszy przyłącza elektrycznego do dyspozycji promów cumujących przy terminalu. Inwestycja w systemy zasilania z lądu, przynosi liczne korzyści zarówno lokalnie, jak i globalnie.
Próba kompatybilności przyłącza lądowego do instalacji promowych
W celu przesyłu energii elektrycznej, do skrzynki przyłączeniowej zainstalowanej na promie, podłączany jest kabel zasilający wysokiego napięcia podawany z nadbrzeżnego punktu zasilania przez włazy na burtach promu. Dla zapewnienia elastyczności, prom Peter Pan wyposażony jest w trzy skrzynie przyłączeniowe na każdej z burt. System bezpieczeństwa obejmuje przyciski zatrzymania awaryjnego, moduł UPS oraz przekaźniki w tablicach rozdzielczych.
Prowadzone testy wykazały zdolność promu do bezproblemowego przyłączenia się do punktu zasilania energią elektryczną z lądu z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa. Podczas testów sprawdzano gotowość do manualnej i automatycznej synchronizacji, przechodząc z zasilania generatorem na zasilanie z lądu, a także pełną integrację promu Peter Pan z systemem na Terminalu Promowym w Świnoujściu.
Pomyślny przebieg testów potwierdza, że TT-Line jest pionierem innowacyjnych technologii żeglugowych oraz wiodącym armatorem w przewozach promowych na południowym Bałtyku, symbolizującym jakość, precyzję i świadomość ekologiczną.
POWIĄZANE WPISY
17 marca 2025
Polskie Porty Lotnicze S.A. i Komenda Miejska PSP m.st. Warszawy zawarły nowe porozumienie o współpracy
Polskie Porty Lotnicze S.A. (PPL), zarządzające Lotniskiem Chopina, oraz Komenda Miejska…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2025
Wizz Air poleci z Katowic do Billund
W poniedziałek 27 października 2025 r. linia lotnicza Wizz Air obsłuży pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2025
Air France poleci do Arabii Saudyjskiej
Air France rozbudowuje swoją siatkę lotów dalekiego zasięgu o nowy kierunek na Bliskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 marca 2025
Rekordowy luty na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów w lutym
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2025
Ryanair połączy Katowice z Budapesztem
Linia lotnicza Ryanair zapowiedziała, że w czwartek 3 lipca 2025 r. wykona pierwszy rejs…
0 Komentarzy2 Minuty
11 marca 2025
KLM rozszerza ofertę na lato 2025. Do wyboru 161 kierunków
Królewskie Holenderskie Linie lotnicze KLM ogłosiły swoje plany na zbliżający się sezon.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy luty na lotnisku w Jasionce. Ponad 68 tys. pasażerów
Ponad 68 tys. pasażerów obsłużył port lotniczy w podrzeszowskiej Jasionce w ubiegłym…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
FlixBus startuje z promocją. Tańsze bilety na krajowe i międzynarodowe trasy
FlixBus ogłosił promocję na bilety. Klienci, którzy zarezerwują swój przejazd z co…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rekordowy początek roku w Katowice Airport. 713 tys. pasażerów w dwa miesiące
W trakcie drugiego miesiąca bieżącego roku linie lotnicze obsłużyły w ramach katowickiej…
0 Komentarzy2 Minuty