Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt wzięły w 2021 prawie 2/3 rynku

Wśród klientów Travelplanet.pl, w 2021 roku ponad 64 proc. klientów wybrało wyjazdy do Turcji, Grecji lub Egiptu. Na siódmym miejscu na liście najpopularniejszych kierunków wakacyjnych znalazła się Polska.
Według Raportu Podróżnika Travelplanet.pl, pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków w 2021 roku wyglądała następująco:
Turcja – 22,2 proc. klientów
Grecja – 21,41 proc.
Egipt – 15,59 proc.
Bułgaria – 7,49 proc.
Hiszpania – 5,69 proc.
Cypr – 3,31
Polska – 3,1 proc.
Wyspy Kanaryjskie – 2,99 proc.
Albania – 1,93 proc.
Tunezja – 1,86 proc.
Po raz pierwszy w historii Raportów Podróżnika, do pierwszej dziesiątki najbardziej popularnym miejsc na spędzanie urlopu weszła Polska (7. miejsce). To po części efekt utrudnień wyjazdów zagranicznych dla osób nie- zaszczepionych (dodatkowy koszt w postaci testów, kwarantanny w krajach docelowych lub po powrocie do kraju). Ale również dodatkowe formalności (zgłoszenia przyjazdu) lub nagłe zmiany przepisów, jak choćby niespodziewane wprowadzenie przez Tunezję konieczności przedstawienia negatywnych testów, mimo posiadania paszportu covidowego, przekierowały zainteresowanie na krajową ofertę.
Polacy polubili luksusy
Aż 39 proc. klientów biur podróży spędziło wakacje w hotelach 5* (w 2019 – niecałe 28 proc.). Według Travelplanet.pl, można domniemywać, że turyści, którzy w ostatnich latach rezerwowali hotele 4* (około 48–50 proc., w 2021 roku to nieco ponad 41 proc.), teraz skorzystali z okazji, by za podobne pieniądze odpocząć w większym luksusie.
Przypomnijmy, że wypoczynek w 2021 roku, mimo tak wyśrubowanego standardu, w prze-liczeniu na jedną osobę był przeciętnie i tańszy niż wcześniej.
Drastycznie spadł za to odsetek turystów, którzy wybrali wypoczynek w standardzie 3*. Ta tendencja obserwowana jest od dekady (w 2011 hotele 3* rezerwowało grubo ponad 30 proc. klientów biur podróży), ale w porów-naniu z 2019 rokiem uległa ona wyraźnemu przyspieszeniu.
Przede wszystkim samolot
O ile niezmiennie dominuje docieranie na wakacje samolotem (ponad 95 proc.), to w 2021 znacznie Polacy chętniej wybierali się na nie własnym samochodem (ponad 4 proc. w porównaniu do niespełna 3 proc. w 2019). Turyści ewidentnie mijali autokary – udział takiego podróżowania na wypoczynek spadł grubo ponizżej 1 proc.
Najważniejsze fakty I liczby podsumowania roku 2021 w Travelplanet.pl
4,4 proc. – o tyle więcej trzeba było w 2021 roku zapłacić za przeciętną rezerwację w porównaniu z 2019
100 zł – o tyle staniały przeciętne wakacje w przeliczeniu na jedną osobę w porównaniu do 2019 roku47 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na urlop w najbardziej popularnych miesiącach, a więc w lipcu I sierpni
28,5 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na wakacje w czerwcu I wrześniu
17,5 proc. – tylu turystów zarezerwowało swoje wakacje na przynajmniej 2 miesiące przed wylotem
35 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wakacyjny wyjazd na 10 I mniej dni przed wylotem
14 dni – tak długo trzeba było pracować na przeciętne wakacje w 2021 roku (średni koszt w przeliczeniu na jedną osobę to
2240 zł)
39 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 5*
41,5 proc. – taki odsetek turystów odpoczywał w 2021 roku w hotelach 4*
13,7 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 3*
83 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie all inclusive
11,5 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie w postaci śniadań I obiadokolacji
2,5 proc – taki odsetek wybrał wyżywienie w postaci samych śniadań
2,6 proc. – taki odsetek turystów wybrał wakacje z wyżywieniem we własnym zakresie
61 proc. – tylu turystów wyjechało na wakacje trwające 7-8 dni
95 proc. – tylu turystów poleciało na wakacje samolotem
58 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wyjazd w dwie osoby
11,5 proc. – to odsetek wyjazdów w 3 osoby
13 proc. – to odsetek wyjazdów czteroosobowych
12 proc. – to odsetek osób wyjeżdżających na wakacje w więcej niż 4 osoby
6 proc. – to odsetek wyjazdów singli
POWIĄZANE WPISY
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Katowice i Reggio Calabria zacieśniają współpracę gospodarczą i turystyczną
Miasto Reggio Calabria zaprezentowało w Katowicach ofertę turystyczną swojego regionu…
0 Komentarzy3 Minuty
12 maja 2025
eSky.pl: Ceny rodzinnych wakacji za granicą w 2025
Wakacyjny wypoczynek z dziećmi za granicą nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Jak…
0 Komentarzy5 Minuty
8 maja 2025
TFG: ponad 2,3 mln turystów w biurach podróży w I kwartale 2025 roku
W pierwszym kwartale 2025 roku liczba osób, które zdecydowały się na zakup zorganizowanej…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2025
Ecco Travel zaprasza agentów na study tour do Nepalu
We wrześniu 2025 roku Ecco Travel zorganizuje study tour dla agentów, którego program…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2025
Paszport tymczasowy od ręki na lotnisku we Wrocławiu
Port Lotniczy Wrocław dołączył do grona lotnisk, na których działa punkt paszportowy…
0 Komentarzy2 Minuty
7 maja 2025
Jakie dokumenty są potrzebne, żeby wynająć samochód?
Wynajem samochodu cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno w gronie miłośników…
0 Komentarzy4 Minuty