Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt wzięły w 2021 prawie 2/3 rynku
Wśród klientów Travelplanet.pl, w 2021 roku ponad 64 proc. klientów wybrało wyjazdy do Turcji, Grecji lub Egiptu. Na siódmym miejscu na liście najpopularniejszych kierunków wakacyjnych znalazła się Polska.
Według Raportu Podróżnika Travelplanet.pl, pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków w 2021 roku wyglądała następująco:
Turcja – 22,2 proc. klientów
Grecja – 21,41 proc.
Egipt – 15,59 proc.
Bułgaria – 7,49 proc.
Hiszpania – 5,69 proc.
Cypr – 3,31
Polska – 3,1 proc.
Wyspy Kanaryjskie – 2,99 proc.
Albania – 1,93 proc.
Tunezja – 1,86 proc.
Po raz pierwszy w historii Raportów Podróżnika, do pierwszej dziesiątki najbardziej popularnym miejsc na spędzanie urlopu weszła Polska (7. miejsce). To po części efekt utrudnień wyjazdów zagranicznych dla osób nie- zaszczepionych (dodatkowy koszt w postaci testów, kwarantanny w krajach docelowych lub po powrocie do kraju). Ale również dodatkowe formalności (zgłoszenia przyjazdu) lub nagłe zmiany przepisów, jak choćby niespodziewane wprowadzenie przez Tunezję konieczności przedstawienia negatywnych testów, mimo posiadania paszportu covidowego, przekierowały zainteresowanie na krajową ofertę.
Polacy polubili luksusy
Aż 39 proc. klientów biur podróży spędziło wakacje w hotelach 5* (w 2019 – niecałe 28 proc.). Według Travelplanet.pl, można domniemywać, że turyści, którzy w ostatnich latach rezerwowali hotele 4* (około 48–50 proc., w 2021 roku to nieco ponad 41 proc.), teraz skorzystali z okazji, by za podobne pieniądze odpocząć w większym luksusie.
Przypomnijmy, że wypoczynek w 2021 roku, mimo tak wyśrubowanego standardu, w prze-liczeniu na jedną osobę był przeciętnie i tańszy niż wcześniej.
Drastycznie spadł za to odsetek turystów, którzy wybrali wypoczynek w standardzie 3*. Ta tendencja obserwowana jest od dekady (w 2011 hotele 3* rezerwowało grubo ponad 30 proc. klientów biur podróży), ale w porów-naniu z 2019 rokiem uległa ona wyraźnemu przyspieszeniu.
Przede wszystkim samolot
O ile niezmiennie dominuje docieranie na wakacje samolotem (ponad 95 proc.), to w 2021 znacznie Polacy chętniej wybierali się na nie własnym samochodem (ponad 4 proc. w porównaniu do niespełna 3 proc. w 2019). Turyści ewidentnie mijali autokary – udział takiego podróżowania na wypoczynek spadł grubo ponizżej 1 proc.
Najważniejsze fakty I liczby podsumowania roku 2021 w Travelplanet.pl
4,4 proc. – o tyle więcej trzeba było w 2021 roku zapłacić za przeciętną rezerwację w porównaniu z 2019
100 zł – o tyle staniały przeciętne wakacje w przeliczeniu na jedną osobę w porównaniu do 2019 roku47 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na urlop w najbardziej popularnych miesiącach, a więc w lipcu I sierpni
28,5 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na wakacje w czerwcu I wrześniu
17,5 proc. – tylu turystów zarezerwowało swoje wakacje na przynajmniej 2 miesiące przed wylotem
35 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wakacyjny wyjazd na 10 I mniej dni przed wylotem
14 dni – tak długo trzeba było pracować na przeciętne wakacje w 2021 roku (średni koszt w przeliczeniu na jedną osobę to
2240 zł)
39 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 5*
41,5 proc. – taki odsetek turystów odpoczywał w 2021 roku w hotelach 4*
13,7 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 3*
83 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie all inclusive
11,5 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie w postaci śniadań I obiadokolacji
2,5 proc – taki odsetek wybrał wyżywienie w postaci samych śniadań
2,6 proc. – taki odsetek turystów wybrał wakacje z wyżywieniem we własnym zakresie
61 proc. – tylu turystów wyjechało na wakacje trwające 7-8 dni
95 proc. – tylu turystów poleciało na wakacje samolotem
58 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wyjazd w dwie osoby
11,5 proc. – to odsetek wyjazdów w 3 osoby
13 proc. – to odsetek wyjazdów czteroosobowych
12 proc. – to odsetek osób wyjeżdżających na wakacje w więcej niż 4 osoby
6 proc. – to odsetek wyjazdów singli
POWIĄZANE WPISY
8 października 2024
Biura podróży – niskie ceny imprez turystycznych nadal się utrzymują
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
7 października 2024
Polska i Korea w jednym miejscu. KTO zorganizowała workshop dla przedstawicieli branży turystycznej
30 września 2024 roku w warszawskim hotelu InterContinental odbyło się wydarzenie –…
0 Komentarzy1 Minuty
7 października 2024
Łukasz Habaj: kupując Thomasa Cooka nabyliśmy rozpoznawalność marki. Konkurujemy z touroperatorami o tego samego klienta
Kupując Thomasa Cooka po atrakcyjnej cenie eSky nabył rozpoznawalność na rynkach Europy…
0 Komentarzy24 Minuty
7 października 2024
Fly.pl: Turcja najchętniej wybieranym kierunkiem we wrześniu. Egipt i Tunezja tuż za nią
We wrześniu największą popularnością wśród klientów biura podróży Fly.pl cieszyły się…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2024
Turystyczna Marka Kraszczady promuje powiat krasnostawski
W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca projekt Turystyczna…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
2 października 2024
Anex Tour przedstawia nowy kierunek w ofercie Emiraty Arabskie
Podczas business brunchu zorganizowanego w Raffles Europejski Warsaw Anex oficjalnie…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 znowu w dół
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
1 października 2024
Piotr Chojnowski nowym szefem produktu w Nekera
1 października 2024 roku Piotr Chojnowski objął stanowisko Product Development Director w…
0 Komentarzy2 Minuty