Travelist.pl: Wielkanoc 2024 Polacy planują spędzić nad morzem
Święta Wielkanocne są dla wielu czasem celebracji, ale też okazją do krótkiego wypoczynku. Długi świąteczny weekend wypada w tym roku między 29 marca a 1 kwietnia. Wyjątkowo ciepły luty i słoneczny początek marca sprawiły, że Polacy teraz planują spędzić ten czas poza domem. Gdzie w tym roku pojedziemy i jak kształtują się ceny – odpowiadają eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl.
Wiele wskazuje na to, że tegoroczna Wielkanoc ma szansę dołączyć do innych popularnych, wyjazdowych terminów, jak majówka, sierpniówka czy Boże Ciało.
„Co ciekawe, dzieje się tak, pomimo wyższych cen. Średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie czterech- pięciu gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) Polacy muszą zapłacić 629 zł. Rok temu było to 554 zł, a w 2022 – 479 zł” – dodaje.
Najpopularniejszy kierunek? Bałtyk
Według danych Travelist.pl zbliżającą się Wielkanoc Polacy spędzą nad morzem. Polskie wybrzeże w tym momencie wybiera aż 53 proc. rezerwujących. Na drugim miejscu plasują się city breaki (nieco ponad 17 proc.), a podium zamykają góry z 15 proc. wynikiem. Co ciekawe, spory wzrost zainteresowania notują jeziora. Na miesiąc przed świętami wybiera je prawie 12 proc. klientów portalu, co oznacza wzrost aż o 7 punktów procentowych w porównaniu do 2023 roku.
Taki geograficzny „układ sił” znajduje odzwierciedlenie w najchętniej wybieranych miejscowościach. Na pierwszym miejscu znajduje się Kołobrzeg, który wybiera 13 proc. rezerwujących. Na podium znalazły się także Gdańsk (10 proc.) oraz Mielno (8 proc.).
Jeśli chodzi o ceny, to średnio za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie czterech i pięciu gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) nad morzem trzeba zapłacić 672 zł, w dużych miastach 435 zł, w górach 578 zł, a nad jeziorami 821 zł.
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty