Travelist.pl: poziom sprzedaży noclegów na sezon zimowy 2022/2023 mniejszy niż w poprzednich latach
Eksperci portalu Travelist.pl porównali aktualne poziomy rezerwacji na zimowe wyjazdy względem tego samego okresu w 2019 r. Analiza rynkowa wykazała, że na ten moment liczba wykupionych pobytów na ferie jest o 76 proc. niższa niż w tym samym czasie trzy lata temu.
“Obecnie wśród Polaków dużą popularnością cieszą się obiekty, które nie wprowadzają drastycznych zmian w swojej polityce cenowej – turyści chcą podróżować zimą, ale za wyjazdy nie zamierzają przepłacać. Jeśli więc znajdą atrakcyjną ofertę, to decydują się na zakup. Spora część osób wstrzymuje się jeszcze z zakupem, licząc na wyprzedaże tuż przed rozpoczęciem ferii. Ta wizja może okazać się jednak złudna. O tym, że nie warto czekać na ostatnią chwilę, konsumenci przekonali się m.in. podczas tegorocznych wakacji, kiedy to wyczekiwane przez nich okazje last minute niestety się nie pojawiły. Mając na uwadze ciągłe wzrosty kosztów, wynikających z rosnącej inflacji, ten scenariusz powtórzy się z dużym prawdopodobieństwem także zimą” – mówi Michał Szymańczak, Head of Sales & New Business w Travelist.pl.
Podwyżki cen, które dotknęły każdą branżę
Mimo że zima 2022/2023 – w przeciwieństwie do poprzedniego sezonu – nie jest obarczona ładunkiem niepewności wynikającym z pandemicznych obostrzeń, to zarówno turyści, jak i hotelarze muszą mierzyć się z innymi problemami. Mowa tu przede wszystkim o podwyżkach cen (m.in. za energię i ogrzewanie), które mogą wpłynąć na wzrost kosztów wypoczynku lub nawet spowodować całkowite zawieszenie działalności części obiektów. Tym bardziej że w obliczu niepewnej przyszłości turystyka nie jest dla Polaków dobrem pierwszej potrzeby.
“Prowadzimy rozmowy z właścicielami hoteli w Polsce, którzy coraz częściej wspominają o tym, że nie będą w stanie utrzymać się w czasie zimowego sezonu. Jedni planują np. wyłączenie strefy SPA na cały ten okres, inni zastanawiają się nad całkowitym zawieszeniem działalności do kwietnia. Są już tacy, którzy ogłosili swoje tymczasowe zamknięcie od końca października. Na razie są to na szczęście pojedyncze przypadki” – dodaje Szymańczak.
Największym zainteresowaniem użytkowników Travelist.pl cieszą się w tym momencie obiekty położone w górach (38 proc. rezerwacji) oraz nad morzem (36 proc.). Średnie ceny na południu Polski za jedną noc w pokoju hotelowym sięgają ok. 735 zł, a na wybrzeżu mniej o ponad 300 zł. Różnica jest więc spora. Hotelarze, chcąc przyciągnąć turystów i utrzymać zadowalające poziomy sprzedaży, będą musieli postawić na bardziej okazyjne oferty.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty