Travelist.pl obchodzi 10 lat na polskim rynku. “W 2023 chcemy zwiększyć przychód o 15-20 proc.”

fot. archiwum Travelist

30 marca w warszawskiej Fabryce Norblina odbył się jubileusz Travelist.pl. Portal opracowuje rankingi atrakcji turystycznych oraz publikuje materiały w Magazynie Travelist. Serwis w ciągu ostatnich 10 lat zgromadził blisko 6 mln użytkowników.

W obchodach udział wzięli przedstawiciele firmy, branży turystycznej, partnerzy biznesowi oraz dziennikarze. Podczas gali z okazji 10-lecia uhonorowano też wybrane obiekty współpracujące z portalem, przyznając statuetki Travelist Hotel Star w 12 kategoriach tematycznych. Wręczono również „Nagrody Gości”, rozdano je na podstawie głosów internautów. Partnerem gali rozdania nagród był Athlon Car Lease Polska.

18 marca 2013 roku strona Travelist.pl pojawiła się w sieci. Pierwszą transakcję odnotowali dzień później. Był to jednodniowy pobyt w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. Portal sukcesywnie się rozwijał, a w 2014 roku wszystkie udziały zostały wykupione przez brytyjską spółkę Secret Escapes.

„Był to dla nas przełomowy moment. Dołączyliśmy do czołowej światowej grupy w branży turystyki online, a nasza oferta otworzyła się na ponad 20 krajów na trzech kontynentach” – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.

Dwa lata później firma otworzyła swoje pierwsze biura za granicą: w Pradze, Budapeszcie i Żylinie. Uruchomili wówczas strony travelist.cz, travelist.sk i travelist.hu. Zaledwie po roku Secret Escapes przejął lokalnego lidera na rynku czeskim i słowackim, grupę Slevomat/Zl’avomat. Wówczas Travelist wycofał się z działalności zagranicznej pod swoją marką, stawiając na zacieśnianie współpracy regionalnej w ramach grupy.

Travelist stawia na rozwój technologii

Choć lata 2020-21 były dla polskiej turystyki trudne z uwagi na pandemię i lockdown, Travelist.pl nie wstrzymał swoich działań. W tym czasie, na fali powrotu do rodzimej turystyki, zrealizował kampanię „Poznaj Polskę” z udziałem Pauliny i Tomka Torresów. Ambasadorzy odwiedzili 12 miejscowości, a efektem tych podróży było stworzenie kolekcji autorskich filmów, artykułów w Magazynie Travelist oraz przewodników do pobrania przed podróżą. Videoprzewodniki obejrzało prawie 1,5 mln osób, a cała kampania otrzymała nagrodę PR Wings w kategorii Social Media & Influencer Marketing.

W 2022 r. Travelist.pl uruchomił kampanię „Mamy Twój pomysł na…” w odsłonie letniej i zimowej. Działania zakładały zarówno reklamy telewizyjne, digital marketing, jak i media relations. W tym samym czasie marka zajęła pierwsze miejsce w rankingu Gemius Polska w kategorii travel. Zostali docenieni za dotarcie do realnych użytkowników w rankingu top 15 marek online.

„Mocno inwestujemy w rozwój technologii oraz marketing. Śmiało wyznaczamy sobie cele na przyszłość. W 2022 roku mieliśmy 34,3 mln przychodów oraz 617 tys. zysku netto. Z kolei tym roku planujemy zwiększyć swój przychód o 15-20 proc., a zysk o ok. 500 proc.” – przyznaje Agata Szulc.