Travelist.pl obchodzi 10 lat na polskim rynku. “W 2023 chcemy zwiększyć przychód o 15-20 proc.”

30 marca w warszawskiej Fabryce Norblina odbył się jubileusz Travelist.pl. Portal opracowuje rankingi atrakcji turystycznych oraz publikuje materiały w Magazynie Travelist. Serwis w ciągu ostatnich 10 lat zgromadził blisko 6 mln użytkowników.
W obchodach udział wzięli przedstawiciele firmy, branży turystycznej, partnerzy biznesowi oraz dziennikarze. Podczas gali z okazji 10-lecia uhonorowano też wybrane obiekty współpracujące z portalem, przyznając statuetki Travelist Hotel Star w 12 kategoriach tematycznych. Wręczono również „Nagrody Gości”, rozdano je na podstawie głosów internautów. Partnerem gali rozdania nagród był Athlon Car Lease Polska.
18 marca 2013 roku strona Travelist.pl pojawiła się w sieci. Pierwszą transakcję odnotowali dzień później. Był to jednodniowy pobyt w hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów. Portal sukcesywnie się rozwijał, a w 2014 roku wszystkie udziały zostały wykupione przez brytyjską spółkę Secret Escapes.
„Był to dla nas przełomowy moment. Dołączyliśmy do czołowej światowej grupy w branży turystyki online, a nasza oferta otworzyła się na ponad 20 krajów na trzech kontynentach” – mówi Agata Szulc, CEO Travelist.pl.
Dwa lata później firma otworzyła swoje pierwsze biura za granicą: w Pradze, Budapeszcie i Żylinie. Uruchomili wówczas strony travelist.cz, travelist.sk i travelist.hu. Zaledwie po roku Secret Escapes przejął lokalnego lidera na rynku czeskim i słowackim, grupę Slevomat/Zl’avomat. Wówczas Travelist wycofał się z działalności zagranicznej pod swoją marką, stawiając na zacieśnianie współpracy regionalnej w ramach grupy.
Travelist stawia na rozwój technologii
Choć lata 2020-21 były dla polskiej turystyki trudne z uwagi na pandemię i lockdown, Travelist.pl nie wstrzymał swoich działań. W tym czasie, na fali powrotu do rodzimej turystyki, zrealizował kampanię „Poznaj Polskę” z udziałem Pauliny i Tomka Torresów. Ambasadorzy odwiedzili 12 miejscowości, a efektem tych podróży było stworzenie kolekcji autorskich filmów, artykułów w Magazynie Travelist oraz przewodników do pobrania przed podróżą. Videoprzewodniki obejrzało prawie 1,5 mln osób, a cała kampania otrzymała nagrodę PR Wings w kategorii Social Media & Influencer Marketing.
W 2022 r. Travelist.pl uruchomił kampanię „Mamy Twój pomysł na…” w odsłonie letniej i zimowej. Działania zakładały zarówno reklamy telewizyjne, digital marketing, jak i media relations. W tym samym czasie marka zajęła pierwsze miejsce w rankingu Gemius Polska w kategorii travel. Zostali docenieni za dotarcie do realnych użytkowników w rankingu top 15 marek online.
„Mocno inwestujemy w rozwój technologii oraz marketing. Śmiało wyznaczamy sobie cele na przyszłość. W 2022 roku mieliśmy 34,3 mln przychodów oraz 617 tys. zysku netto. Z kolei tym roku planujemy zwiększyć swój przychód o 15-20 proc., a zysk o ok. 500 proc.” – przyznaje Agata Szulc.
POWIĄZANE WPISY
29 września 2023
WOT prezentuje nową publikację. Poznaj Warszawę „Nad dachami”
Warszawska Organizacja Turystyczna zaprezentowała swoją najnowszą publikację, "Nad…
0 Komentarzy1 Minuty
28 września 2023
Ryanair zapowiada jesienno-zimowe cięcia w rozkładzie lotów. Dostawy Boeingów opóźnione
Ryanair, poinformował dziś (czwartek, 28 września) o cięciach w rozkładzie lotów na zimę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 września 2023
B&B Hotels planuje nowe inwestycje przy centrach handlowych
Sieć B&B Hotels, planuje ekspansję na polskim rynku, koncentrując się na projektach typu…
0 Komentarzy3 Minuty
26 września 2023
Analiza Kiwi.com: millenialsi najchętniej wybierają city breaki
Kiwi.com, firma zajmująca się technologią turystyczną oraz wyszukiwarka tanich lotów,…
0 Komentarzy2 Minuty
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
26 września 2023
Flix ogłasza rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023. Wzrost przychodów o 54 proc.
Flix ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku. Ponad 36 mln pasażerów na całym…
0 Komentarzy4 Minuty
26 września 2023
Grupa PHH wraz z inteliRobots inwestują w sztuczną inteligencję. Ma to usprawnić funkcjonowanie usług hotelowych
Grupa PHH ogłosiła nawiązanie partnerstwa z inteliRobots w celu wprowadzenia nowych…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2023
Premiera utworu Moje Mazowsze. Powstała piosenka z okazji 25-lecia samorządu województwa mazowieckiego
25 września w Basenie Artystycznym Warszawskiej Opery Kameralnej odbyła się premiera…
0 Komentarzy2 Minuty
21 września 2023
Analiza SEO serwisów turystycznych w Google. Najlepsze Wakacje.pl, za nimi Itaka
Sezon urlopowy jeszcze trwa, ale już teraz warto myśleć o przyszłorocznych wakacjach.…
0 Komentarzy9 Minuty