Świętokrzyskie planuje kampanię postpandemiczną

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego chce przeprowadzić wielką kampanię promocyjną w telewizji, radio, internecie, prasie, na bilbordach.
W ramach planowanych działań, zostaną zamieszczone różne formy reklamy w internecie, wyemitowane spoty telewizyjne, wyprodukowane i wyemitowane felietony w najbardziej oglądanych telewizjach śniadaniowych, wyprodukowane i wyemitowane spoty w ogólnopolskich stacjach radiowych. ROT chce także wybrać ambasadora marki, przygotować nowe wydawnictwa, a przy najbardziej ruchliwych polskich drogach znów postawić wielkie billboardy promocyjne. Kampania będzie pełna innowacyjnych i zaskakujących pomysłów.
ROT planuje na przykład nagrać piosenkę, już nazwaną hymnem turystycznym województwa, która w sposób zabawny ma zachęcać do jego odwiedzin. Organizacja liczy, że piosenka stanie się internetowym hitem i zostanie nagrana przez artystów pochodzących z naszego regionu.
Marcin Piętak, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa świętokrzyskiego, powiedział: „Jesteśmy zdeterminowani przeprowadzić taką kampanię promocyjną. Chcemy aplikować o 3 miliony z Regionalnego Programu Operacyjnego, żeby dzięki tym pieniądzom, przekierować strumień turystów do naszego regionu. To dla nas historyczna szansa. Wiele osób nie zdecyduje się na wyjazd zagranicę. Będzie on utrudniony i być może bardzo drogi, biorąc pod uwagę choćby rygory wprowadzone przez linie lotnicze. Czas masowej turystyki, skupionej wokół krajów basenu Morza Śródziemnego przynajmniej w tym sezonie raczej się skończył. Już widać nowe trendy w turystyce. To chęć kontaktu z naturą, z dala od wielkich zurbanizowanych przestrzeni z dala od molochów turystycznych. Rozkwit przeżyje turystyka aktywna, atrakcje trochę mnie znane, odkrywane na nowo. I to jest dla naszego regionu prawdziwa szansa.
Jesteśmy na te wszystkie wyzwania przygotowani. Co więcej, bez specjalnego przystosowywania, spełniamy niemal wszystkie kryteria nowych trendów. Trzeba tylko poinformować potencjalnego turystę, że czekamy i zapraszamy – dodaje prezes Piętak, który podkreśla, że świętokrzyska ROT jako pierwsza przygotowała projekt profesjonalnej kampanii promocyjnej o wartości 3 milionów złotych, skierowanej do turystów z Polski. Ma ona poinformować potencjalnych turystów o tym, iż wypoczynek w województwie świętokrzyskim jest bezpieczny i mimo gasnącej dopiero pandemii już możliwy. Nastąpi również poszerzenie oferty turystycznej.
Oczywiście nie zapominamy o higienie i bezpieczeństwie. Dlatego w ramach kampanii, o ile uda się na nią pozyskać pieniądze unijne, zostaną przygotowane także pakiety ANTY – COVID, składające się z obrandowanych maseczek oraz również obrandowanych stojaków na płyny dezynfekcyjne, które przekażemy członkom ROT.
W planowanej kampanii promocyjnej istotną rolę będzie odgrywać stolica regionu, czyli Kielce, które już rozpoczęły akcję „Weekend pozytywnych emocji”, jaką zaplanowano dniach 11- 14 czerwca. Miasto dołączyło także do akcji #citywillwait.
Piętak dodał: „Liczymy, że to dobry prognostyk do dalszych wspólnych działań z miastem Kielce, które jest jednym z najbardziej znaczących członków naszej organizacji. Oczywiście w ramach kampanii promocyjnej będziemy także promować stolicę regionu, bo jest ona swego rodzaju bramą do innych atrakcji. Kielce z powodzeniem realizują politykę miejsca przyjaznego do uprawiania aktywnej turystyki, mają doskonała bazę noclegową, będą więc stanowić jeden z filarów naszych działań.”
Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego na razie walczy o pieniądze. Do realizacji unijnego projektu będzie potrzebna także wkład własny. Według ROT, tu przyda się finansowa pomoc w postaci zwiększonej składki z Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Miasta, dla którego ROT WŚ prowadzi także Regionalne Centrum Informacji Turystycznej przy placu Artystów.
Przedstawiciele ROT WŚ przez wiele ostatnich tygodni konsultowali swoje plany promocji z samorządami oraz przedsiębiorcami działającymi w branży turystycznej. Wszyscy zgodzili się na taką kampanię i teraz już od komisji oceniającej oraz chęci zwiększenia składki dla ROT przez marszałka województwa oraz prezydenta Kielc będzie zależeć powodzenie całego przedsięwzięcia.
POWIĄZANE WPISY
6 lutego 2023
A&o Hostels z najwyższym wynikiem w zakresie zrównoważonego rozwoju
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
Żeglarskie Mistrzostwa Kobiet odbędą się ponownie w Sopocie
Po pierwszej zeszłorocznej edycji regat Women On Water, Żeglarskie Mistrzostwa Kobiet…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
IMTM 2023: spodziewamy się około 20 tys. odwiedzających
W dniach 14-15 lutego 2023 roku odbędą się w Tel Awiwie po raz 29. Międzynarodowe Targi…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lutego 2023
PIT objął patronat nad Akademią Liderek Turystyki
Polska Izba Turystyki jako organizacja zrzeszająca przedsiębiorców turystycznych i…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Rusza czwarta edycja programu Poznaj Lublin z Przewodnikiem
Już 4 lutego rozpocznie się kolejna edycja programu „Poznaj Lublin z Przewodnikiem”,…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty