Stena Line wprowadzi dwa nowoczesne promy na linię Gdynia-Karlskrona

Stena Line informuje, że w 2022 roku planuje wprowadzić dwa nowoczesne promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Dla klientów frachtowych Stena Line oznacza to wzrost przepustowości o 30 proc.
Stena Line obsługuje linię promową między Gdynią a Karlskroną w Szwecji od ponad 26 lat. W tym czasie statki z charakterystycznym czerwonym kominem przewiozły ponad 10 milionów pasażerów i blisko 2 miliony ciężarówek.
Połączenie ma status Autostrady Morskiej i jest dziś ważną częścią europejskiej sieci logistycznej a także ma znaczenie dla turystyki w Polsce i Szwecji.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat wzrosty przewozów na tej linii sięgnęły 60 proc.. Trasa jest dziś jednym z najważniejszych połączeń promowych w sieci Stena Line z prawie 2000 rejsów między Gdynią a Karlskroną rocznie.
Inwestycje w portach
Rozwinięcie zdolności przewozowych połączenia wiąże się również z inwestycjami w infrastrukturę dwóch portów w Gdyni i w Karlskronie. W Porcie Gdynia właśnie zakończono budowę nowego terminala promowego, który dysponuje nabrzeżem o długości 240 m, dzięki czemu wprowadzenie nowych większych statków stało się możliwe. Stena Line planuje pierwsze wypłynięcie z nowego terminala już 1 stycznia 2022.
Bliskość infrastruktury intermodalnej i dostępność torów w sąsiedztwie nowego terminala w Gdyni pozwoli też w przyszłości na rozwinięcie oferty intermodalnej w relacji pociąg-prom. Taką infrastrukturę już w tej chwili ma port w Karlskronie, gdzie w najbliższych miesiącach przewidziano inwestycje pod przyszły rozwój, min. modernizację rampy załadunkowej.
Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska, powiedział: „Obecna pojemność frachtowa naszej linii jest niewystarczająca w stosunku do popytu, więc cieszymy się, że dzięki zbliżającej się wymianie tonażu będziemy oferować nawet o 30% więcej powierzchni ładunkowej. Nowy terminal umożliwia też wdrożenie nowoczesnych pomysłów Stena Line usprawniających operacje portowe, jak na przykład bramy inteligentne Smart Gate, czy idee „zielonego portu”, a wśród nich zasilanie z lądu podczas postoju statków. Nie zapominajmy także, że nowy terminal jest bliżej centrum miasta. Mamy nadzieję, że to też zwiększy zainteresowanie przyszłych pasażerów, po obu stronach morza.”
Ciągły wzrost
Stena Line wierzy w ciągły wzrost popytu na transport morski, zarówno towarów, jak i pasażerów. Teraz armator zapowiada kolejny krok w rozszerzaniu swojej działalności na Bałtyku i w 2022 roku planuje wprowadzić promy Stena Scandica i Stena Baltica o długości 222 metrów na linię Gdynia-Karlskrona. Każdy z promów może pomieścić 970 pasażerów i dysponuje 2875 metrami ładunkowymi przeznaczonymi na ciężarówki i samochody osobowe, co oznacza wzrost pojemności przewozowej na linii o aż 30 proc. i nowe wrażenia z podróży dla pasażerów.
Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, skomentował: „Rozwijamy się razem z naszymi klientami i partnerami zarówno w Karlskronie, jak i Gdyni. Wzrasta popyt na przewozy towarów i pasażerów, w perspektywie końca pandemii. Nowe promy, które teraz wprowadzamy, są ważną częścią ciągłej modernizacji naszej floty i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonego transportu morskiego.”
Duże i nowoczesne promy
Stena Line planuje wprowadzić dwa nowe promy Stena Scandica i Stena Baltica na trasę Gdynia- Karlskrona latem i późną jesienią 2022 roku. Podczas przebudowy w zeszłym roku oba promy zostały przedłużone o 36-metrową sekcję środkową, dzięki czemu zyskały 30 procent dodatkowej ładowności i łącznie 88 nowych kabin na pokładzie. Statki zostały również zmodyfikowane pod kątem wydajnego załadunku i rozładunku, dzięki czemu można skrócić czas ich postojów w porcie. Wnętrze zostało wykończone zgodnie z nowoczesnym, jasnym, skandynawskim wzornictwem typowym dla Stena Line, który ma zapewnić pasażerom nową jakość podróży.
Strategia zrównoważonego rozwoju Stena Line jest wyraźnie zaznaczona – oba promy są wyposażone w technologie mające na celu zwiększenie wydajności paliwowej oraz w nowe systemy oczyszczania wody balastowej. Większy tonaż oznacza również niższe emisje w przeliczeniu na transportowaną jednostkę.
Stena Line – sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu
POWIĄZANE WPISY
18 lutego 2025
Hydropolis wprowadza ciche godziny
Hydropolis we Wrocławiu dąży do pełnej dostępności, oferując szereg udogodnień dla osób z…
0 Komentarzy6 Minuty
18 lutego 2025
Polacy coraz chętniej podróżują. Blisko 9 mln turystów pod ochroną TFG
W 2024 roku na zorganizowany wyjazd z biurem podróży wyjechało ponad 8 mln 750 tys. osób.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lutego 2025
Rekordowa liczba polskich turystów w Hiszpanii. Ponad 2,4 mln osób w 2024 roku
W 2024 roku Hiszpania pobiła kolejny rekord pod względem liczby polskich turystów – kraj…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lutego 2025
Polskie miasta i obiekty kongresowe na Instagramie
Poland Convention Bureau (POT) promuje nową kolekcję interaktywnych grafik do…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lutego 2025
Ryanair: powraca panel klienta
Ryanair poinformował o powrocie panelu klienta „Future Flyer”, który odbędzie się w…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lutego 2025
Flix rozwija swoją sieć w Ameryce Łacińskiej. Peru i Meksyk na mapie przewoźnika
Flix SE poinformował o wejściu na rynek w Peru w 2025 roku, umacniając tym samym swoją…
0 Komentarzy2 Minuty
13 lutego 2025
Rekordowy początek roku na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów
Lotnisko Chopina w Warszawie rozpoczęło 2025 rok od kolejnego historycznego wyniku. W…
0 Komentarzy2 Minuty
13 lutego 2025
Costa Cruises otwiera rezerwacje na World Cruise 2027
Costa Cruises otworzyła rezerwacje na rejs World Cruise 2027, który obejmuje najdłuższą…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
Pełna oferta Air Canada dostępna na platformie APG
APG, sieć przedstawicielstw linii lotniczych na świecie, posiadająca ponad 100 biur na…
0 Komentarzy1 Minuty