Spot o Wrocławiu nagrodzony na FilmAT Festival
![Spot o Wrocławiu nagrodzony na FilmAT Festival /fot. UM Wrocław](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2024/03/WMP2poziom_WT.jpg)
Wrocław miasto przygody – spot ogólnopolskiej kampanii turystycznej nagrodzony na prestiżowym FilmAT Festival w Warszawie.
Stolica Dolnego Śląska stworzyła w zeszłym roku kampanię turystyczną: Wrocław miasto przygody, za którą dziś odebrała nagrodę FilmAT Festival w Warszawie w kategorii najlepszy film dotyczący Turystyki/Promocji miasta! Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczyło dziesiątki tysięcy bywalców kin w największych polskich miastach. Do tego kilkaset billboardów zapraszających do Wrocławia.
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował w maju 2023 roku specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym jedna z najwybitniejszych postaci polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski, oraz wspaniali aktorzy młodszego pokolenia: Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Podczas filmu przenieśliśmy się w najpopularniejsze miejsca we Wrocławiu – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek. W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, kampanii outdoorowej na ponad 260 nośnikach oraz w przestrzeni internetowej. Jest ona kontynuowana również w tym roku i rozszerzona na zagranicę. Miasto przygotowało spoty dystrybuowane z dubbingiem w języku angielskim, niemieckim, czeskim i hiszpańskim. Dodatkową atrakcją są specjalnie stworzone trasy turystyczne dla różnych odbiorców.
,,To dla nas niezwykle ważna nagroda, bo pokazuje, że to, co staramy się robić jak najlepiej, jest obiektywnie oceniane na tak wysokim poziomie! Bez wątpienia Wrocław jest jedną z najsilniejszych Marek turystycznych w Polsce – ta nagroda i niemal 6 mln turystów rocznie to potwierdza – mówił po odebraniu wyróżnienia Alfred Wagner, wicedyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia. – Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” chcieliśmy ściągnąć kolejnych odwiedzających do Wrocławia.”
Potwierdzają to statystyki. Z największych atrakcji Wrocławia można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO. W latach 2019-2023 odwiedziło je ponad 7 mln turystów. Przychód z biletów w zeszłym roku wyniósł ponad 82 mln zł. O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych. Rekordowe wyniki w każdym kolejnym miesiącu złożyły się łącznie na 3,9 mln pasażerów. Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, który cieszył się jeszcze większą popularnością, niż w 2022.
Partnerami Kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty