Spot o Wrocławiu nagrodzony na FilmAT Festival

Spot o Wrocławiu nagrodzony na FilmAT Festival /fot. UM Wrocław
Spot o Wrocławiu nagrodzony na FilmAT Festival /fot. UM Wrocław

Wrocław miasto przygody – spot ogólnopolskiej kampanii turystycznej nagrodzony na prestiżowym FilmAT Festival w Warszawie.

Stolica Dolnego Śląska stworzyła w zeszłym roku kampanię turystyczną: Wrocław miasto przygody, za którą dziś odebrała nagrodę FilmAT Festival w Warszawie w kategorii najlepszy film dotyczący Turystyki/Promocji miasta! Opactwo benedyktynów, sarkofag Piotra Włostowica, Skarb Ołbiński i tajemnica. Do tego pościgi, podziemia i historia zamknięta w murach na terenie miasta – taką historię zobaczyło dziesiątki tysięcy bywalców kin w największych polskich miastach. Do tego kilkaset billboardów zapraszających do Wrocławia.

Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował w maju 2023 roku specjalny spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym jedna z najwybitniejszych postaci polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski, oraz wspaniali aktorzy młodszego pokolenia: Marianna Zydek i Piotr Nerlewski. Podczas filmu przenieśliśmy się w najpopularniejsze miejsca we Wrocławiu – do Hali Stulecia, Narodowego Forum Muzyki, na Bulwary Dunikowskiego, wrocławski Rynek. W ramach ogólnokrajowej kampanii miasto promowało swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, kampanii outdoorowej na ponad 260 nośnikach oraz w przestrzeni internetowej. Jest ona kontynuowana również w tym roku i rozszerzona na zagranicę. Miasto przygotowało spoty dystrybuowane z dubbingiem w języku angielskim, niemieckim, czeskim i hiszpańskim. Dodatkową atrakcją są specjalnie stworzone trasy turystyczne dla różnych odbiorców.

,,To dla nas niezwykle ważna nagroda, bo pokazuje, że to, co staramy się robić jak najlepiej, jest obiektywnie oceniane na tak wysokim poziomie! Bez wątpienia Wrocław jest jedną z najsilniejszych Marek turystycznych w Polsce – ta nagroda i niemal 6 mln turystów rocznie to potwierdza – mówił po odebraniu wyróżnienia Alfred Wagner, wicedyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia. – Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” chcieliśmy ściągnąć kolejnych odwiedzających do Wrocławia.”

Potwierdzają to statystyki. Z największych atrakcji Wrocławia można wymienić chociażby Afrykarium we wrocławskim ZOO. W latach 2019-2023 odwiedziło je ponad 7 mln turystów. Przychód z biletów w zeszłym roku wyniósł ponad 82 mln zł. O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. W zeszłym roku uruchomiono kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Seulu oraz Valencii. Port Lotniczy Wrocław zakończył 2023 rok z najwyższą w historii liczbą obsłużonych podróżnych. Rekordowe wyniki w każdym kolejnym miesiącu złożyły się łącznie na 3,9 mln pasażerów. Z kolei ponad 2 mln gości odwiedziło w 2023 roku wrocławski Aquapark, który cieszył się jeszcze większą popularnością, niż w 2022.

Partnerami Kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.