Śniadanie w polskich hotelach
Goście hotelowi nie lubią pośpiechu – 59 proc. spędza na śniadaniu od 15 do 30 minut, a co czwarty ankietowany przeznacza na poranny posiłek od 30 minut do godziny.
Tak wynika z raportu HRS „Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych”.
Najczęstszą formą podawania śniadania jest bufet – taki sposób serwowania zadeklarowało 95 proc. hotelarzy.
Zarówno obsługa, jak i odwiedzający hotele nie mieli problemów ze wskazaniem najważniejszych produktów w menu śniadaniowym – wśród napojów zwyciężyła kawa, natomiast największą popularnością pośród dań cieszą się potrawy z jajek.
Pytani o to, jakie produkty najczęściej wybierają na śniadanie, goście oprócz jajek (które wybrało 88 proc. ankietowanych) wskazali także parówki i kiełbaski (58 proc.), sałatki (57 proc.) oraz samodzielnie przyrządzane kanapki (56 proc.).
Badanie wykazało, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Większość badanych przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.
Jak wynika z badania, oferty dietetyczne w hotelowych bufetach rozwijają się, a korzysta z nich co dziesiąty badany gość. Hotelarze jednak pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.
Goście za największą zaletę porannych hotelowych posiłków uznali duży wybór różnorodnych potraw oraz brak konieczności uczestnictwa w ich przygotowaniu. Pytani o najważniejsze cechy obsługi zajmującej się wydawaniem śniadań, ponad połowa ankietowanych wskazała reagowanie na bieżące potrzeby gości. Co czwarty badany za najbardziej istotny uznał natomiast uprzejmy stosunek do jedzących śniadania.
Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41 proc. odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniły 764 osoby.
Całość raportu: TUTAJ
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Bezpłatny wyjazd z Airbnb. „Szukamy elfów do pracy na Poczcie Głównej Świętego Mikołaja“
W okolicach nadchodzących świąt Bożego Narodzenia Poczta Główna Świętego Mikołaja w…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Grupa Accorinvest kontynuuje ekspansję w Polsce. Powstaje nowy hotel w Krakowie
Grupa AccorInvest, będąca właścicielem Orbis S.A. oraz inwestorem, operatorem i…
0 Komentarzy1 Minuty
29 listopada 2023
Accor i Grupa Allenort podpisują umowę na budowę Mövenpick Hotel Gdynia
Accor nawiązał współpracę z Grupą Allenort na realizację projektu budowy hotelu Mövenpick…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2023
25 lat Polskiego Holdingu Hotelowego. Wartość spółki wzrosła do 2,2 mld zł
Historia Polskiego Holdingu Hotelowego liczy 25 lat. W 1998 roku Przedsiębiorstwo…
0 Komentarzy5 Minuty
22 listopada 2023
Szymon Wąsowski nowym dyrektorem hotelu Stradom House w Krakowie
Szymon Wąsowski został nowym dyrektorem operacyjnym pięciogwiazdkowego hotelu Stradom…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Czarna Góra Resort dołącza do portfolio Sun & Snow
Sun & Snow, operator zarządzający wynajmem ponad 2,5 tys. apartamentów, za sprawą…
0 Komentarzy2 Minuty
17 listopada 2023
IGHP: październik w hotelach słabszy niż rok temu
Wyniki hoteli w październiku były na satysfakcjonującym poziomie, ale wyraźnie słabsze od…
0 Komentarzy5 Minuty
16 listopada 2023
Hotelarze w obliczu podwyżek. Wzrost podatku VAT i droższe wyjazdy
Branża hotelarska w Polsce stoi przed kolejnym wyzwaniem. Po okresie pandemii, który…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2023
Travelist.pl: 60 proc. podróżnych wybiera świąteczny pobyt nad Bałtykiem
Niespełna kilka tygodni dzieli nas od tegorocznych świąt Bożego Narodzenia oraz…
0 Komentarzy4 Minuty