Smaki sprzed tysiąca lat w nowoczesnym wydaniu. Gniezno uruchomiło nowy produkt kulinarny turystyki sieciowej

W ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego miasto zaprasza na „Ucztę Chrobrego” – kulinarne wydarzenie sieciowe, które przez cały czerwiec połączy 16 lokalnych restauracji we wspólnym menu inspirowanym kuchnią Piastów. Finałem projektu będzie wielki event plenerowy 8 czerwca, łączący gotowanie, degustacje i muzykę w klimacie średniowiecznego święta.

Gniezno nie tylko pielęgnuje swoje dziedzictwo, ale twórczo je przetwarza. W odpowiedzi na rosnące znaczenie turystyki kulinarnej oraz z okazji obchodów 1000-lecia koronacji pierwszych królów Polski, powstaje nowy, sieciowy produkt promocyjny – „Uczta Chrobrego”. Projekt łączy lokalne restauracje wokół wspólnej idei: smaków inspirowanych kuchnią piastowską.

Przez cały czerwiec 2025 roku16 gnieźnieńskich lokali gastronomicznych będzie serwować autorskie dania oparte na staropolskich recepturach, dawnych technikach kulinarnych i historycznych składnikach. Wszystko w duchu storytellingu wokół postaci Bolesława Chrobrego – symbolu potęgi pierwszego królestwa i bohatera promocyjnej narracji miasta.

Gastronomia w trybie współpracy

„Uczta Chrobrego” to coś więcej niż sezonowa oferta – to networkingowy projekt integrujący gnieźnieńską gastronomię wokół spójnej marki i wspólnego celu promocyjnego. Pomysł zrodził się podczas spotkania z lokalnymi restauratorami zorganizowanego przez Urząd Miejski 25 marca 2025 roku, a efektem jest aktywne włączenie się 16 lokali:

Restauracja Pietrak, Restauracja Słowianin, Tutti Santi Gniezno, W Starej Kamienicy, City Bar – Dobre smaki, Cud Cafe, Cukiernia Pietrak, Cukiernia Piekarnia Familijna, Restauracja Dzieńkowscy, Dobry Browar, Family Food Ibis Gniezno, La Dolce Vita, Lodziarnia „Polski Lód”, Misz-masz Cafe&Bistro, Pierogarnia Siódme Niebo, Pizzeria Twoja, Restauracja Młyn.

Wszystkie dania znajdą się we wspólnym menu pod szyldem „Uczta Chrobrego”, które pełnić będzie również funkcję nośnika promocyjnego – w formie ulotki i materiałów informacyjnych, zachęcających do kulinarnego odkrywania Gniezna.

Event, który łączy historię z trendami

Kulminacją projektu będzie wydarzenie plenerowe „Uczta Chrobrego”, zaplanowane na 8 czerwca 2025 roku na Placu św. Wojciecha. Impreza odbędzie się w ramach Weekendu na Szlaku Piastowskim i będzie intensywnie promować zarówno kulinarne dziedzictwo regionu, jak i współczesną ofertę gastronomiczną Gniezna.

W programie m.in.:

  • finał wojewódzki konkursu Bitwa Regionów,
  • pokazy kulinarne, w tym z udziałem Katarzyny Bosackiej,
  • degustacje regionalnych produktów,
  • prelekcje ekspertów,
  • oraz klimatyczny koncert zespołu Chrust zamykający wydarzenie.

 „Uczta Chrobrego” to nie tylko smak – to doświadczenie, które łączy historię z nowoczesnym podejściem do promocji miasta. Gniezno konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na mapie turystyki kulinarnej, pokazując, że storytelling i współpraca lokalnych podmiotów gastronomicznych mogą stworzyć ofertę odpowiadającą na aktualne trendy i oczekiwania współczesnych turystów.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center