Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca

Skyscanner wskazuje kilka optymistycznych wniosków z badania klientów przeprowadzonego na koniec marca. Czy to początek trwałego ożywienia?
Ostatnie badanie Skyscannera przeprowadzone pod koniec marca rzuca sporo światła na to, jak reagują konsumenci na zmiany związane z covid.
Najczęściej wyszukiwane kierunki, sentyment klientów i wpływ decyzji o kwarantannie
Co ważne dla turystyki, dość poważnie zmienia się nastawienie klientów do sytuacji covidowej. Już tylko 20 proc. z nich ocenia, że idzie ona w złym kierunku. Po drugiej stronie jest aż 49 proc. respondentów, czyli blisko połowa użytkowników.
Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że wśród najczęściej wyszukiwanych kierunków znajdują się: USA, Hiszpania, Rosja, Turcja i UK.
Nie jest zaskoczeniem, że Skyscanner wychwytuje znaczne wzrosty wyszukiwań destynacji, które zmieniają politykę kwarantannową. Dla przykładu Tajlandia, która skróciła czas kwarantanny, doczekała się w marcu wzrostów o 41 proc.
Zapewne nie jest to koniec pozytywnych niespodzianek dla tego kierunku, niedawno otwarty został wszak Phuket, a Tajska Organizacja Turystyczna wznowiła działania promocyjne m.in. w Polsce.
Tajlandia otwiera się na turystów – wirtualny Travel Day jutro o 10
Za moment podobnym boomem będą mogły się pochwalić luzujące obostrzenia Hiszpania, Tunezja czy Izrael. Szczególnie w przypadku tego pierwszego kraju szybciej zobaczymy konkretne liczby, na Półwysep Iberyjski często latamy bowiem regularnymi liniami. A tych właśnie szukają użytkownicy meta-wyszukiwarek czy OTA. Zresztą boom na Hiszpanię potwierdził niejako już nasz polski gigant eSky.
Podróże wewnątrzkrajowe otworzą się wcześniej
Nie ma też niespodzianki jeżeli chodzi o szybsze wychodzenie z zapaści podróży wewnątrzkrajowych. Skyscanner pokazał dane odnoszące się do USA, gdzie przykładowe odcinki Atlanta Fort Lauderdale, Boston Logan do San Diego czy Los Angeles do Maui Kahulu notowały powyżej 100 proc. wzrostu.
Podobnie było na dużym wewnętrznym rynku, jakim dysponuje Korea Południowa – trasa Daegu Jeju mogła się pochwalić się 44 proc. wzrostem.
Covidowe korytarze będą pierwszymi trwałymi obszarami wznowienia ruchu turystycznego
Kolejnym ciekawym analitycznym przykładem jest ten traktujący o korytarzach. Otwarcie takowego na trasie Australia – Nowa Zelandia zaowocowało od razu wzrostem liczby rezerwacji o 1570 proc.
Nie inaczej było z korytarzem Izrael – Cypr. W dzień ogłoszenia planu, tj. 4 kwietnia, wzrost rezerwacji również wyniósł powyżej 1400 proc. w porównaniu do dnia poprzedzającego decyzje.
Same też rozmowy o otwarciu podróży na linii Wielka Brytania – Izrael doprowadziły do istotnego wzrostu wyszukiwań łączących te dwa kraje tras.
Skyscanner wesprze swoją analityką lotniska i linie lotnicze
Skyscanner już podczas targów ITB chwalił się swoimi analitycznymi narzędziami. Prezentując m.in. przykład swojej długofalowej współpracy z zarządzającą hiszpańskimi lotniskami AENA.
Wydaje się, że jest to naprawdę bardzo pożądany partner, który dzięki zgromadzonemu materiałowi analitycznemu może wspomagać podmioty na rynku transportowym.
Zasadniczą bolączką linii lotniczych, lotnisk czy organizacji turystycznych jest bowiem brak dokładnej analityki. Często dane, którymi dysponują, są tylko cząstkowe i nie obejmują całego badanego potencjału.
Dużym istotnym problemem jest też brak albo ograniczony charakter danych dotyczących przyszłości. A to one przecież są kluczowe dla planowania. Skyscanner jest też bardzo szybki, nie potrzebuje tygodni czy miesięcy na obróbkę i dostarczenie danych.
Oczywiście firma i jej produkt nie jest całościową odpowiedzią czy rozwiązaniem dla innych interesariuszy, może jednak stanowić bardzo istotne uzupełnienie ich wiedzy. Z takiego wniosku musieli wyjść Hiszpanie z Aena decydując się na strategiczną współpracę ze Skyscannerem.
Analityka oferowana przez giganta to też doskonałe narzędzie dla turystycznych organizacji
Dane oferowane przez Skyscanner to także doskonały materiał dla turystycznych organizacji. One także szukają maksymalnego uzupełnienia swojej analitycznej wiedzy. Przykładem takiego działania na polskim podwórku jest sojusz POT z Mastercard.
Analityka oferowana przez takie podmioty jak Mastercard czy Skyscanner może doskonale wspierać działania ośrodków turystycznych, szczególnie gdyby były one poparte zachęceniem podróżnego. Takie odważne działania właśnie ogłosiła Malta. Na razie skierowane jest tylko dla segmentu MICE, ale wkrótce to także może się zmienić.
Malta dofinansuje przyjezdnych z segmentu MICE. Wnioski mogą składać m.in. organizatorzy
Więcej danych i narzędzia pro-sprzedażowe to nadzieja na wyprzedzenie konkurentów w wyścigu o powracających do podróżowania turystów. Można też pokusić się o zmianę tradycyjnych wzorców podróżowania, np. przyciągniecie klientów podczas europejskiego lata przez Tajlandię.
Z pewnością takich prób będzie w najbliższym czasie więcej.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty











[…] Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca […]