Saxony Travel Summit ma wzmocnić turystykę przyjazdową do Niemiec

Szwajcaria Saksońska/fot. Jens Wegener DZT

W terminie 11-15 września 2022 r. odbędzie się szczyt turystyczny Saxony Travel Summit, który da możliwość nawiązania nowych kontaktów między niemiecką branżą turystyczną a przedstawicielami biur podróży z zagranicy. Imprezę organizują Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) oraz Saksońska Organizacja Turystyczna (Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen, TMGS).

W spotkaniu weźmie udział około 80 zagranicznych biur z 12 ważnych europejskich rynków źródłowych: Holandii, Szwajcarii, Austrii, Polski, Czech, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji, Belgii, Danii, Norwegii, Finlandii i USA. Na wspólnych warsztatach, które odbędą się 13 września 2022 r. zaprezentuje się około 50 wystawców z Saksonii. Przedstawiciele biur podróży będą mogli wziąć udział w wycieczkach informacyjnych po Dreźnie oraz Saksonii. Goście poznają również Torgau i Lipsk, Zwickau i Chemnitz, Rudawy, Vogtland, Górne Łużyce, Krainę Łaby i Szwajcarię Saksońską.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Wobec trudnych warunków, takich jak trwająca wojna w Ukrainie, wysoka inflacja, wzrost cen, kryzys energetyczny, zmieniona sytuacja geostrategiczna i niepewność co do dalszego rozwoju sytuacji związanej z koronawirusem, ważne jest teraz ukierunkowanie działań na rynki o szczególnie wysokim potencjale. Rynki europejskie oraz USA jako najważniejszy rynek daleki mają największy potencjał dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, a także zapewniają najsilniejszy impuls w fazie ożywienia po pandemii”.

Barbara Klepsch, minister kultury i turystyki Saksonii, dodała: „: „Cieszę się, że we współpracy z DZT udało się nam zorganizować w Saksonii to najwyższej klasy wydarzenie. Po dwóch trudnych latach spowodowanych pandemią ważne jest, abyśmy wykorzystali tę okazję do promowania Saksonii na arenie międzynarodowej jako miejsca wypoczynku.
Saksonia jest wyjątkowym, światowej klasy celem podróży kulturalnych i miejskich w połączeniu z niepowtarzalnymi doznaniami przyrodniczymi i chcemy to pokazać międzynarodowej branży turystycznej”.

Veronika Hiebl, prezes zarządu TMGS, zaznaczyła: „Saksoński Szczyt Turystyczny jest częścią obszernego pakietu działań związanych z promocją zagraniczną prowadzoną przez Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen. Po długiej nieobecności gości z zagranicy z powodu koronawirusa, kontakt osobisty jest teraz szczególnie ważny. Nasza strategia pozostawania w umysłach i sercach potencjalnych gości poprzez stałą informację w czasie pandemii już przynosi owoce. To także dzięki naszym przedstawicielom i ścisłej współpracy z DZT udało nam się utrzymać kontakt z branżą turystyczną na ważnych dla nas zagranicznych rynkach źródłowych. Cieszymy się na tak ważne dla nas spotkanie.”

Miniatur Wunderland w Hamburgu po raz piąty najpopularniejszym celem turystycznym w Niemczech