SAS rezygnuje ze starego, dobrego MD80
W ramach rozwoju swojej floty Skandynawskie Linie Lotnicze SAS 27 października 2013 roku wycofały z użycia ostatnie trzy z 66 maszyn z legendarnej serii MD80.
Jeden z samolotów będzie można teraz zobaczyć w Muzeum SAS na lotnisku w Oslo.
Od chwili dostarczenia SAS pierwszych samolotów z serii MD80 10 października 1985 roku, maszyny te wykonały 3 134 900 przelotów i pokonały prawie 3 miliardy kilometrów na obsługiwanych przez SAS trasach krótkiego i średniego zasięgu. Dyrektor zarządzający SAS Group Flemming Jensen poqwiedział przy tej okazji: „Dziś na emeryturę przechodzi prawdziwy koń pociągowy SAS. Reakcja naszych klientów i pracowników była niesamowita, co pokazuje, że będziemy tęsknić za MD80. Jednak w dniu dzisiejszym możemy także świętować, gdyż pożegnanie MD80 oznacza wprowadzenie do floty nowych samolotów”.
Wycofanie MD80 z użytkowania wzbudziło ogromne zainteresowanie, w związku z czym przewoźnik zorganizował oficjalny Lot Pożegnalny MD80. Samolot zabrał prawie 150 zaproszonych gości w podróż po Danii. Przelot rozpoczął się w Kopenhadze, następnie samolot leciał nad lotniskami w Aalborgu i Billund, po czym wrócił do Kopenhagi przelatując nad mostem nad cieśniną Wielki Bełt.
SAS zaś złożył zamówienie na łącznie 65 nowych i nowoczesnych samolotów, których dostawa rozpocznie się w przyszłym roku. We wrześniu 2013 r. SAS zawarł z firmą Airbus umowę na zamówienie ośmiu nowych samolotów A350-900 XWB i czterech samolotów A330-300 w wersji Enhanced.
Pierwszy samolot A350-900 zostanie dostarczony w 2018 roku, a już w 2015 roku, kiedy wygasną obowiązujące umowy leasingu, flota zostanie zmodernizowana i kilka samolotów A340 zostanie zastąpionych maszynami A330-300 w wersji Enhanced.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty