Saksonia bije turystyczne rekordy i liczy na Polaków
Landem, który ma w szczególności skorzystać na promocji turystyki kulturalnej do Niemiec i 250. urodzin Beethovena, jest Saksonia. To szósty najchętniej wybierany przez turystów z Polski land, liczy jednak na rychłe poprawienie tego wyniku.
Dane zebrane od stycznia do końca listopada 2019 roku pokazują, że Saksonia pobiła trzy turystyczne rekordy: liczba noclegów wykupionych przez turystów przekroczyła 20 mln; do Saksonii przyjechało 8 mln turystów; w tym ponad 1 mln zagranicznych. Veronika Hiebl, od kilku miesięcy nowy prezes Saksońskiej Organizacji Promocji Turystyki, przedstawiła nowości turystyczne swojego landu podczas konferencji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki, zorganizowanej z okazji inauguracji kampanii promocyjnej opartej na 250. Rocznicy urodzin Ludwiga van Beethovena.
Czytaj także: Niemcy – kolejny rekord przyjazdów z Polski i promocja urodzinami Beethovena
Coraz więcej Polaków
Wśród gości zagranicznych było 78,5 tys. Polaków, którzy wykupili łącznie ponad 200,9 tys. noclegów. W ciągu 10 lat liczba turystów z Polski udających się do Saksonii wzrosła o 277 proc. To największa dynamika wzrostu ze wszystkich rynków przyjazdowych, licząc również kraje pozaeuropejskie, w tym Chiny.
W 2019 roku ta pozytywna tendencja nadal się utrzymywała. W okresie od stycznia do listopada Saksonia odnotowała ponad 76 tys. gości przybyłych z Polski, co odpowiada przyrostowi o 6,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Liczba noclegów z kolei wzrosła o 3,3 proc., a średnia długość pobytu wynosi obecnie 2,4 dnia.
Polska ważna
Polska to dla Saksonii największy rynek turystyki przyjazdowej, za nami plasują się Holandia, Austria, Szwajcaria i Stany Zjednoczone. Saksonia planuje kolejne działania marketingowe w naszym kraju, licząc, że są w stanie osiągnąć w nim jeszcze lepsze wyniki.
„Chcemy dostać się do pierwszej piątki landów najchętniej wybieranych przez polskich turystów, a także oczywiście zwiększyć bezwzględną liczbę odwiedzających. Rok Beethovena może nam pomóc zwiększyć świadomość polskiego klienta i dopomóc w budowaniu wizerunku, marki naszego regionu. Jesteśmy zadowoleni z liczby turystów z zachodnich i południowych regionów Polski, obecnie skupimy się na promocji w Polsce środkowej i wschodniej” – mówi nam Veronika Hiebl.
Drezno, Szwajcaria Saksonia, rezydencja Augusta II Mocnego Moritzburg, Miśnia, Gorlitz – to atrakcje Saksonii najpopularniejsze wśród Polaków. Są to więc głównie miasta i kultura, ale coraz więcej przyjezdnych zza Odry zwraca uwagę na turystykę aktywną. Bardzo dużo naszych rodaków jeździ na wycieczki szlakiem rowerowym nad Łabą, chętnie odpoczywają też nad sztucznymi jeziorami.
Nowości dla turystów
W ubiegłym roku w zamku rezydencyjnym w Dreźnie ponownie otwarto dla zwiedzających małą salę balową oraz apartament Augusta Mocnego. Po przerwie również udostępniono turystom najstarszą twierdzę w Nimeczech. Warto przypomnieć że pasmo górskie Rudawy zostało w 2019 roku wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – 17 atrakcji w tych górach znajduje się po stronie niemieckiej (5 – po stronie czeskiej).
Z atrakcji przygotowanych na rok 2020 warto wymienić wystawę “Boom!” prezentującą 500 lat działalności przemysłowej w Saksonii. Ekspozycja otwarta będzie od 15 kwietnia do 1 listopada a główna wystawa mieścić się będzie w Centrum Audi w Zwickau.
29 lutego nastąpi ponowne otwarcie Galerii Malarstwa Starych Mistrzów, na której zebrano 700 obrazów i 450 rzeźb wykonanych do roku 1800.
Od 21 marca do 11 listopada na zamku Moritzburg można będzie obejrzeć wystawę “August Mocny – historia, mity, legendy”. Otwarta ona zostanie z okazji 350 rocznicy urodzin władcy.
W dawnej stajni zamku rezydencyjnego w Dreźnie czynna będzie w tym roku Galeria Broni prezentująca 390 sztuk broni z różnych epok.
Saksonia dla konsumentów i dla branży
Saksońska Organizacja Promocji Turystyki współpracując ściśle z DZT. W Polsce planuje workshop (listopad), będzie prowadzić kampanię w kinach, wystawi się na Bike Expo, będzie współpracować przy jednym z festiwali folkowych (może we Wrocławiu).
Jak podkreśliła Veronika Hiebl: “Staramy się dbać o rynek polski. Barbara Klary odpowiada za kontakty z branżą, współpracujemy też z OTA, mamy polską stronę i profil na Facebooku.
Jeśli chodzi o współpracę z regionalnymi organizacjami, to 8 kierunków, m.in. Szwajcaria Saksońska, Lipsk, Drezno, Zwickau, Goerlitz mają swoje organizacje, które tworzą produkt. Centrala nie tworzy swoich, tylko promuje na skalę krajową I zagraniczną te tworzone lokalnie produkty.
Od grudnia 2019 roku, Saksonia jest drugim – po Schlezwig Holstein – landem w Niemczech, który posiada ministerstwo turystyki (ministerstwo kultury i turystyki).
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty
Awesome post! Keep up the great work! 🙂