Saksonia bije turystyczne rekordy i liczy na Polaków

Marzena Markowska z WaszaTurystyka.pli Veronika Hiebl z Saksońskiej Organizacji Promocji Turystycznej/fot. AG

Landem, który ma w szczególności skorzystać na promocji turystyki kulturalnej do Niemiec i 250. urodzin Beethovena, jest Saksonia. To szósty najchętniej wybierany przez turystów z Polski land, liczy jednak na rychłe poprawienie tego wyniku.

Dane zebrane od stycznia do końca listopada 2019 roku pokazują, że Saksonia pobiła trzy turystyczne rekordy: liczba noclegów wykupionych przez turystów przekroczyła 20 mln; do Saksonii przyjechało 8 mln turystów; w tym ponad 1 mln zagranicznych. Veronika Hiebl, od kilku miesięcy nowy prezes Saksońskiej Organizacji Promocji Turystyki, przedstawiła nowości turystyczne swojego landu podczas konferencji prasowej Niemieckiej Centrali Turystyki, zorganizowanej z okazji inauguracji kampanii promocyjnej opartej na 250. Rocznicy urodzin Ludwiga van Beethovena.

Czytaj także: Niemcy – kolejny rekord przyjazdów z Polski i promocja urodzinami Beethovena

Coraz więcej Polaków

Wśród gości zagranicznych było 78,5 tys. Polaków, którzy wykupili łącznie ponad 200,9 tys. noclegów. W ciągu 10 lat liczba turystów z Polski udających się do Saksonii wzrosła o 277 proc. To największa dynamika wzrostu ze wszystkich rynków przyjazdowych, licząc również kraje pozaeuropejskie, w tym Chiny.

W 2019 roku ta pozytywna tendencja nadal się utrzymywała. W okresie od stycznia do listopada Saksonia odnotowała ponad 76 tys. gości przybyłych z Polski, co odpowiada przyrostowi o 6,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. Liczba noclegów z kolei wzrosła o 3,3 proc., a średnia długość pobytu wynosi obecnie 2,4 dnia.

Polska ważna

Polska to dla Saksonii największy rynek turystyki przyjazdowej, za nami plasują się Holandia, Austria, Szwajcaria i Stany Zjednoczone. Saksonia planuje kolejne działania marketingowe w naszym kraju, licząc, że są w stanie osiągnąć w nim jeszcze lepsze wyniki.

„Chcemy dostać się do pierwszej piątki landów najchętniej wybieranych przez polskich turystów, a także oczywiście zwiększyć bezwzględną liczbę odwiedzających. Rok Beethovena może nam pomóc zwiększyć świadomość polskiego klienta i dopomóc w budowaniu wizerunku, marki naszego regionu. Jesteśmy zadowoleni z liczby turystów z zachodnich i południowych regionów Polski, obecnie skupimy się na promocji w Polsce środkowej i wschodniej” – mówi nam Veronika Hiebl.

Drezno, Szwajcaria Saksonia, rezydencja Augusta II Mocnego Moritzburg, Miśnia, Gorlitz – to atrakcje Saksonii najpopularniejsze wśród Polaków. Są to więc głównie miasta i kultura, ale coraz więcej przyjezdnych zza Odry zwraca uwagę na turystykę aktywną. Bardzo dużo naszych rodaków jeździ na wycieczki szlakiem rowerowym nad Łabą, chętnie odpoczywają też nad sztucznymi jeziorami.

Nowości dla turystów

W ubiegłym roku w zamku rezydencyjnym w Dreźnie ponownie otwarto dla zwiedzających małą salę balową oraz apartament Augusta Mocnego. Po przerwie również udostępniono turystom najstarszą twierdzę w Nimeczech. Warto przypomnieć że pasmo górskie Rudawy zostało w 2019 roku wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – 17 atrakcji w tych górach znajduje  się po stronie niemieckiej  (5 – po stronie czeskiej).

Z atrakcji przygotowanych na rok 2020 warto wymienić wystawę “Boom!” prezentującą 500 lat działalności przemysłowej w Saksonii. Ekspozycja otwarta będzie od 15 kwietnia do 1 listopada a główna wystawa mieścić się będzie w Centrum Audi w Zwickau.

29 lutego nastąpi ponowne otwarcie Galerii Malarstwa Starych Mistrzów, na której zebrano 700 obrazów i 450 rzeźb wykonanych do roku 1800.

Od 21 marca do 11 listopada na zamku Moritzburg można będzie obejrzeć wystawę “August Mocny – historia, mity, legendy”. Otwarta ona zostanie z okazji 350 rocznicy urodzin władcy.

W dawnej stajni zamku rezydencyjnego w Dreźnie czynna będzie w tym roku Galeria Broni prezentująca 390 sztuk broni z różnych epok.

Saksonia dla konsumentów i dla branży

Saksońska Organizacja Promocji Turystyki współpracując ściśle z DZT. W Polsce planuje workshop (listopad), będzie prowadzić kampanię w kinach, wystawi się na Bike Expo, będzie współpracować przy jednym z festiwali folkowych (może we Wrocławiu).

Jak podkreśliła Veronika Hiebl: “Staramy się dbać o rynek polski. Barbara Klary odpowiada za kontakty z branżą, współpracujemy też z OTA, mamy polską stronę i profil na Facebooku.

Jeśli chodzi o współpracę z regionalnymi organizacjami, to 8 kierunków, m.in. Szwajcaria Saksońska, Lipsk, Drezno, Zwickau, Goerlitz mają swoje organizacje, które tworzą produkt. Centrala nie tworzy swoich, tylko promuje na skalę krajową I zagraniczną te tworzone lokalnie produkty.

Od grudnia 2019 roku, Saksonia jest drugim – po Schlezwig Holstein – landem w Niemczech, który posiada ministerstwo turystyki (ministerstwo kultury i turystyki).

Marzena Markowska

Zastępczyni redaktora naczelnego portalu WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY