Ryanair uruchomił kalkulator CO2

Ryanair - start kalkulatora CO2
fot. archiwum Ryanaira

Linia lotnicza Ryanair ogłosiła uruchomienie nowego narzędzia – kalkulatora emisji dwutlenku węgla, które umożliwi konsumentom pełne zrównoważenie emisji w związku z lotem Ryanair. Ta nowa funkcja obliczy poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera na każdej trasie Ryanair i pozwoli klientom pokryć jej pełny koszt, przyczyniając się do inicjatyw środowiskowych.

Ryanair rozszerza w ten sposób swój program kompensacji emisji, który obecnie pozwala klientom przeznaczyć 2 euro na projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla. Składki te wspierają kilka inicjatyw środowiskowych, w tym Renature Monchique – projekt ponownego zalesiania w Algarve; dystrybucja energooszczędnych kuchni w Ugandzie przez First Climate; projekt elektrowni wiatrowej Balikesir w Turcji i ulepszone programy kuchenne w Malawi zasilane przez CO2 Balance (dwa ostatnie we współpracy z Shell).

Klienci Ryanaira przeznaczyli ponad 3,5 mln euro na projekty środowiskowe od rozpoczęcia dobrowolnego programu redukcji emisji. Ryanair uważa, że rozszerzenie programu redukcji emisji CO2 zostanie bardzo pozytywnie przyjęte przez mieszkańców Europy. Ryanair już teraz ma najniższe emisje CO2 na pasażera/km spośród wszystkich głównych linii lotniczych w Europie (66g), a pasażerowie, którzy zdecydują się na podróż linią Ryanair, będą mogli jeszcze bardziej zredukować emisje CO2 związane ze swoimi lotami.

Chociaż emisje CO2 Ryanaira na pasażera/km są już najniższe ze wszystkich dużych linii lotniczych w UE, Ryanair uważa, że lotnictwo musi odgrywać wiodącą rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatu i kładzie większy nacisk na łagodzenie wpływu swojej działalności na środowisko. Do 2030 r. celem Ryanaira jest zasilenie 12,5 proc. swoich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi – co wraz z inwestycją w wysokości 22 miliardów dolarów w nowy samolot Boeing 737 8-200 „Gamechanger” znacznie zmniejszy emisję CO2 i poziom hałasu w ciągu następnej dekady i pomoże Ryanairowi osiągnąć swój cel, jakim jest bycie linią lotniczą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Ryanair, Thomas Fowler, powiedział:„Każdego roku setki tysięcy klientów Ryanair decydują się na wspieranie środowiska, wybierając zrónowżenie emisji CO2 w momencie rezerwacji. Rozszerzenie naszego programu umożliwi naszym klientom pełne zrównoważenie emisji CO2 lotu Ryanairem, znacznie zwiększy możliwości każdego z naszych partnerów środowiskowych, którzy aktywnie pracują nad programami kompensacji emisji dwutlenku węgla.

Zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko są brane pod uwagę w każdej decyzji biznesowej podejmowanej w Ryanair. Jesteśmy naprawdę zaangażowani w bycie linią lotniczą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku. Ryanair ma najmłodszą flotę wśród dużych linii lotniczych w UE, a średni wiek naszych samolotów zostanie jeszcze obniżony dzięki dostawie Boeing 737-8200 „Gamechanger” – który jest bardziej oszczędny (spala o 16 proc. mniej paliwa); obniży emisję hałasu o 40 proc. i zapewni 8 miejsc więcej na pokładzie. Ryanair wyznaczył sobie cel, aby do 2030 r. zasilać 12,5 proc. wszystkich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi, ogłaszając niedawno partnerstwo w tym zakresie z Trinity College Dublin. Obsługujemy tylko trasy z punktu do punktu, mamy wiodące w branży współczynniki obłożenia (LF) i cieszymy się, że usunęliśmy już ponad 80% nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych z naszych samolotów.

Ryanair zobowiązuje się do bycia linią lotniczą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., a rozszerzenie naszego programu offsetowego jeszcze bardziej utoruje nam drogę do osiągnięcia tego celu, jednocześnie pomagając naszym partnerom środowiskowym w dalszym ich programach redukcji emisji”.

Ryanair – 5 nowych połączeń z Gdańska