Ryanair i Enilive podpisali nową umowę na zrównoważone paliwo

RYANAIR I OSPREY FLIGHT SOLUTIONS PRZEDŁUŻAJĄ PARTNERSTWO NA 5 LAT
fot. Ryanair

Ryanair i Enilive ogłosiły dziś (22 stycznia) podpisanie listu intencyjnego w sprawie długoterminowych dostaw zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) Enilive na wybranych lotniskach Ryanair we Włoszech, co przyczyni się do dalszego rozwoju strategii dekarbonizacji linii lotniczej w ramach ruchu „Pathway to Net Zero” do 2050 roku. Umowa z Enilive umożliwi Ryanair dostęp do 100 tys. ton SAF w latach 2025-2030 (co odpowiada 20 tys. lotów z lotniska Milano Malpensa do Dublina).

SAF jest rozwiązaniem, które przyczyni się do dekarbonizacji lotnictwa w nadchodzących dziesięcioleciach, ale obecnie stanowi jedynie niewielki ułamek obecnego zużycia paliwa na całym świecie. W swoich biorafineriach we Włoszech, Enilive przetwarza głównie surowce odpadowe, takie jak zużyty olej spożywczy, tłuszcze zwierzęce i pozostałości przemysłu rolno-spożywczego, aby wyprodukować Eni Biojet, SAF, który zawiera 100 proc. składników biogenicznych i nadaje się do mieszania z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych do 50 proc.

„Zwiększenie produkcji SAF jest kluczowym wyzwaniem, przed którym stoi branża w nadchodzących latach. Partnerstwo z liderem branży, takim jak Eni, pomoże Ryanairowi osiągnąć nasz ambitny cel, jakim jest wykorzystanie 12,5 proc. SAF do 2030 i zerowa emisja netto do 2050 roku. Eni jest kluczowym dostawcą na naszym największym rynku, we Włoszech, a ich sukces w produkcji SAF odegra znaczącą rolę, gdy nasza Grupa będzie rosła, aby przewieźć 300 milionów pasażerów rocznie do 2034 roku” – powiedział Thomas Fowler, director of sustainability w Ryanair.

„Cieszymy się, że możemy zawrzeć umowę z tak ważnym graczem jak Ryanair tuż po wprowadzeniu przez Unię Europejską przepisów ReFuelEU, które mają na celu zwiększenie wykorzystania SAF do 2050 roku. Enilive planuje zwiększyć swoje zdolności w zakresie biorafinacji do ponad 5 mln ton rocznie do 2030 i koncentruje się na opracowywaniu nowych projektów w celu zwiększenia swoich zdolności w tym zakresie: biopaliwa mogą odgrywać istotną rolę w dekarbonizacji mobilności, w tym w sektorach trudnych do wyeliminowania, takich jak lotnictwo. Zakłady i technologie, które opracowaliśmy w ciągu ostatniej dekady, umożliwiają Enilive produkcję niezbędnych ilości SAF, aby zaspokoić potrzeby firm takich jak Ryanair i wymagania przepisów UE” – dodał Stefano Ballista, CEO w Enilive.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center