Ryanair – działania na rzecz środowiska

archiwum Ryanaira

Linia lotnicza Ryanair ogłosiła zaktualizowaną politykę ochrony środowiska na rok 2020. Obejmuje ona dotychczasowe osiągnięcia we wszystkich aspektach działalności, a także zaktualizowane cele i wezwania do działania dla branży i państw członkowskich UE.

Emisja dwutlenku węgla: Ryanair zaktualizował swój cel w zakresie wydajności emisji dwutlenku węgla, dążąc do obniżenia emisji CO2 o 10%, z 66g na pasażera / km do 60g do 2030 roku. Ryanair stał się również pierwszą linią lotniczą, która ogłosiła miesięczne emisje CO2, raportując stale niższe emisje niż jej konkurenci.

Podatki środowiskowe: W roku budżetowym 2020 (1.04.2019 – 31.03.2020) Ryanair zapłaci ponad 630 milionów euro podatków środowiskowych – podatków, które nie przynoszą korzyści środowisku i faworyzują drogie, nieefektywne linie lotnicze nad tanimi. Jednocześnie podatki te wpływają nieproporcjonalnie na koszty podróży i regionalną gospodarkę. Ryanair wzywa państwa członkowskie do zreformowania europejskiego nieba i walki z monopolem kontroli ruchu lotniczego (ATC) – co zmniejszyłoby emisję CO2 o 10 proc.

Usprawnienia operacyjne: Ryanair zainwestuje 20 miliardów dolarów we flotę 210 nowych samolotów Boeing 737, które będą przewoziły 4 proc. więcej pasażerów, jednocześnie ograniczając spalanie paliwa o 16 proc. i zmniejszając emisję hałasu o 40 proc.

Ponadto Ryanair potwierdził swoje zaangażowanie w eliminację tworzyw sztucznych niepodlegających recyklingowi w ciągu pięciu lat – 82% wszystkich towarów konsumpcyjnych na pokładzie nie zawiera plastiku.
Partnerzy środowiskowi: Od kiedy Ryanair rozpoczął dobrowolny program kompensacji emisji dwutlenku węgla, dzięki darowiznom klientów zebrano 2,5 miliona euro. Do tej pory ponad 2% naszych pasażerów przekazało darowizny, wspierając różne projekty naszych partnerów środowiskowych: First Climate (Uganda), Renature Monchique, Native Woodland Trust oraz Irish Whale and Dolphin Group.

Nowa Kampania Reklamowa – Najtańsze loty. Najniższy Poziom Emisji: Ryanair uruchomił w tym roku pierwszą w historii kampanię reklamową zorientowaną na środowisko, aby zwiększyć świadomość klientów i podkreślić zalety lotów z najbardziej ekologiczną linią lotniczą w Europie.

Nowa strona internetowa: Uruchomiona również w tym roku nowa, zorientowana na środowisko strona Ryanaira (https://corporate.ryanair.com/environment/), jest najbardziej wszechstronna i szczegółowa w branży. Z witryny można pobrać pełną politykę ochrony środowiska Ryanaira i uzyskać dostęp do najnowszych wiadomości na temat naszych comiesięcznych partnerstw w zakresie emisji i środowiska.

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: „Jako najbardziej ekologiczna linia lotnicza w Europie, jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy do tej pory i z przyjemnością przedstawiamy naszą niedawno zaktualizowaną, ulepszoną i rozszerzoną politykę ochrony środowiska, szczegółowo opisującą nasze usprawnienia i przyszłe cele.

Ten kompleksowy dokument szczegółowo opisuje nasze dotychczasowe osiągnięcia – w tym zostanie pierwszą linią lotniczą, która ogłasza miesięczne emisje CO2, znaczące usprawnienia operacyjne w celu zmniejszenia emisji i odpadów niepodlegających recyklingowi, zintegrowaną kampanię komunikacyjną mającą na celu zwiększenie świadomości wśród naszych klientów i przekazanie darowizn w wysokości 2,5 miliona euro na nasz niezwykle udany program kompensacji emisji dwutlenku węgla, z którego fundusze zostały przeznaczone na wartościowe projekty klimatyczne.

Najmłodsza flota w Europie, wysokie współczynniki wypełnienia samolotów i efektywne spalanie paliwa pozwoliły nam stale obniżać emisję CO2, stając się najbardziej ekologiczną linią lotniczą w Europie. Dzięki nowej polityce środowiskowej wyznaczyliśmy sobie jeszcze bardziej ambitne cele w zakresie obniżenia emisji, a także zainwestowaliśmy 20 miliardów dolarów w nowe samoloty o niskim zużyciu paliwa, podkreślając nasze zaangażowanie w utrzymanie i umacnianie pozycji Ryanaira jako lidera w zakresie adresowania problemów środowiskowych i zmian klimatu.”