Ryanair: 1,37 mld euro zysku za pierwsze półrocze i rekordowa liczba pasażerów w II kwartale
Ryanair Holdings poinformował dziś (7 listopada) o wysokim półrocznym zysku w wysokości 1,37 mld euro, w porównaniu z zyskiem za I półrocze przed pandemią (1,15 mld euro). Przewoźnik odnotował również rekordową liczbie pasażerów w II kwartale 2022 roku.
30 wrz 2021 | 30 wrz 2022 | zmiana | |
Pasażerowie | 39.1 mln | 95,1 mln | +143 proc. |
Obłożenie | 79 proc. | 94 proc. | +15 pkt. |
Przychody | 2,15 mld euro | 6,62 mld euro | +207 proc. |
Koszty operacyjne | 2,20 mld euro | 4,98 mld euro | +126 proc. |
Strata | 48 mln euro | 1,371 mln euro | n/m |
EPS | 0,04 euro | 1,11 euro | n/m |
W pierwszym półroczu ruch letni uległ wyraźnemu ożywieniu do 95,1 mln pasażerów z 39,1 mln pasażerów (+11 proc. w stosunku do czasu przed pandemią – 85,7 mln w roku fiskalnym 2020). Opłaty za przeloty w I półroczu wzrosły o 7 proc w porównaniu z poziomem sprzed inwazji na Ukrainę (II kwartał: +14 proc.). Ryanair otworzył także 15 nowych baz i 770 nowych tras w pierwszej połowie roku.
“Kontynuujemy intensywne inwestycje w wydajne paliwowo, przyjazne dla środowiska nowe technologie samolotów. Pasażerowie, którzy przesiadają się do Ryanair (z wysokokosztowych linii lotniczych z UE) mogą zmniejszyć emisję spalin nawet o 50 proc. na jeden lot, co dowodzi, że z Ryanair wzrost turystyki może być realizowany w bardziej zrównoważony sposób. W tym sezonie eksploatowaliśmy 73 nowe samoloty B737 “Gamechanger”, które zapewniają o 4 proc. więcej miejsc na jeden lot, a jednocześnie spalają o 16 proc. mniej paliwa i zmniejszają emisję hałasu nawet o 40 proc.” – powiedział Michael O’Leary, prezes Ryanair.
Jak pokazuje wzrost ruchu i udziału w rynku w pierwszej połowie roku, miliony pasażerów wybierają Ryanair ze względu na niższe ceny oraz bardziej ekologiczne i wydajne pod względem zużycia paliwa samoloty.
Skłonność konsumentów do podróżowania pozostaje w Europie na wysokim poziomie dzięki wysokiemu wskaźnikowi zatrudnienia, rosnącym płacom oraz dwuletniemu okresowi spiętrzonego popytu i zgromadzonym oszczędnościom, gdy ludzie byli zamknięci podczas pandemii.
Przewoźnik spodziewa się, że te wskaźniki będą nadal stanowić podporę dla silnego ruchu i wzrostu cen biletów przez co najmniej następne 18 miesięcy, a Ryanair będzie głównym beneficjentem tych trendów, o ile nie wystąpią kolejne negatywne wydarzenia tej zimy, takie jak m.in. nowe warianty wirusa Covid-19.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty