Rusza nowa kampania muralowa “Naturalnie Niemcy”
Nowa kampania muralowa “Naturalnie Niemcy” ma przybliżyć turystom polskim głównie mniej znane miejsca. W tym celu wykorzystany został wielki format i street art, z którego słyną niemieckie miasta.
Według indeksu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcy są wymieniane jako jeden z krajów, który najlepiej radzi sobie ze zmianami klimatycznymi. Przekłada się to również na turystykę. Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Branżowy Panel Ekspercki DZT 62 procent biur turystycznych oferuje w swoich programach Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny. Dzięki temu zajmują one drugie miejsce jako cel wyjazdów przyrodniczych wśród światowych podróży Europejczyków.
Raport booking.com z 2021 roku dotyczący zrównoważonej turystyki stwierdza, że 83 proc. respondentów uważa, iż zrównoważone podróżowanie jest konieczne, a 61 proc. twierdzi, że pandemia skłoniła ich do bardziej zrównoważonego podróżowania w przyszłości. Niemcy doskonale wkomponowują się w ten trend, bowiem jedna trzecia lądu stałego tego kraju znajduje się pod specjalną ochroną jako narodowe krajobrazy naturalne. Ofertę dopełnia 16 parków narodowych, 104 parki krajobrazowe, 16 rezerwatów biosfery UNESCO, 3 obiekty światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO oraz ponad 350 certyfikowanych kurortów i miejscowości leczniczych. Dodatkowo na turystów czeka tu aż 25 000 zamków i 6 800 muzeów. Podróżujący mają też do wyboru nocleg w jednym z kilku tysięcy hoteli i pensjonatów z eko-certyfikatem.
W Polsce powstanie 10. ekomurali
W związku z działaniami Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na rzecz turystyki zrównoważonej i ochrony klimatu oraz w ramach kampanii “Naturalnie Niemcy” powstanie w Polsce łącznie 10. ekomurali, które będą redukować zanieczyszczenie powietrza. Całkowicie neutralne pod względem CO2 mają zachęcać do zrównoważonego podróżowania. Partnerem kampanii jest Fundacja EcoEvolution.org
„To dla nas szczególna kampania. Chcemy pokazać miejsca znane, ale także takie, o których polscy turyści mogli jeszcze nie wiedzieć. Wykorzystujemy wielki format i street art, z którego znane są niemieckie miasta. A co najważniejsze, stawiamy przy tym na formę, która nie tylko zwraca uwagę na konieczność walki z zanieczyszczeniami powietrza, ale temu pomaga” – powiedział Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce.
Każdy z 10. EKOmurali jest inny. Mural w Gdańsku namawia, by lepiej poznać Pustać Lüneburską. Są to zjawiskowe wrzosowiska, torfowiska, łąki i lasy w Dolnej Saksonii rozciągające się między Hamburgiem, Bremą i Hanowerem. W Katowicach zobaczymy najsłynniejszą atrakcję turystyczną Niemiec, otoczony alpejskimi szczytami – zamek Neuschwanstein w Bawarii. Z Gorzowa Wielkopolskiego przeniesiemy się do Berlina pod słynną Bramę Brandenburską. We Wrocławiu, przy ul. Dmowskiego malarze wykonają Szlak Rowerowy Wezery, a przy ul. Piłsudskiego – Saksońską Szwajcarię. Natomiast w Warszawie przy pl. Bankowym zobaczymy gotycki zamek Eltz wyglądający jak z bajki. Przy ul. Tamka – widok z Gór Połabskich. Przy ul. Złotej – Alpy Bawarskie. Natomiast malowidło przy ul. Prostej, podobnie jak to z Poznania, przypomina, jak ważna w zrównoważonej turystyce jest energia odnawialna.
510 metrów kwadratowych łącznie zostało pomalowane farbą KNOxOUT, która redukuje szkodliwe tlenki azotu. Te związki chemiczne są jednym z pięciu najgorszych zanieczyszczeń powietrza. Ślad tlenków azotu powstaje zawsze wtedy, gdy jeździmy spalinowym pojazdem lub gdy palimy w piecu węglem.
„Jak działa farba KNOxOUT? Zmienia ścianę w oczyszczacz powietrza zasilany słońcem. Wiem. Brzmi futurystycznie. Jednak międzynarodowe badania potwierdzają, że tę innowację możemy stosować już dziś. 1 metr kwadratowy pomalowany tą farbą redukuje dziennie o 0,02 g tlenków azotu więcej niż średniej wielkości drzewo. Różnica jest niewielka, ale pokazuje moc technologii. Można więc powiedzieć, że wszystkie murale łącznie mają moc 510 drzew! I dodaje: – Jasne, że powinniśmy w trybie natychmiastowym wstrzymać wycinkę drzew na całym świecie. Mają one mnóstwo właściwości, których nic nie zastąpi. Jednak w kontekście redukowania tlenków azotu możemy wesprzeć naturę, a tym samym zadbać o zdrowie mieszkańców miast” – skomentował Paweł Lisowski z Fundacji EcoEvolution.org.
Kampania ekologicznych murali “Naturalnie Niemcy” będzie również pierwszą kampanią w Polsce, całkowicie neutralną pod względem śladu dwutlenku węgla.
W szczegółowym audycie, który prowadzi Fundacja EcoEvolution.org, zostanie policzony każdy wpływ na środowisko, nawet najdrobniejszy element składający się na kampanię, np. dojazd na miejsce malowania. Wszystko to będzie zsumowane, a wygenerowana ilość CO2 zostanie zrekompensowana.
„Nasza kampania ma charakter misyjny. Skierowana jest do turysty wrażliwego na ekologię i środowisko. I rzeczywiście wymaga zmiany utartych sposobów planowania wakacji, ale też pozwala spędzić je w bardziej ekscytujący sposób. A mieszkańcy Gdańska śmiało mogą do nas przyjechać komunikacją publiczną, zabrać ze sobą rower lub wypożyczyć go na miejscu” – dodał Tomasz Pędzik.
Kampania “Naturalnie Niemcy” trwa do końca listopada 2022 r. Mural wykonała Grupa RW – MalujemyMurale.pl.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
UFG: przed wykupieniem imprezy turystycznej warto sprawdzić jej organizatora
Na stronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego tfg.ufg.pl można bezpłatnie i bez…
0 Komentarzy8 Minuty
10 kwietnia 2024
Barbara Tomaszewska nową dyrektorką Aiden by Best Western w Łodzi
Z początkiem kwietnia 2024 roku funkcję dyrektora pierwszego w Polsce Aiden by Best…
0 Komentarzy2 Minuty
9 kwietnia 2024
Revolut Travel Report: 56 proc. Polaków wyjedzie na urlop w lipcu i sierpniu
56 proc. zapytanych Polaków planuje główny urlop w lipcu i sierpniu. Hitem w Europie mogą…
0 Komentarzy10 Minuty
9 kwietnia 2024
Startują zgłoszenia do VII edycji Turystycznych Mistrzostw Vlogerów i Blogerów
Rusza siódma edycja Turystycznych Mistrzostw Vlogerów i Blogerów. Tegoroczny konkurs jest…
0 Komentarzy2 Minuty