Rośnie popularność Panamy – gospodarza ŚDM 2019

Po ogłoszeniu gospodarza Światowych Dni Młodzieży w 2019 roku liczba wyszukiwań lotów do Panamy wzrosła aż 68 razy.

31 lipca w Krakowie, podczas zakończenia Światowych Dni Młodzieży, papież Franciszek ogłosił, że to właśnie Panama będzie gościła Młodych z całego świata w 2019 roku. Efekt? Z dnia na dzień średnie ceny biletów skoczyły o 43 proc., a kierunek zanotował ponad 42 tys. wyszukiwań lotów.
Położona w Ameryce Centralnej Panama do tej pory nie cieszyła się znaczącym zainteresowaniem polskich turystów – dla przykładu 30 lipca Skyscanner zanotował nieco ponad 600 wyszukiwań, a średnia cena biletu w obie strony dla jednej osoby wyniosła 3000 zł.

Po słowach Ojca Świętego, który ogłosił Panamę gospodarzem Światowych Dni Młodzieży w 2019 roku, Skyscanner zanotował rekordowy wzrost liczby wyszukiwań połączeń lotniczych z Polski do Panamy. W porównaniu do 30 lipca, liczba Polaków wyszukujących bilety do Panamy wzrosła o 68 razy. Zmieniła się także średnia cena biletu w dwie strony dla jednej osoby, oferowana przez poszczególnych przewoźników. 31 lipca osiągnęła poziom 5500 zł – to 43 proc. więcej niż dzień wcześniej (przed ogłoszeniem gospodarza kolejnych ŚDM) oraz 83 proc. więcej niż średnia cena biletu z Polski do Panamy w ciągu całego roku.

Magdalena Greloff, marketing manager Skyscanner Polska, powiedział: “Zaobserwowaliśmy, że wraz ze wzrostem zainteresowania podróżnych kierunkiem, wywołanym entuzjastyczną reakcją na słowa papieża Franciszka, znacząco wzrosły ceny biletów, oferowane przez poszczególnych przewoźników. Obecnie, czyli nieco ponad tydzień po ogłoszeniu Panamy gospodarzem kolejnych Światowych Dni Młodzieży, bilety powoli wracają do swojej średniej ceny. Jeśli zaś jesteśmy na tyle elastyczni i nie mamy z góry zaplanowanej daty podróży, możemy je znaleźć za cenę sporo niższą od średniej, czyli za nieco ponad 2000 zł. To bardzo ważna wskazówka dla wszystkich tych, którzy chcą podróżować z głową, optymalizując koszty urlopu. Bardzo często niespodziewana sytuacja oznacza tylko chwilowy wzrost cen, który należy cierpliwie przeczekać, by znaleźć połączenia lotnicze w satysfakcjonujących cenach.”

Jak się okazało, to właśnie Polska była krajem, który najbardziej entuzjastycznie zareagował na wiadomość papieża Franciszka. Dla porównania: liczba wyszukiwań w Brazylii wzrosła 5 razy, w Wielkiej Brytanii nieco ponad 2 razy, natomiast we Włoszech tylko 1,7 razy.