Raport SentiOne: Polscy turyści w hotelach narzekają na śniadania, baseny i innych gości
Od początku roku internauci w Polsce napisali 55 tys. recenzji dotyczących obiektów hotelowych, głównie położonych w naszym kraju. Wnioski z analizy SentiOne zdają się kwestionować stereotypy – nie ceny, ale obsługa, śniadania, baseny oraz obecność innych gości są najczęściej poddawane krytyce. Pod lupę brane były także pozytywne aspekty, takie jak lokalizacja, standard pokoi i atrakcje dla dzieci.
SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem internetu, sprawdziła, na co polscy internauci zwracają uwagę w hotelach, co chwalą, a co krytykują.
Analizie poddano 55 tys. recenzji obiektów hotelowych, które Polacy napisali w Internecie tylko w 2023 roku. Aż 28 tys. było pozytywnych, a tylko 7 tys. negatywnych. Pozostałe miały wydźwięk neutralny. Recenzje są zamieszczane przede wszystkim na portalach typu Booking.com oraz na Google Maps. Ok. 80 proc. dotyczy obiektów położonych w Polsce, a pozostałe ok. 20 proc. zagranicznych – głównie w Grecji i Egipcie.
Najważniejsza jest lokalizacja
Polscy turyści cenią sobie przede wszystkim dobrą lokalizację obiektów noclegowych, chociaż dla każdego oznacza ona co innego. Najlepiej, by hotel był położony jednocześnie w centrum, blisko plaży, dworca, restauracji i innych atrakcji. Goście cenią sobie też zadbaną i spokojną okolicę – za te walory chwalą np. nadmorskie Darłówko.
W drugiej kolejności najczęściej zwracają uwagę na standard pokoju, przede wszystkim czystość, ciszę, widok z okna oraz wyposażenie, takie jak np. lodówka czy czajnik. Na trzecim miejscu wśród zalet obiektów hotelowych najczęściej wymieniane są atrakcje dla dzieci – takie jak sale zabaw czy basen.
„Do powyższej analizy wykorzystaliśmy widget SentiOne pozwalający na monitorowanie i analizowanie recenzji. Pomaga on właścicielom sklepów, hoteli czy usług automatycznie zbierać i analizować opinie konsumentów. Wbrew temu, czego można by się spodziewać, polskim turystom nie przeszkadzają tak bardzo wysokie ceny pobytu – te znalazły się dopiero na czwartej pozycji wśród najczęściej krytykowanych elementów. Pierwsze miejsce zajęły hotelowe śniadania, i tu z krytyką spotyka się w zasadzie wszystko – pory podawania, wybór jedzenia, jego jakość czy – to akurat zdecydowanie słusznie – obecność mrówek na talerzach. Bardzo często dostaje się taniej wędlinie i parówkom” – mówi Martyna Knitter, senior product manager w SentiOne.
Jakoś obsługi do poprawy
Drugim aspektem najczęściej krytykowanym przez polskich turystów jest obsługa – niemiła, ale też niekompetentna, powolna i nieodpowiadająca na maile i telefony. Na trzecim miejscu znalazły się hotelowe baseny. Goście narzekają przede wszystkim na zimną wodę, brud i brak remontów, godziny dostępności czy dodawanie do wody zbyt wielu chemikaliów. Bardzo często krytykowanym elementem pobytu w danym miejscu są również inni ludzie. Niechętnie patrzy się na obecność niemieckich turystów oraz bawiących się i biegających dzieci, a także na odbywające się w hotelach imprezy.
Negatywne recenzje są wystawiane nie tylko przez niezadowolonych gości, ale również pracowników poszczególnych obiektów. Krytykują oni nadmiar obowiązków niepokrywających się z ustaleniami z umowy, niskie i wypłacane z opóźnieniem pensje oraz innych pracowników.
Analiza została wykonana przy pomocy narzędzia SentiOne Listen – platformy analizującej wypowiedzi konsumentów na platformach społecznościowych, stronach internetowych, forach i blogach. Dziennie platforma zbiera i analizuje 150 mln wzmianek i wypowiedzi.
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2024
Linie Emirates szukają personelu pokładowego
Linie lotnicze Emirates poszukują nowych członków do zespołu personelu pokładowego.…
0 Komentarzy1 Minuty
13 września 2024
Nowa Usługa PLL LOT: zamówienia online z dostawą na pokład
Polskie Linie Lotnicze LOT oferują pasażerom nową usługę – dostawę zakupów z oficjalnego…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2024
Transport kolejowy w Polsce: ruszyły konsultacje nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy
Rozpoczęły się publiczne konsultacje nad założeniami Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ)…
0 Komentarzy4 Minuty
11 września 2024
Kiwi.com: loty z Polski do Miami ze wzrostem o 55 proc.
Miami staje się jednym z ulubionych kierunków podróży Polaków do Stanów Zjednoczonych.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 września 2024
Itaka wystartowała z zimową ofertą dla narciarzy
Biuro podróży Itaka wystartowało z zimową ofertą dla narciarzy. Propozycje obejmują…
0 Komentarzy3 Minuty
10 września 2024
Sierpień na lotnisku w Lublinie: ponad 56 tys. pasażerów. Rekord padł dzięki współpracy z touroperatorami
Lotnisko w Lublinie zanotowało najlepszy wynik w swojej historii – w sierpniu z jego…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Ryanair: Włochy w czołówce wakacyjnych wyborów Polaków
Włochy były jednym z najchętniej wybieranych przez polskich pasażerów, letnich kierunków…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Sykon wprowadza nowe narzędzie informatyczne dla małych biur podróży
Firma technologiczna Sykon, producent oprogramowania i systemów IT dla touroperatorów i…
0 Komentarzy1 Minuta