Raport eSky: dwie trzecie Polaków podróżuje samodzielnie
Według wyników badania „Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” przeprowadzonego wśród internautów na zlecenie Grupy eSky, 66 proc. respondentów przyznaje iż zarówno kierunek wyjazdu, sposób transportu oraz dodatkowe atrakcje na miejscu wybiera samodzielnie, nie korzystając z oferty biur podróży.
Oganizacją wyjazdów na własną rękę częściej zajmują się kobiety (72 proc.), niż mężczyźni (62 proc.). Co piąty Polak podróżuje minimum raz w roku. Coraz częściej latamy również samolotami, które stały się najchętniej wybieranym środkiem transportu.
Z badania “Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” wynika, że wzrost zainteresowania podróżowaniem stanowi wyraźny trend, który umacnia się już od kilku lat.
Łukasz Neska, wiceprezes zarządu, Chief Marketing Officer w Grupie eSky, powiedział: “Trend ten jest coraz bardziej odczuwalny – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, co obserwujemy analizując własne dane transakcyjne. Liczba rezerwacji systematycznie rośnie.”
Potwierdzają to także publikowane badania Polskiej Izby Turystycznej i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, które mówią, że w I poł. 2018 roku na wyjazdy zdecydowało się 1,4 mln osób, czyli o 36 proc. więcej niż w roku 2017.
Polacy również bardziej kompleksowo podchodzą do podróżowania, planując jednocześnie dodatkowe atrakcje i wycieczki – co wskazało 28 proc. badanych, oraz dbając o ubezpieczenie (24 proc. respondentów ) i wynajem samochodu (15 proc. wskazań). Dostępność wielu alternatywnych opcji i bogata oferta usług turystycznych online zachęca Polaków do samodzielnego projektowania wyjazdów, dokładnie odpowiadających ich potrzebom. Z tej możliwości korzysta coraz więcej osób, którym nie odpowiada z góry narzucona formuła podróżowania oferowana przez tradycyjne biura podróży.
Z raportu eSky wynika, że najczęściej wyjeżdżamy na 4 do 7 dni (42 proc.) lub od 7 do 14 dni (39%), przy czym te dłuższe, około dwutygodniowe wyjazdy zarezerwowane są na tradycyjny, wakacyjny wypoczynek. Ulubionym wyjazdowym miesiącem jest sierpień (37 proc.) – w którym najchętniej podróżują kobiety (48 proc.), oraz czerwiec (34 proc.), w którym najchętniej podróżują mężczyźni (41 proc.). Doskonałym miesiącem na podróżowanie jest także wrzesień. Został on wskazany przez 26 proc. ankietowanych, co uplasowało ten miesiąc na czwartej pozycji pośród miesięcy najchętniej wybieranych przez podróżujących.
Na to gdzie pojedziemy na wakacje największy wpływ ma rodzina i rekomendacje znajomych. Łącznie ponad 75 proc. ankietowanych wskazało te odpowiedzi.
Coraz częściej także kierujemy się rekomendacjami podróżników i blogerów (prawie 30 proc.). Polacy lubią też o podróżach… marzyć i szukać inspiracji do przyszłych wojaży. Niemal 3/4 ankietowanych przyznało, że przegląda oferty wycieczek i sprawdza ceny lotów nie mając konkretnych planów podróży w najbliższym czasie.
40 proc. wszystkich respondentów zadeklarowało, że chciałoby więcej wyjeżdżać. Ta deklaracja znacząco rośnie – do ponad 75 proc. – wśród osób już podróżujących.
Katarzyna Hauton, Global Brand Manager w Grupie eSky, dodała: “Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dostępności wielu usług wprost z poziomu smartfonu, klient otrzymuje możliwość szybkiego i dynamicznego wyszukiwania połączeń, pakietów hotelowych, ubezpieczeń czy samochodów. W ten sposób dopasowuje opcje podróży do siebie i swoich potrzeb, a nie na odwrót. Stoją za tym skomplikowane algorytmy i innowacyjne rozwiązania. Serwisy takie jak eSky oferują klientom narzędzia i wsparcie w realizacji ich indywidualnych podróżniczych marzeń.”
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty