Raport eSky: dwie trzecie Polaków podróżuje samodzielnie

Według wyników badania „Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” przeprowadzonego wśród internautów na zlecenie Grupy eSky, 66 proc. respondentów przyznaje iż zarówno kierunek wyjazdu, sposób transportu oraz dodatkowe atrakcje na miejscu wybiera samodzielnie, nie korzystając z oferty biur podróży.
Oganizacją wyjazdów na własną rękę częściej zajmują się kobiety (72 proc.), niż mężczyźni (62 proc.). Co piąty Polak podróżuje minimum raz w roku. Coraz częściej latamy również samolotami, które stały się najchętniej wybieranym środkiem transportu.
Z badania “Polacy w podróży. Podróżowanie z eSky” wynika, że wzrost zainteresowania podróżowaniem stanowi wyraźny trend, który umacnia się już od kilku lat.
Łukasz Neska, wiceprezes zarządu, Chief Marketing Officer w Grupie eSky, powiedział: “Trend ten jest coraz bardziej odczuwalny – zarówno w Polsce, jak i w innych krajach europejskich, co obserwujemy analizując własne dane transakcyjne. Liczba rezerwacji systematycznie rośnie.”
Potwierdzają to także publikowane badania Polskiej Izby Turystycznej i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, które mówią, że w I poł. 2018 roku na wyjazdy zdecydowało się 1,4 mln osób, czyli o 36 proc. więcej niż w roku 2017.
Polacy również bardziej kompleksowo podchodzą do podróżowania, planując jednocześnie dodatkowe atrakcje i wycieczki – co wskazało 28 proc. badanych, oraz dbając o ubezpieczenie (24 proc. respondentów ) i wynajem samochodu (15 proc. wskazań). Dostępność wielu alternatywnych opcji i bogata oferta usług turystycznych online zachęca Polaków do samodzielnego projektowania wyjazdów, dokładnie odpowiadających ich potrzebom. Z tej możliwości korzysta coraz więcej osób, którym nie odpowiada z góry narzucona formuła podróżowania oferowana przez tradycyjne biura podróży.
Z raportu eSky wynika, że najczęściej wyjeżdżamy na 4 do 7 dni (42 proc.) lub od 7 do 14 dni (39%), przy czym te dłuższe, około dwutygodniowe wyjazdy zarezerwowane są na tradycyjny, wakacyjny wypoczynek. Ulubionym wyjazdowym miesiącem jest sierpień (37 proc.) – w którym najchętniej podróżują kobiety (48 proc.), oraz czerwiec (34 proc.), w którym najchętniej podróżują mężczyźni (41 proc.). Doskonałym miesiącem na podróżowanie jest także wrzesień. Został on wskazany przez 26 proc. ankietowanych, co uplasowało ten miesiąc na czwartej pozycji pośród miesięcy najchętniej wybieranych przez podróżujących.
Na to gdzie pojedziemy na wakacje największy wpływ ma rodzina i rekomendacje znajomych. Łącznie ponad 75 proc. ankietowanych wskazało te odpowiedzi.
Coraz częściej także kierujemy się rekomendacjami podróżników i blogerów (prawie 30 proc.). Polacy lubią też o podróżach… marzyć i szukać inspiracji do przyszłych wojaży. Niemal 3/4 ankietowanych przyznało, że przegląda oferty wycieczek i sprawdza ceny lotów nie mając konkretnych planów podróży w najbliższym czasie.
40 proc. wszystkich respondentów zadeklarowało, że chciałoby więcej wyjeżdżać. Ta deklaracja znacząco rośnie – do ponad 75 proc. – wśród osób już podróżujących.
Katarzyna Hauton, Global Brand Manager w Grupie eSky, dodała: “Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom i dostępności wielu usług wprost z poziomu smartfonu, klient otrzymuje możliwość szybkiego i dynamicznego wyszukiwania połączeń, pakietów hotelowych, ubezpieczeń czy samochodów. W ten sposób dopasowuje opcje podróży do siebie i swoich potrzeb, a nie na odwrót. Stoją za tym skomplikowane algorytmy i innowacyjne rozwiązania. Serwisy takie jak eSky oferują klientom narzędzia i wsparcie w realizacji ich indywidualnych podróżniczych marzeń.”
POWIĄZANE WPISY
2 kwietnia 2023
Nekera z rozszerzoną ofertą hiszpańską i nowymi sieciami, w tym Riu. Agenci poznali hotelarzy na workshopach w Polsce
Ponad 2,5 tys. obiektów w ofercie i loty do 13 lotnisk to obecnie hiszpańska oferta…
0 Komentarzy11 Minuty
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty