Przedstawiciele ośmiu izb i organizacji turystycznych porozmawiają o współpracy na XI Forum Promocji Turystycznej

fot. Hannah Busing

Przedstawiciele Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Izby Turystycznej Rzeczpospolitej Polskiej, Krakowskiej Izby Turystyki, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, Polskich Hoteli Niezależnych, Polskiej Izby Turystyki, Turystycznej Organizacji Otwartej i TUgether wezmą udział w debacie „Czy potrafimy współdziałać tylko w czasie kryzysu? Podczas XI Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl. Odbędzie się ono 12 października w terminalu Lotniska w Radomiu.

Od początku kryzysu spowodowanego pandemią branża turystyka pierwsza została jego ofiarą, jako pierwsza też rozpoczęła rozmowy z administracją na każdym szczeblu w celu złagodzenia skutków zamrożenia turystyki, w celu przetrwania i uratowania tysięcy miejsc pracy. Rozmowy ze stroną rządową prowadzone były razem i osobno. Jak zawsze w podobnej sytuacji, sprawdziło się działanie wspólne. Różni gracze na polskim rynku turystycznym potrafili w wielu wypadkach wypracować wspólne dla wszystkich stanowisko, które prezentowano w rozmowach z przedstawicielami różnych resortów. Chociaż w wielu sytuacjach interesy poszczególnych izb, stowarzyszeń, związków były rozbieżne – zwyciężyło przekonanie, że wspólnym celem jest przetrwanie turystyki.

Od pierwszego dnia brutalnej napaści Rosji na Ukrainę, branża turystyczna w Polsce pospieszyła z pomocą uchodźcom i potrzebującym Ukraińcom. Hotele udzielały noclegów, transportowcy przewozili ludzi znad granicy i wozili lekarstwa, żywność nad granicę, biura podróży zamieniły się w punkty informacyjne i zbierania materiałów pierwszej potrzeby. Telefony ludzi turystyki działały przez całe doby, ludzi jeździli, przerzucali paczki, czuwali na dworcach.

Gdy rozpoczął się sezon wakacyjny a administracja na różnych szczeblach częściowo zdjęła z barków branży opiekę nad Ukraińcami, wróciliśmy do normalnej pracy, zarabiania pieniędzy.

Wszyscy dążymy do jednego celu, jakim jest rozwój turystyki.

Czy ostatnie dwa lata nauczyły branżę współdziałania? Czy członkowie poszczególnych izb będą się obecnie bardziej udzielać w życiu swoich organizacji? Czy potrafimy wspólnie działać i przyznawać się do przynależności do izb tylko w czasie kryzysu i „kiedy trwoga to do Boga”? Czy takie organizacje branżowe są potrzebne a może przynależność do izb gospodarczych powinna być obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców?

Między innymi na te pytania odpowiedzą uczestnicy debaty podczas XI Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się 12 października w terminalu Lotniska w Radomiu.

UDZIAŁ W DEBACIE WEZMĄ:

Łukasz Adamowicz, prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether
Marek Ciechanowski, prezes Izby Turystycznej Rzeczypospolitej Polskiej
Alina Dybaś, prezes Turystycznej Organizacji Otwartej
Elżbieta Lendo, prezes Polskich Hoteli Niezależnych
Rafał Marek, prezes Krakowskiej Izby Turystyki
Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki
Marcin Wujec, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.

Organizatorem jest redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.

Współorganizatorami są: Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” i Lotnisko Warszawa-Radom
Złotymi Partnerami są: Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW, Województwo Podkarpackie, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego

Partnerami są: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki – IGTO, Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, MerlinX, Tourist Polska, Izraelskie Rządowe Centrum Turystyki, Sykon.pl

Patronem Honorowym jest Ministerstwo Sportu i Turystyki

Patronami są: AM Art Media Agencja PR, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl

Program i rejestracja TUTAJ

Firma Sykon Partnerem XI Forum Promocji Turystycznej