Prezes Neckermanna: co mogą zrobić agenci
Maciej Nykiel, prezes Neckermann Polska, w liście do agentów i franczyzobiorców odpowiedział na 6 najczęściej pojawiających się i najważniejszych pytań.
1. Czy Nekermann zapłaci należna agentowi prowizję za sprzedaż wycieczek?
Prawo Upadłościowe jest bezwzględne i Neckermann Polska nie może wysłać do agentów żadnych środków mimo, że zawsze roliczał się terminowo i sumiennie ze wszystkich płatności. To syndyk będzie decydował o tym,komu i ile pieniędzy może zapłacić.
2. Czy agenci mają wystawiać faktury prowizyjne?
Formalnie agenci powinni, jak co miesiąc wystawić faktury prowizyjne, a Neckermann ma obowiązek je przyjąć. Jednak, prezes, z uwagi na różne formy prowadzenia działalności gospodarczej i fakt powstania obowiązku podatkowego, radzi, by każdy skonsultował tę decyzję ze swoimi doradcami księgowymi i podatkowymi przed wystawieniem faktury.
3. Aplikacja do samofakturowania będzie działala?
Co prawda zostałaona zostało czasowo wyłączona, ale od środy wieczorem można z niej ponownie korzystać.
4. Do kogo mają zwracać się klienci?
Według precyzyjnego zapisu Ustawy, w pierwsze kolejności klienci powinni zwrócić się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Neckermann jak i ubezpieczyciel pomagają, ale pierwszym koniecznym miejscem jest Urząd Marszałkowski. (wszystkie naiary dostępne są na stronie neckermann.pl)
5. Zapłaciłem jako agent za mojego klienta, który został wyrzucony z hotelu na Krecie. Dodatkowo kupiłem mu transfer taksówką nalotnisko i inne usługi związane z repatriacją. Czy i od kogo dostanę zwrot pieniędzy?
Zwrot jest należny. Zgodnie z konstrukcją gwarancji ubezpieczeniowej, zwrot kosztów należy się klientowi, a nie agentowi. Tak więc o zwrot musi wystąpić klient, albo klient musi dokonać cesji praw z tytułu umowy klienta o imprezę turystyczną na agenta.
6. Kto oprócz Neckermanna, Marszalka i Allianz może pomóc agentom, do kogo mają się zwrócić o pomoc?
Prezes Neckermann Polska rekomenduje kontakt z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych, które od środy rano udziela porad. Marek Kamieński, wiceprezes OSAT-u i biegły sądowy z zakresu turystyki, wyraził zgodę i chęć merytorycznego wsparcia.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty