POT – turyści z Azji będą nas liczniej odwiedzać
![Plakat promujący Kraków w Japonii archiwum POT](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2015/11/7e0feeb0584723e7cfbf97a16fb58574.jpg)
Trwająca od stycznia 2013 roku kampania promująca turystycznie Polskę w Azji kończy się mocnym akcentem – 25 listopada, podczas wizyty prezydenta Andrzeja Dudy w Chinach, zostanie otwarty 14 na świecie Zagraniczny Ośrodek POT.
Katarzyna Wełpa rzecznik POT powiedziała na wstępie konferencji podsumowującej kampanię: “Nasze działania spotkały się na początku z nieufnością i niedowierzaniem, że przyniosą efekty. Wyniki, które dzisiaj przedstawiamy pokazują, że warto było. A pamiętać trzeba, że efektem kampanii nie sa tylko wymierne liczby turystów przyjeżdżających z Chin, Indii i Japonii, ale i poprawa wizerunku Polski, jako celu turystycznych wyjazdów.”
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT podkreśliła: “Kryzys gospodarczy, który dotknął kilka lat temu Europę, szczególnie boleśnie dotknął intensywnie rozwijającą się branżę turystyczną. Trzeba było szukać nowych rozwiązań i Komisja Europejska podjęła decyzję, by wspierać działania promujące Europę na rynkach azjatyckich. Miały one poprawić wizerunek Europy, jako celu wyjazdów turystycznych. Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła działania mające ukazać Polskę – kraj atrakcyjny dla azjatyckich turystów. Skupiliśmy się na trzech krajach: Chinach, Indiach i Japonii. Kampanię promującą Polskę w Azji kończymy z przytupem. 25 listopada otworzymy biuro Polskiej Organizacji Turystycznej w Pekinie.”
Lider projektu “Lubię Polskę” Emilia Kubik, dodała: “Na kampanię wydaliśmy 50 mln złotych, z czego 85 proc. przeznaczyliśmy na promocję na rynku chińskim, zaś resztę na Indie i Japonię. Głównym celem kampanii było wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na trzech rynkach azjatyckich. Równie ważna jest także budowa wizerunku Polski. Najważniejszymi naszymi grupami docelowymi byli touroperatorzy, w tym organizatorzy przemysłu spotkań, dziennikarze, producenci filmowi oraz konsumenci. Projekt “Lubię Polskę” prowadziliśmy pod hasłem “Polska, come and find Your story.” Chcieliśmy pokazywać Polskę, jako kraj warty odwiedzenia. A robiliśmy to poprzez kampanię w mediach, działania PR, roadshowy dla branży turystycznej, podróże studyjne, przygotowanie materiałów i szkolenia.”
W ramach kampanii nasz kraj odwiedziło 13 dziennikarzy i 42 touroperatorów z Japonii, 35 dziennikarzy i 29 touroperatorów z Indii i 73 dziennikarzy oraz 61 touroperatorów z Chin. Strona internetowa poland.travel zanotowała prawie 17 mln wejść w Chinach, ponad 10 mln w Indiach i ponad 900 tys. w Japonii.
Z kolei nakręcony w Polsce film bollywodzki “Kick” z hinduską gwiazdą filmową Salmanem Khanem, zaowocował zainteresowanie bollywodzkich producentów filmowych oraz ukazaniem się 55 publikacji w mediach zagranicznych.
Trudno oszacować wyniki kampanii, choć już można zauważyć wzrost liczby turystów z Chin, Indii i Japonii.
Doradca prezesa POT ds. współpracy międzynarodowej Robert Kępiński, podkreślił: “Do Europy przyjeżdża każdego roku ok. 7 – 8 mln Chińczyków a więc tort do podzielenia jest naprawdę duży. Nie będziemy mieli tak dużych pieniędzy na promocję, ale staramy się, aby posiadane środki wykorzystać jak najpełniej. Współpracujemy z innymi polskimi placówkami w Chinach a także z narodowymi organizacjami turystycznymi z krajów Grupy Wyszehradzkiej. Najważniejsze jest, by turyści z Azji przyjeżdżali do Europy Centralnej. Oni nie podróżują do jednego tylko kraju, więc jeśli już tu przyjadą, musimy ich skłonić, by odwiedzili też nas. A mamy z kim konkurować, przypomnę tylko dla porównania, że gdy my otwieramy pierwszy ośrodek w Chinach, Czesi mają już trzy takie ośrodki.”
Otwarcie ZOPOT-u w Pekinie odbędzie się w idealnym momencie. We wtorek prezydent Andrzej Duda oraz minister sportu i turystyki Witold Bańka, podpiszą umowę o współpracy między Chinami i Polską w dziedzinie turystyki. Szefem ZOPOT-u, którego otwarcie nastąpi w środę, jest Jan Wawrzyniak, ostatnio szef ZOPOT-u w Berlinie. Pomagać mu będzie chińska pracownica.
Emilia Kubik szacuje, że ponad 100 touroperatorów z Chin, Indii i Japonii ma Polskę w ofercie katalogowej. W 2014 roku Polskę odwiedziło 48 198 turystów z Chin, 18 654 z Indii oraz 50 693 z Japonii.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Hydropolis zorganizuje półkolonie w drugiej połowie sierpnia. Uczestnicy poznają ciekawostki ze świata wody
Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis zaprasza najmłodszych na półkolonie, których motywem…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Startuje proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Nocny bieg po płycie lotniska tym razem w Lublinie. Skywayrun 2024 zaplanowany na połowę października
Bieg Skywayrun Lublin Airport 2024 będzie 19-tym biegiem po pasie startowym lotniska…
0 Komentarzy2 Minuty