Portal Slowhop.com kończy 5 lat

Od stycznia 2017 roku Slowhop zanotował łącznie niemal 60 tysięcy rezerwacji i 29 milionów odwiedzin, a w samym tylko 2021 roku 26 tysięcy rezerwacji i 11,3 miliona odwiedzin.
Profil na Slowhopie ma już tysiąc wybranych pod kątem kryteriów portalu gospodarzy agroturystyk, pensjonatów, wyjątkowych domów wakacyjnych i hoteli butikowych. Swoją ofertę kieruje do osób zainteresowanych niszową formą turystyki – slow travel.
Aleksandra Klonowska-Szałek, pomysłodawczyni i współzałożycielka portalu, powiedziała: „Powolne podróżowanie jest uzupełnieniem oferty turystycznej i wciąż niewielkim wycinkiem tego, co proponuje turystyka. Trzeba jednak przyznać, że świadomość dotycząca zrównoważonej turystyki, opartej na szacunku do lokalnych społeczności i dziedzictwa kulturowego bardzo szybko rośnie i widać to w statystykach naszego portalu. Bycie slow oznacza zastąpienie ilości jakością, a hałaśliwych kurortów odludziem blisko natury.
Nie każdy gospodarz agroturystyki i pensjonatu będzie miał możliwość znalezienia się na Slowhopie. Nasze kryteria zakładają pewien poziom estetyczny, dopasowany do turysty z wielkiego miasta, ale zanim zdecydujemy się na współpracę, sprawdzamy też lokalizację, opinie dotychczasowych gości, dociekamy czy łączą nas podobne wartości – dbałość o lokalne środowisko i społeczność. Jesteśmy przekonani, że ten rodzaj obiektów turystycznych wpływa dobrze na rozwój lokalnych społeczności i nie przyczynia się do niszczenia środowiska. Odrzucamy aż 90 procent zgłoszeń do portalu, jeśli naszym zdaniem nie spełniają wyznaczonych kryteriów.”
Slowhop jest całkowicie polskim projektem. W ciągu pięciu lat zespół urósł z trzech do trzydziestu osób i poza Polską zaczął działać na sąsiednich rynkach: w Czechach i Niemczech, na Słowacji oraz Litwie. W najbliższym czasie firma zamierza się skupić na rozwoju technologicznym.
Aleksandra Klonowska-Szałek dodała: „Byliśmy przekonani, że mamy co najmniej 2 lata, żeby dopracować serwis pod względem technicznym zanim zyska popularność. Okazało się, że Slowhop przyjął się niemal od razu i wypełnił niszę. Plan na kolejne lata obejmuje dogonienie rynku pod względem technologicznym. Użytkownicy zyskają możliwość rezerwacji bezpośredniej, choć sporo naszych gospodarzy ceni sobie osobisty kontakt z potencjalnym gościem i nie zamierza tego zmieniać. Szanujemy tę odrębność i uznajemy, że jest to cecha turystyki slow.”
W przyszłości zespół Slowhopa stawia na jeszcze większy rozwój elementu społecznościowego i wspieranie zrównoważonego rozwoju i ekologii.
POWIĄZANE WPISY
10 lutego 2025
Ryanair wprowadza nową trasę na Maltę
Ryanair poinformowała o swoim letnim rozkładzie lotów na 2025 rok z Rzeszowa. Obejmuje on…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lutego 2025
Mövenpick otwiera swój pierwszy hotel w Polsce
Marka Mövenpick, należąca do Accor, oficjalnie otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce.…
0 Komentarzy1 Minuty
6 lutego 2025
Restauracje ważniejsze niż zabytki? Młodzi podróżni zmieniają priorytety
Ponad 70 proc. młodych podróżnych uważa, że kulinarne doświadczenia to kluczowy element…
0 Komentarzy5 Minuty
5 lutego 2025
Rekordowe zyski Arche. Inwestorzy zarobili 56 mln zł w 2024 roku
Grupa Arche dysponuje największą w kraju prywatną siecią hoteli z rodzimym kapitałem,…
0 Komentarzy6 Minuty
5 lutego 2025
Więcej turystów nad Bałtykiem w ferie. Hotele notują wzrost rezerwacji
Coraz więcej turystów wybiera nadmorskie kurorty na ferie zimowe. Pomorze Zachodnie staje…
0 Komentarzy5 Minuty
4 lutego 2025
II edycja Responsible Incentive Travel Day już w kwietniu
Stowarzyszenie Site Poland organizuje drugą edycję wydarzenia Responsible Incentive…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lutego 2025
Rekordowy rok dla Turcji: 62,2 mln turystów i 61,1 mld dolarów przychodu
W 2024 roku Türkiye (Turcja) odnotowała rekordowy wzrost liczby odwiedzających, goszcząc…
0 Komentarzy1 Minuty
3 lutego 2025
Arche rusza z rewitalizacją Królewskiej Papierni w Konstancinie
Kolejny zabytek na mapie Polski odzyska swój blask, a wszystko za sprawą rewitalizacji…
0 Komentarzy4 Minuty
31 stycznia 2025
Compensa: co trzeci turysta korzysta z polisy podczas zimowego urlopu
Złamana noga na stoku, zgubiony bagaż czy nagła choroba – 37 proc. Polaków przyznaje, że…
0 Komentarzy4 Minuty