Portal Slowhop.com kończy 5 lat

4restcamp/fot. archiwum Slowhop.pl

Od stycznia 2017 roku Slowhop zanotował łącznie niemal 60 tysięcy rezerwacji i 29 milionów odwiedzin, a w samym tylko 2021 roku 26 tysięcy rezerwacji i 11,3 miliona odwiedzin.

Profil na Slowhopie ma już tysiąc wybranych pod kątem kryteriów portalu gospodarzy agroturystyk, pensjonatów, wyjątkowych domów wakacyjnych i hoteli butikowych. Swoją ofertę kieruje do osób zainteresowanych niszową formą turystyki – slow travel.

Aleksandra Klonowska-Szałek, pomysłodawczyni i współzałożycielka portalu, powiedziała: „Powolne podróżowanie jest uzupełnieniem oferty turystycznej i wciąż niewielkim wycinkiem tego, co proponuje turystyka. Trzeba jednak przyznać, że świadomość dotycząca zrównoważonej turystyki, opartej na szacunku do lokalnych społeczności i dziedzictwa kulturowego bardzo szybko rośnie i widać to w statystykach naszego portalu. Bycie slow oznacza zastąpienie ilości jakością, a hałaśliwych kurortów odludziem blisko natury.

Nie każdy gospodarz agroturystyki i pensjonatu będzie miał możliwość znalezienia się na Slowhopie. Nasze kryteria zakładają pewien poziom estetyczny, dopasowany do turysty z wielkiego miasta, ale zanim zdecydujemy się na współpracę, sprawdzamy też lokalizację, opinie dotychczasowych gości, dociekamy czy łączą nas podobne wartości – dbałość o lokalne środowisko i społeczność. Jesteśmy przekonani, że ten rodzaj obiektów turystycznych wpływa dobrze na rozwój lokalnych społeczności i nie przyczynia się do niszczenia środowiska. Odrzucamy aż 90 procent zgłoszeń do portalu, jeśli naszym zdaniem nie spełniają wyznaczonych kryteriów.”

Slowhop jest całkowicie polskim projektem. W ciągu pięciu lat zespół urósł z trzech do trzydziestu osób i poza Polską zaczął działać na sąsiednich rynkach: w Czechach i Niemczech, na Słowacji oraz Litwie. W najbliższym czasie firma zamierza się skupić na rozwoju technologicznym.

Aleksandra Klonowska-Szałek dodała: „Byliśmy przekonani, że mamy co najmniej 2 lata, żeby dopracować serwis pod względem technicznym zanim zyska popularność. Okazało się, że Slowhop przyjął się niemal od razu i wypełnił niszę. Plan na kolejne lata obejmuje dogonienie rynku pod względem technologicznym. Użytkownicy zyskają możliwość rezerwacji bezpośredniej, choć sporo naszych gospodarzy ceni sobie osobisty kontakt z potencjalnym gościem i nie zamierza tego zmieniać. Szanujemy tę odrębność i uznajemy, że jest to cecha turystyki slow.”

W przyszłości zespół Slowhopa stawia na jeszcze większy rozwój elementu społecznościowego i wspieranie zrównoważonego rozwoju i ekologii.