Porozumienie POT z Lang Team. Promocja polski i turystyki rowerowej podczas Tour de Pologne
Polska Organizacja Turystyczna została oficjalnym partnerem Lang Team, organizatora wyścigu Tour de Pologne. Przy okazji jego 80. edycji promowane będą walory turystyczne Polski i turystyka aktywna. „Transmisja telewizyjna w 100 krajach świata daje nam możliwość pokazania, jak piękne są te mniej oczywiste zakątki Polski” – mówi prezes POT Rafał Szmytke.
Polska Organizacja Turystyczna podpisała oficjalne porozumienie o współpracy z organizatorami wyścigu Tour de Pologne, Lang Team. Budżet projektu to 650 tys. zł, które przeznaczone zostaną na promocję turystycznych walorów Polski podczas wydarzenia sportowego, które odbywać się będzie w tym roku po raz 80. Oprócz wspólnych spotów promocyjnych, projekt zakłada pokazywanie – podczas transmisji z wyścigu – najważniejszych atrakcji turystycznych, znajdujących się w regionach, w których przebiegała będzie trasa kolarska. Transmisje telewizyjne mają też zawierać ujęcia polskich krajobrazów z lotu ptaka.
„Nie ma takiej drugiej dyscypliny sportu, która tak dobrze oddziaływałaby promocyjne i wizerunkowo, jak kolarstwo, które trafia do kibiców śledzących wyścig przed ekranami telewizorów. Chcemy to porozumienie wprowadzić na etap formalno-prawny, który pozwoli na stałą współpracę POT z Tour de Pologne. Chcemy, aby promocja polskich krajobrazów już na zawsze była przypisana do tego wydarzenia” – powiedział – Andrzej Gut-Mostowy, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki podczas briefingu dla mediów.
W tym roku trasa Tour de Pologne przebiegała będzie m.in. przez Dolny Śląsk. POT ma nadzieję na dodatkową promocję na rynku czeskim, który zainteresowany jest turystyką aktywną i który notuje wzrosty w tym roku w polskiej turystyce przyjazdowej. Na odcinku dolnośląskim wyścigu zorganizowane będzie również wydarzenie rowerowe dla amatorów kolarstwa – będzie można przejechać 70 km w ramach rywalizacji otwartej w zapisach dla każdego. Liczba miejsc jest jednak ograniczona – 2,6 tys., zaś zgłoszeń przybywa – ich liczba sięga już 1,6 tys. Uczestnicy rywalizacji amatorskiej będą mieli również szansę, by oglądać na żywo przejazd peletonu Tour de Pologne.
„Obecnie rozgrywa się Tour de France, zaś wiele osób ogląda ten wyścig po to, by poznać ten kraj. Chcieliśmy pójść tym tropem. Początki promocji Tour de Pologne były trudne, nie było transmisji telewizyjnej na żywo, infrastruktury do filmowania ujęć z powietrza. Obecnie od startu do mety wyścig transmitowany jest na żywo we współpracy z profesjonalnymi ekipami, doświadczonymi w transmisjach takich wydarzeń, jak wyścig Paryż – Dakar. Otworzyła się więc przestrzeń do promocji Polski. Przez lata brakowało nam tej drugiej, turystyczno-promocyjnej „nogi” dla tego wyścigu. Można przy jego okazji pokazać, jak piękna jest Polska i jakie mamy unikatowe krajobrazy. Nie tylko Polacy, ale też inne nacje śledzą wyścig – sport jest dobrą okazją do pokazania ciepłego, pozytywnego wizerunku kraju” – mówił Czesław Lang, organizator wyścigu.
„Ten projekt pokazuje, jak dobrze uzupełniają się sport i turystyka i jak mogą wspólnie uzyskać efekt synergii. POT już od początku swego istnienia współpracuje Lang Team, zaś projekt Tour de Pologne rozwijał się razem z infrastrukturą sportową i turystyczną naszego kraju. Jest to sytuacja win-win – kolarstwo pozwala pokazać nie tylko Polskę znaną, ale też tę nie mniej ciekawą, ale nie zawsze odkrytą. Nie ma na to lepszego sposobu niż połączenie pozytywnych emocji sportowych z przekazem medialnym. Fakt, że relacja z wydarzenia przekazywana jest bezpośrednio 100 krajach świata pozwala w łatwy sposób osiągnąć nasz cel, jakim jest promocja Polski” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Dyrektor ZOPOT pokonuje 445 km rowerem z Wiednia do Krakowa. W tle promocja Polski
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2024
TFP wypłaci środki za wycieczki odwołane przez powódź
Od 4 grudnia podróżni oraz organizatorzy turystyki mogą składać wnioski o wypłatę dotacji…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2024
Wrocław Miasto Przygody z nagrodą za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024 roku
W ubiegłym tygodniu podczas World Tourism Film Awards w Walencji Wrocław otrzymał nagrodę…
0 Komentarzy3 Minuty
2 grudnia 2024
Jakie korzyści przynosi Warszawie turystyka?
Gospodarka turystyczna osiągnęła rekordowy wkład w PKB Warszawy. Warszawa odnotowuje…
0 Komentarzy3 Minuty
2 grudnia 2024
Olsztyn „gorący” także zimą!
Olsztyn regularnie notuje wzrost liczby turystów odwiedzających miasto. Nie bez znaczenia…
0 Komentarzy2 Minuty
29 listopada 2024
Tropikalny relaks na Mazowszu. Suntago i Termy Mszczonowskie zimą
Mazowsze zaskakuje nie tylko zimową aurą, ale także ofertą dla miłośników egzotycznego…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE
Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2024
Anna Żabska powołana na wojewodę dolnośląskiego
Premier Donald Tusk, na wniosek Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, powołał Annę…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2024
Jesienny relaks na Mazowszu w pałacowym stylu
Mazowsze to region pełen tajemnic, gdzie dawne rezydencje kryją w swoich murach opowieści…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2024
Filoksenia w nowoczesnym wydaniu – rozmowa z Costasem Giakoumis, dyrektorem handlowym sieci Atrium Hotels and Resorts
Od marzeń o idealnym obiekcie po sieć luksusowych hoteli na Rodos – Atrium Hotels and…
0 Komentarzy5 Minuty
[…] Porozumienie POT z Lang Team. Promocja polski i turystyki rowerowej podczas Tour de Pologne […]