Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna Srebrnym Partnerem IX Forum Promocji Turystycznej
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna jest Srebrnym Partnerem IX Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się 15 września w Hydropolis we Wrocławiu.
PROT niezwykle aktywnie działa mimo post-covidowych kłopotów dotykających całą turystykę. Na rok 2021 za wiodące tematy uznano: turystykę aktywną, naturę, turystykę wiejską, gastronomię, turystykę miejską i kulturową, turystykę pasji, turystykę zdrowotną, dziedzictwo historyczne i markę premium oraz wydarzenia. Już sam przegląd tych priorytetów pokazuje bogactwo turystyczne regionu i jego różnorodność.
Trudne czasy spowodowały, że nieco zmieniły się rynki priorytetowe. W sezonie 2020 i 2021 działania skupiały się na rynku krajowym. Ale głównym polem działania PROT były i będą rynki bliższych i dalszych zagranicznych sąsiadów. Szwecja, Norwegia, Niemcy i Wielka Brytania to zdecydowanie czołówka rynków docelowych PROT. W dalszej kolejności ale nadal z dużym zaangażowaniem działania prowadzone są wśród potencjalnych turystów z Hiszpanii, Holandii Belgii i Włoch oraz w sąsiadującym Obwodzie Kaliningradzkim.
PROT od lat dużą wagę przykłada do współpracy zarówno z samorządami lokalnymi, jak i z branżą turystyczną. Dobrym przykładem jest choćby projekt „Pomorskie trasy rowerowe” promowane przez PROT i realizowane z inspiracji departamentu turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Zakłada on budowę nowych dróg rowerowych, wykorzystanie dróg publicznych o niskim natężeniu ruchu, wykorzystanie utwardzonych dróg leśnych i wałów przeciwpowodziowych Wisły, budowę infrastruktury wypoczynkowej dla rowerzystów, a także oznakowanie całości zgodnie z obowiązującymi przepisami. Co ciekawe, jest to projekt, który uzupełnia się z przedsięwzięciem realizowanym równolegle przez pomorskie samorządy, a również dotyczącym turystyki aktywnej – „Pomorskie Szlaki Kajakowe.”
Ważnym aspektem turystyki pomorskiej jest wysokojakościowa oferta, stąd projekt Pomorskie Prestige, który promuje spędzanie czasu wolnego dla turystów poszukujących i wymagających. Turystyka kulinarna stanowiąca jeden z wiodących trendów motywujących do przyjazdu, pozwala przez cały rok odkryć prawdziwy smak regionu. Autorem projektu jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT), a jego partnerami – samorządy z województwa oraz branża turystyczna.
PROT opracowała projekt food stories, którego partnerami są restauracje i szefowie kuchni, co stanowi ciekawy przykład współpracy z branżą gastronomiczną, w celu prezentacji całorocznej oferty kulinarnej regionu pomorskiego. Obiekty spełniają założone kryteria w zakresie wykorzystania regionalnych produktów, sezonowości menu, jakości wystroju oraz obsługi. Bardzo ważne jest również autorskie podejście szefa kuchni do tradycji i produktu regionalnego.
Jednym z działań jakie PROT zrealizował w ramach projektu Pomorskie Culinary Prestige była współpraca ze znanym i lubianym krytykiem kulinarnym i dziennikarzem Robertem Makłowiczem. Na potrzeby kanału YT Pana Roberta zostały przygotowanych pięć odcinków prezentujących najciekawsze i wyjątkowe kulinarne miejsca na mapie regionu Pomorskiego. Ekipa odwiedziła Wybrzeże Słowińskie, Kaszuby Południowe oraz Gdańsk, Sopot i Gdynię.
Ważnym elementem współpracy PROT z branżą turystyczną jest także organizacja wydarzenia INcoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region. Spotkania B2B, mające na celu skontaktowanie touroperatorów z zagranicy z przedstawicielami branży turystycznej z regionu pomorskiego i ich poznanie się. Pierwsza edycja imprezy organizowanej przez PROT odbyła się w 2013 roku. Za każdym razem trzy dni wydarzenia wypełniają nie tylko rozmowy stolikowe B2B, ale także wizyty studyjne prezentujące walory regiony i poszczególnych obiektów a także spotkanie nieformalne.
Jedną z ostatnich akcji promocyjnych przygotowanych przez PROT była kampania promująca Trójmiasto „Trzy miasta, jedna destynacja”. Wystartowała ona 25 maja, a głównym elementem był klip promujący trzy miasta. Ideą przewodnią kampanii jest prezentacja Trójmiasta jako miejsca, w którym dobrze się żyje jego mieszkańcom oraz pokazanie kilku pomysłów na to, jak spędzać tu czas przez cały rok.
Celem kampanii było pokazanie szerokiej oferty Gdańska, Gdyni i Sopotu. Osią tej kampanii jest strona internetowa trojmiasto.pomorskie.travel. Ale to nie jedyne źródło informacji o atrakcjach turystycznych regionu. PROT już od lat buduje społeczność na FP pomorskie.travel, prowadzi swój kanał na YT oraz intensywnie poszerza grono obserwujących na Instagramie.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna będzie brała czynny udział w IX Forum Promocji Turystycznej. W pojedynku ekspertów z Markiem Migdalem „zmierzy się” Marta Chełkowska, prezes PROT. W debacie poświęconej roli kobiet w turystyce jedną z rozmówczyń będzie wiceprezydentka Sopotu – Magdalena Czarzyńska – Jachim.
POWIĄZANE WPISY
14 lipca 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: „Zarządzanie turystyką i rekreacją – wczoraj, dziś i jutro” już 28 listopada
Społeczna Akademia Nauk wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego zapraszają na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Gubałówka zaprasza na lato 2025: plaża w górach, sport i góralski folklor
Na czas wakacji Gubałówka - jeden z najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Grupy…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Gniezno: Widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
W sierpniu 2025 roku odbędzie w Gnieźnie plenerowe widowisko historyczno-teatralne…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Compensa: Polacy coraz częściej planują urlop poza latem
Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Ranking UIA 2024: Polska na 21. miejscu w organizacji konferencji
Polska potwierdziła swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako atrakcyjna destynacja…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lipca 2025
Ruszyła kolejna edycja kampanii „Polska. Więcej niż myślisz!”
Na początku lipca ruszyła kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii „Polska. Więcej niż…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2025
Letnia akcja kulinarna PLOT: wielkopolskie smaki w nowoczesnej interpretacji
W lipcu i sierpniu 2025 roku w Poznaniu i okolicach odbędzie się akcja „Smaczne lato w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 lipca 2025
Sopot i Visa rozpoczynają program analizy zwyczajów płatniczych turystów
Sopot, we współpracy z Visa, uruchamia od lipca 2025 roku program mający na celu poznanie…
0 Komentarzy2 Minuty