Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna Srebrnym Partnerem IX Forum Promocji Turystycznej
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna jest Srebrnym Partnerem IX Forum Promocji Turystycznej, które odbędzie się 15 września w Hydropolis we Wrocławiu.
PROT niezwykle aktywnie działa mimo post-covidowych kłopotów dotykających całą turystykę. Na rok 2021 za wiodące tematy uznano: turystykę aktywną, naturę, turystykę wiejską, gastronomię, turystykę miejską i kulturową, turystykę pasji, turystykę zdrowotną, dziedzictwo historyczne i markę premium oraz wydarzenia. Już sam przegląd tych priorytetów pokazuje bogactwo turystyczne regionu i jego różnorodność.
Trudne czasy spowodowały, że nieco zmieniły się rynki priorytetowe. W sezonie 2020 i 2021 działania skupiały się na rynku krajowym. Ale głównym polem działania PROT były i będą rynki bliższych i dalszych zagranicznych sąsiadów. Szwecja, Norwegia, Niemcy i Wielka Brytania to zdecydowanie czołówka rynków docelowych PROT. W dalszej kolejności ale nadal z dużym zaangażowaniem działania prowadzone są wśród potencjalnych turystów z Hiszpanii, Holandii Belgii i Włoch oraz w sąsiadującym Obwodzie Kaliningradzkim.
PROT od lat dużą wagę przykłada do współpracy zarówno z samorządami lokalnymi, jak i z branżą turystyczną. Dobrym przykładem jest choćby projekt „Pomorskie trasy rowerowe” promowane przez PROT i realizowane z inspiracji departamentu turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Zakłada on budowę nowych dróg rowerowych, wykorzystanie dróg publicznych o niskim natężeniu ruchu, wykorzystanie utwardzonych dróg leśnych i wałów przeciwpowodziowych Wisły, budowę infrastruktury wypoczynkowej dla rowerzystów, a także oznakowanie całości zgodnie z obowiązującymi przepisami. Co ciekawe, jest to projekt, który uzupełnia się z przedsięwzięciem realizowanym równolegle przez pomorskie samorządy, a również dotyczącym turystyki aktywnej – „Pomorskie Szlaki Kajakowe.”
Ważnym aspektem turystyki pomorskiej jest wysokojakościowa oferta, stąd projekt Pomorskie Prestige, który promuje spędzanie czasu wolnego dla turystów poszukujących i wymagających. Turystyka kulinarna stanowiąca jeden z wiodących trendów motywujących do przyjazdu, pozwala przez cały rok odkryć prawdziwy smak regionu. Autorem projektu jest Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT), a jego partnerami – samorządy z województwa oraz branża turystyczna.
PROT opracowała projekt food stories, którego partnerami są restauracje i szefowie kuchni, co stanowi ciekawy przykład współpracy z branżą gastronomiczną, w celu prezentacji całorocznej oferty kulinarnej regionu pomorskiego. Obiekty spełniają założone kryteria w zakresie wykorzystania regionalnych produktów, sezonowości menu, jakości wystroju oraz obsługi. Bardzo ważne jest również autorskie podejście szefa kuchni do tradycji i produktu regionalnego.
Jednym z działań jakie PROT zrealizował w ramach projektu Pomorskie Culinary Prestige była współpraca ze znanym i lubianym krytykiem kulinarnym i dziennikarzem Robertem Makłowiczem. Na potrzeby kanału YT Pana Roberta zostały przygotowanych pięć odcinków prezentujących najciekawsze i wyjątkowe kulinarne miejsca na mapie regionu Pomorskiego. Ekipa odwiedziła Wybrzeże Słowińskie, Kaszuby Południowe oraz Gdańsk, Sopot i Gdynię.
Ważnym elementem współpracy PROT z branżą turystyczną jest także organizacja wydarzenia INcoming Poland Gdańsk & Pomorskie Region. Spotkania B2B, mające na celu skontaktowanie touroperatorów z zagranicy z przedstawicielami branży turystycznej z regionu pomorskiego i ich poznanie się. Pierwsza edycja imprezy organizowanej przez PROT odbyła się w 2013 roku. Za każdym razem trzy dni wydarzenia wypełniają nie tylko rozmowy stolikowe B2B, ale także wizyty studyjne prezentujące walory regiony i poszczególnych obiektów a także spotkanie nieformalne.
Jedną z ostatnich akcji promocyjnych przygotowanych przez PROT była kampania promująca Trójmiasto „Trzy miasta, jedna destynacja”. Wystartowała ona 25 maja, a głównym elementem był klip promujący trzy miasta. Ideą przewodnią kampanii jest prezentacja Trójmiasta jako miejsca, w którym dobrze się żyje jego mieszkańcom oraz pokazanie kilku pomysłów na to, jak spędzać tu czas przez cały rok.
Celem kampanii było pokazanie szerokiej oferty Gdańska, Gdyni i Sopotu. Osią tej kampanii jest strona internetowa trojmiasto.pomorskie.travel. Ale to nie jedyne źródło informacji o atrakcjach turystycznych regionu. PROT już od lat buduje społeczność na FP pomorskie.travel, prowadzi swój kanał na YT oraz intensywnie poszerza grono obserwujących na Instagramie.
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna będzie brała czynny udział w IX Forum Promocji Turystycznej. W pojedynku ekspertów z Markiem Migdalem „zmierzy się” Marta Chełkowska, prezes PROT. W debacie poświęconej roli kobiet w turystyce jedną z rozmówczyń będzie wiceprezydentka Sopotu – Magdalena Czarzyńska – Jachim.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2025
Mazowsze Srebrnym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Samorząd Województwa Mazowieckiego został Srebrnym Partnerem Strategicznym XVI edycji…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
23 kwietnia 2025
Podlaski Bon Turystyczny: 1003 bony wydane w pierwszym dniu
Pierwsza transza Podlaskiego Bonu Turystycznego, która wystartowała 20 kwietnia, cieszyła…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty
16 kwietnia 2025
LOT uruchamia bezpośrednie połączenie Warszawa – Reykjavik-Keflavik
12 kwietnia 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zainaugurowały bezpośrednie rejsy na…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2025
Odbędzie się V edycja Hotelowego Tygodnia Ziemi
W dniach 22–25 kwietnia 2025 roku w Polsce odbędzie się piąta edycja Hotelowego Tygodnia…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2025
DOT współorganizatorem XVI Forum Promocji Turystycznej
Wydarzenie, organizowane przez redakcję portalu Waszaturystyka.pl, odbędzie się 28…
0 Komentarzy2 Minuty
11 kwietnia 2025
„Ciche godziny” i więcej, czyli jak Hydropolis dba o gości ze specjalnymi potrzebami.
Wśród nas są osoby, które mogą inaczej odbierać zewnętrzne bodźce. Dźwięki są dla nich za…
0 Komentarzy3 Minuty