Polski Bon Turystyczny: od początku programu wykorzystano ponad 3 mld zł
Kwota płatności Polskim Bonem Turystycznym przekroczyła już 3 mld zł. W ostatnim czasie największą liczbę płatności bonem odnotowała Małopolska. Do podmiotów turystycznych z regionu podczas ferii zimowych wpłynęło około 12 mln zł.
Jak podała Polska Organizacja Turystyczna, bonami turystycznymi zapłacono do tej pory za usługi o wartości ponad 3 mld zł.
„Bez wsparcia z bonu wiele firm, szczególnie małych i średnich przedsiębiorstw mogłoby mieć poważne trudności z płynnością finansową podczas pandemii. M.in. właśnie dzięki możliwości dofinansowania bonem rodzinnych wyjazdów udało się wyjść z tego okresu obronną ręką. Bardzo cieszy mnie również to, że bon zachęcił tak wielu naszych rodaków do podróżowania po Polsce i odkrywania na nowo jej walorów” – mówi wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.
„Przed nami ostatni miesiąc obowiązywania programu. Sezon na zimowe wyjazdy, nie tylko do regionów górskich, gdzie dobre warunki narciarskie mogą potrwać nawet do końca marca, jeszcze się nie skończył. Jestem przekonany, że do 31 marca 2023 z dofinansowania do wypoczynku skorzysta jeszcze wiele polskich rodzin, a do przedsiębiorców turystycznych, którzy oferują mnóstwo atrakcyjnych ofert i rodzinnych pakietów na spędzenie czasu w tysiącach wspaniałych miejsc naszego kraju, trafi kolejna pula środków z bonu” – dodaje Gut-Mostowy.
W ciągu sześciu tygodni zimowych ferii beneficjenci z całej Polski zrealizowali ponad 40 tysięcy transakcji bonem, a do podmiotów turystycznych w całej Polsce wpłynęły ponad 43 mln zł. Największy ruch turystyczny i największą liczbę płatności Polskim Bonem Turystycznym w okresie od 16 stycznia do 26 lutego 2023 roku odnotowała Małopolska.
Do podmiotów turystycznych z regionu podczas sześciu tygodni zimowego sezonu wpłynęło 11 690 350 zł z tytułu płatności bonami. Na kolejnych miejscach znalazły się: województwo mazowieckie z kwotą 5 891 252 złotych, pomorskie – 4 292 541 zł i dolnośląskie – 4 191 454 zł. Ponad 3 mln zł (3 139 298 zł) trafiły do przedsiębiorców z województwa zachodniopomorskiego, a z województw śląskiego i łódzkiego po ponad 2 mln (odpowiednio: 2 000 982 i 2 342 071 zł).
„Najnowsze dane pokazują, że polskie góry nadal wiodą prym wśród zimowych kierunków wybieranych przez Polaków, ale warto zwrócić uwagę, że chętnie odwiedzane są także mniej oczywiste dla tego sezonu miejsca, jak morze czy regiony środkowej Polski. Dzięki szerokiej bazie podmiotów turystycznych biorących udział w programie, także miłośnicy rodzinnych city breaków, ekspresowych jednodniowych wypadów czy relaksu z dala od tłumów, mają do wyboru ponad 28 tysięcy miejsc zapewniających każdą formę wypoczynku. Beneficjenci, którzy nadal dysponują bonem lub niewykorzystaną w całości kwotą świadczenia mogą korzystać z niego do 31 marca 2023 roku np. opłacając bonem zaliczkę na późniejszy wyjazd” – dodaje Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
POT: chcemy promować turystykę w Polsce wspólnie z branżą. Diagnoza i rekomendacje do 2030 roku
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2024
Ryanair zachęca podróżnych największą promocją w swojej historii
28 listopada od godz. 10 rusza Black Friday w Ryanair. Przewoźnik zapowiada, że…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2024
Kiwi.com: 43 proc. Polaków wróci na święta do kraju, egzotyka popularna na Nowy Rok
Dla 43 proc. Polaków Boże Narodzenie to czas powrotów – najczęściej do Warszawy, Krakowa…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2024
Brussels Airlines rozszerza siatkę połączeń na lato 2025
Brussels Airlines przygotowują się do sezonu letniego 2025, rozszerzając ofertę…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2024
Marta Jonak-Mikołajczyk dyrektorem ds. zarządzania przychodami w hotelu Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach
Marta Jonak-Mikołajczyk została dyrektorem odpowiedzialnym za zarządzanie przychodami w…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2024
Mercure Kraków Stare Miasto partnerem krakowskich szopek
Mercure Kraków Stare Miasto, jako główny partner 82. Konkursu i Wystawy Szopek…
0 Komentarzy3 Minuty
26 listopada 2024
ALLinTOO w Łodzi zgromadziło 60 wystawców i 100 kupujących
Pod koniec października w Hotelu Ambasador Premium w Łodzi odbyła się VI edycja…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2024
IBTM World 2024: Polska zyskuje uznanie jako destynacja MICE
Ponad 73 tys. spotkań biznesowych, wzrost liczby Hosted Buyers o 18 proc. oraz udział…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2024
Ryanair rozszerza współpracę z Omio
Ryanair poinformował, że jego pełna oferta dotycząca lotów na 235 kierunkach jest…
0 Komentarzy1 Minuty