„Polska Zobacz Więcej” rusza za dwa tygodnie

Akcja, podczas której będzie można za połowę ceny kupić w Polsce noclegi, bilety wstępu, przejazdy i przeloty, odbędzie się w weekend 15-17 marca. Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki zorganizowały spotkanie z dziennikarzami i debatę poświęconą zagadnieniu wydłużenia sezonu turystycznego.
Akcja „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” odbędzie się po raz szósty, wiosenna edycja promowana jest obecnie w mediach. W restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich w Warszawie spotkali się z dziennikarzami twórcy akcji oraz niektórzy jej uczestnicy. Tematem rozmowy, oprócz samej akcji, były sposoby na wydłużenie sezonu turystycznego.
„Jako ambasador Polski na świecie otwieramy pokłady dla tych, którzy chcą zwiedzić nasz kraj. Cieszy nas każda inicjatywa wydłużająca sezon turystyczny, bo korzystają na tym wszyscy uczestnicy rynku” – mówił Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
„Rozwój połączeń lotniczych sprzyja rozwojowi hotelarstwa, traktujemy akcję POT od początku jako akcję marketingową, nie tylko sprzedażową. Oczywiście oferujemy w hotelach możliwości zakupu miejsc w połowie ceny, ale to jest inwestycja w przyszłość. Coraz więcej hotelarzy rozumie, że tu nie chodzi tylko o sprzedaż. Z punktu widzenia tego jednego weekendu być może to się nie opłacać, ale długofalowo – na pewno. Nasze hotele w tym okresie przeważnie są pełne, ale zawsze znajdujemy pokoje w allotmencie, które oferujemy za pół ceny w ramach „Polska zobacz więcej. Uważamy, że ta akcja jest swego rodzaju misją. Mamy dzięki niej szansę wspierania innych hoteli” – przekonywał Georghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
„Dla turystyki ważny jest też sport, który jest magnesem dla publiczności. Za wydarzeniami sportowymi ludzie zawsze będą jeździli. 600 mld dolarów rocznie na świecie to branża sportowa, ona bardzo szybko rośnie, a dodatkowo wiąże się z tematami zdrowotnymi, zachęca do dbania o zdrowie, wiąże się z branżą wellness” – mówił Tomasz Zahorski, pełnomocnik zarządu Legii Warszawa.
Damian Konieczny, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” mówił, że jeśli chodzi o szczyt sezonu, boryka się raczej z nadmiarem chętnych, ale co innego poza okresem wakacyjnym.
„Dziś mamy problem z przepustowością, w wysokim sezonie nie jesteśmy wpuścić tylu turystów, ilu byśmy chcieli. Ale kopalnie funkcjonują cały rok, w różnych warunkach pogodowych. Dzięki akcji docieramy do nowych osób, budujemy świadomość. Braliśmy udział w pięciu edycjach, w sumie u nas z akcji skorzystało 10 tys. osób” – powiedział Damian Konieczny.
„Wszyscy doświadczamy tego samego problemu – jak obsłużyć turystę w czasie wysokiego sezonu, kiedy brakuje wszystkiego: infrastruktury, ludzi. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby wydłużyć sezon również po to, żeby dać przedsiębiorcom możliwość rozłożenia przychodów na cały rok. W gastronomii ważna jest tzw. turystyka michelinowa – moglibyśmy bardziej ją promować, to jest coś, co bardzo przyciąga ludzi” – mówił Artur Zymerman, dyrektor generalny Belvedere – Cafe Łazienki Królewskie.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki zapowiedział, że jesienna edycja akcji będzie promowana za granicami Polski.
„Jestem przekonany, że to przyciągnie jeszcze więcej partnerów. W 2018 roku 19,3 mln Polskę odwiedziło turystów z zagranicy. Ale widzimy też, że Polacy coraz chętniej wypoczywają w Polsce, w 2018 roku odbyło się 47,5 mln krajowych podróży krótkookresowych i długookresowych. Krótkookresowych było ok. 20 mln, co oznacza kilkuprocentowy wzrost” – powiedział.
Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki dodała, że turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. „Ponadto, więcej osób może pozwolić sobie na podróżowanie dzięki środkom, które trafiły do budżetów domowych w ramach programu 500 plus” – dodała.
POWIĄZANE WPISY
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Widzimy się w Sopocie. Nowa kampania miasta zachęca turystów biznesowych
„Widzimy się w Sopocie” to hasło kampanii promocyjnej miasta prowadzonej od listopada…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2025
Zaplanuj ferie na Mazowszu z nowym przewodnikiem MROT
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna przygotowała przewodnik „Moda na Mazowsze.…
0 Komentarzy2 Minuty
5 lutego 2025
Więcej turystów nad Bałtykiem w ferie. Hotele notują wzrost rezerwacji
Coraz więcej turystów wybiera nadmorskie kurorty na ferie zimowe. Pomorze Zachodnie staje…
0 Komentarzy5 Minuty
5 lutego 2025
Rusza nabór do II edycji Gąsiorów Turystyki
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
5 lutego 2025
Branżowe Centrum Umiejętności – odpowiedź na zmieniający się rynek HGT
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym Branżowe Centrum Umiejętności w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lutego 2025
Bilety na największe wydarzenia muzyczne 2025 roku już w sprzedaży!
Letni festiwal, koncert dla uczczenia ważnej daty, a może występ ulubionego artysty?…
0 Komentarzy2 Minuty