Polhotrep rozpocznie program CSR – DMC’s that care and give

1 stycznia 2023 Polhotrep rozpocznie z partnerami DMC, które reprezentuje w Polsce program CSR. Jego celem jest wspieranie lokalnych społeczności i otaczającego świata. Razem z partnerami, będą chcieli wykorzystać posiadane zasoby, aby „zrobić coś pozytywnego”.

Od 1 stycznia za każdego uczestnika wyjazdu organizowanego przez uczestniczące DMC,  przekazane będzie euro na wybrany cel. Co roku Polhotrep będzie współpracować z inną organizacją pozarządową/charytatywną działającą w Polsce. W styczniu będzie zawsze ogłaszane z jaką organizacją w danym roku będzie odbywała się współpraca przez następne 12 miesięcy, ale zawsze będzie to organizacja charytatywna, która zaangażowana jest w zrównoważony rozwój, edukację ekologiczną lub pomagająca lokalnej społeczności i potrzebującym.

Oprócz wkładu DMC Polhotrep zaprasza również agencje MICE i biura turystyczne w Polsce do przyłączenia się w tych wysiłkach – agencje będą mogły przekazać dodatkowe euro od uczestnika wyjazdu na wsparcie danej inicjatywy. Polhotrep będzie również starać się współpracować z innymi firmami działającymi w szeroko pojętej branży turystycznej, takimi jak linie lotnicze, hotele, zagraniczne organizacje turystyczne, firmy ubezpieczeniowe itp. Im więcej organizacji się zaangażuje, tym więcej będzie można wspólnie osiągnąć.

Zasady programu CSR

Czas trwania programu to jeden rok kalendarzowy. Za każdego uczestnika wyjazdu przekazywane będzie jedno euro na wybrany w danym roku cel. Polskie agencje i biura będą zachęcane do przekazania opcjonalnie dodatkowego jednego euro. Wyniki i przekazane kwoty będą ogłaszane na bieżąco w ciągu roku w mediach społecznościowych Polhotrep (LinkedIn, FB, Instagram).

W połowie roku wybrana zostanie data i miejsce ogłoszenia rocznych wyników („Ceremonia wręczenia nagród”), będzie to planowane na koniec roku (listopad/grudzień), aby dać maksymalny czas na zbiórkę pieniędzy. Wtedy także ogłoszone będą rezultaty i wymienione wszystkie agencje, które włączyły się do programu. „Ceremonia wręczenia nagród” będzie miała nieco inny charakter zamiast zasiadanej gali organizatorzy i zwycięskie agencje wezmą udział w wybranej akcji CSR, co zasili wybraną akcję charytatywną dodatkowymi środkami lub korzyściami.

DMC, które włączyły się do akcji: Eventivos (Portugalia), Rigo Malta DMC (Malta), Sassy Events International (Cypr, Grecja), Asian Trails (Tajlandia, Kambodża, Laos, Mjanma, Malezja, Wietnam, Hongkong, Chiny, Indonezja, Singapur), Gulf Dunes (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman), RebranD Croatia (Chorwacja), Grata DMC (Armenia, Azerbejdżan, Gruzja), Classic Journeys Africa (Kenia, Tanzania).