Pociągi pełne atrakcji. Małopolska ugościła turystów, muzyków i sportowców

Marta Kruk /fot. Karolina Jóźwiak dla RMF.FM

Cztery przejazdy wakacyjnymi pociągami, ponad dwa tysiące kilometrów, blisko tysiąc podróżujących, miliony słuchaczy, ponad 60 gwiazd i gości specjalnych oraz gościnność Małopolski. To liczby, które obrazują tegoroczną akcję „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę.”. Wspólny projekt Małopolskiej Organizacji Turystycznej i RMF FM został zorganizowany we współpracy z Województwem Małopolskim i miastem Kraków.

Przejazdy wakacyjnych pociągów „Daj się ugościć!” zostały zaplanowane w taki sposób, by stacje końcowe znajdowały się w najciekawszych miastach Małopolski. 24 czerwca pierwszy pociąg przejechał z Gdyni Głównej do Krakowa. 8 lipca skład wyruszył z Warszawy Wschodniej do Nowego Sącza. Pociąg, który wyruszył na tory 22 lipca, rozpoczął swój bieg w Poznaniu Głównym, a ostatnią stację zaplanowano w Zatorze – Parku Rozrywki, a finałowy przejazd, 29 lipca, rozpoczął się zaś we Wrocławiu, a stacja końcowa znajdowała się w Tarnowie.

„Wakacje jednoznacznie kojarzą się nam z podróżowaniem i z dobrym humorem. Dlatego też wpadliśmy na pomysł, by zaprosić mieszkańców całej Polski do wspólnego podróżowania do Krakowa i Małopolski wakacyjnym pociągami „Daj się ugościć!”” – mówi Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

„W każdym ze składów na pasażerów czekało mnóstwo atrakcji: artyści, sportowcy, postaci znane z pierwszych stron gazet oraz z mediów społecznościowych, jednak to, co dla nas było kluczowe, to prezentacja bogatej oferty Małopolski i Krakowa. Można było więc zarówno spróbować lokalnych produktów, poznać turystyczne szlaki, jak i spotkać pienińskich flisaków czy krakowianki w tradycyjnych strojach! Postawiliśmy sobie jasny cel: promować gościnność regionu poprzez doświadczanie i dobrą zabawę i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że zadanie zrealizowaliśmy na medal” – dodaje prezes MOT.

Muzycy, sportowcy, influencerzy i atrakcje Małopolski

W pociągach można było spotkać gwiazdy telewizji, postaci znane z pierwszych stron gazet, a także sportowców i influencerów, którzy na co dzień aktywnie działają w mediach społecznościowych. Łącznie na podróżujących czekało ponad 60 punktów programu, w tym koncerty takich gwiazd jak: Blanka, Golec uOrkiestra, Danzel, Gromee i Sara Chmiel, Blue Café, Natalia Nykiel, Red Lips, Oscar Cyms, Dominik Dudek, Anastazja Maciąg, Stan Zapalny, Natalia Zastępa, Chvost i Paulina Bisztyga oraz Big Band Małopolski.

Wśród gości specjalnych warto wymienić także m.in. mistrza świata trików piłkarskich Krzysztofa Golonkę, kandydatki na Miss Polski oraz kandydatów na Miss i Misterów Supranational 2023, trenerki Martę Kruk i Natalię Damek, iluzjonistę Just Edi Show, dziennikarkę i ekspertkę do spraw gastronomii i żywienia Katarzynę Bosacką, biegaczkę górską Natalię Tomasiak, przewodniczkę turystyczną Babę z Gór czy sommelierkę Martę Pańską, znaną jako Dziewczyna z butelką wina.

To, co w Małopolsce najciekawsze i najpiękniejsze

Przejazdy były jednak przede wszystkim miejscem i przestrzenią, w której podróżujący poprzez doświadczanie mogli zapoznać się z małopolską gościnnością, lokalnymi produktami oraz najciekawszymi atrakcjami i aktywnościami, które czekają na wszystkich odwiedzających południe Polski.

Na pokładzie nie zabrakło przedstawicieli Żywego Muzeum Obwarzanka z Krakowa oraz Apilandii – Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa. Stowarzyszenie Dolina Karpia ugościło wszystkich produktami z rejonu Doliny Karpia, zaś panie z Domu Malarek w Zalipiu, które jest nazywane „malowaną wsią”, przeprowadziły warsztaty zdobnictwa zalipiańskiego oraz rozdały tarnowskie, tarninowe korale.

Przedstawiono również ofertę Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Gminę Ryglice, Gminę Łącko, reprezentowaną przez panie w tradycyjnych strojach, które dla pasażerów przygotowywały jedzenie, a także sieć tras „EnoVelo”, biegnącą przez gminy okolic Tarnowa i Brzeska. Zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja ENOTarnowskich winnic z rejonu powiatów tarnowskiego, brzeskiego i dąbrowskiego, a także win z innych regionów Małopolski oraz piw z Browaru Okocim z Brzeska.

Organizatorem kampanii „Daj się ugościć!” w ramach projektu „Małopolska – cel podróży” była Małopolska Organizacja Turystyczna, działająca w partnerstwie z Województwem Małopolskim oraz Miastem Kraków. Producentem akcji była agencja event-factory z Krakowa we współpracy z RMF FM (Grupa RMF).