Pociągi pełne atrakcji. Małopolska ugościła turystów, muzyków i sportowców
Cztery przejazdy wakacyjnymi pociągami, ponad dwa tysiące kilometrów, blisko tysiąc podróżujących, miliony słuchaczy, ponad 60 gwiazd i gości specjalnych oraz gościnność Małopolski. To liczby, które obrazują tegoroczną akcję „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę.”. Wspólny projekt Małopolskiej Organizacji Turystycznej i RMF FM został zorganizowany we współpracy z Województwem Małopolskim i miastem Kraków.
Przejazdy wakacyjnych pociągów „Daj się ugościć!” zostały zaplanowane w taki sposób, by stacje końcowe znajdowały się w najciekawszych miastach Małopolski. 24 czerwca pierwszy pociąg przejechał z Gdyni Głównej do Krakowa. 8 lipca skład wyruszył z Warszawy Wschodniej do Nowego Sącza. Pociąg, który wyruszył na tory 22 lipca, rozpoczął swój bieg w Poznaniu Głównym, a ostatnią stację zaplanowano w Zatorze – Parku Rozrywki, a finałowy przejazd, 29 lipca, rozpoczął się zaś we Wrocławiu, a stacja końcowa znajdowała się w Tarnowie.
„Wakacje jednoznacznie kojarzą się nam z podróżowaniem i z dobrym humorem. Dlatego też wpadliśmy na pomysł, by zaprosić mieszkańców całej Polski do wspólnego podróżowania do Krakowa i Małopolski wakacyjnym pociągami „Daj się ugościć!”” – mówi Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
„W każdym ze składów na pasażerów czekało mnóstwo atrakcji: artyści, sportowcy, postaci znane z pierwszych stron gazet oraz z mediów społecznościowych, jednak to, co dla nas było kluczowe, to prezentacja bogatej oferty Małopolski i Krakowa. Można było więc zarówno spróbować lokalnych produktów, poznać turystyczne szlaki, jak i spotkać pienińskich flisaków czy krakowianki w tradycyjnych strojach! Postawiliśmy sobie jasny cel: promować gościnność regionu poprzez doświadczanie i dobrą zabawę i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że zadanie zrealizowaliśmy na medal” – dodaje prezes MOT.
Muzycy, sportowcy, influencerzy i atrakcje Małopolski
W pociągach można było spotkać gwiazdy telewizji, postaci znane z pierwszych stron gazet, a także sportowców i influencerów, którzy na co dzień aktywnie działają w mediach społecznościowych. Łącznie na podróżujących czekało ponad 60 punktów programu, w tym koncerty takich gwiazd jak: Blanka, Golec uOrkiestra, Danzel, Gromee i Sara Chmiel, Blue Café, Natalia Nykiel, Red Lips, Oscar Cyms, Dominik Dudek, Anastazja Maciąg, Stan Zapalny, Natalia Zastępa, Chvost i Paulina Bisztyga oraz Big Band Małopolski.
Wśród gości specjalnych warto wymienić także m.in. mistrza świata trików piłkarskich Krzysztofa Golonkę, kandydatki na Miss Polski oraz kandydatów na Miss i Misterów Supranational 2023, trenerki Martę Kruk i Natalię Damek, iluzjonistę Just Edi Show, dziennikarkę i ekspertkę do spraw gastronomii i żywienia Katarzynę Bosacką, biegaczkę górską Natalię Tomasiak, przewodniczkę turystyczną Babę z Gór czy sommelierkę Martę Pańską, znaną jako Dziewczyna z butelką wina.
To, co w Małopolsce najciekawsze i najpiękniejsze
Przejazdy były jednak przede wszystkim miejscem i przestrzenią, w której podróżujący poprzez doświadczanie mogli zapoznać się z małopolską gościnnością, lokalnymi produktami oraz najciekawszymi atrakcjami i aktywnościami, które czekają na wszystkich odwiedzających południe Polski.
Na pokładzie nie zabrakło przedstawicieli Żywego Muzeum Obwarzanka z Krakowa oraz Apilandii – Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa. Stowarzyszenie Dolina Karpia ugościło wszystkich produktami z rejonu Doliny Karpia, zaś panie z Domu Malarek w Zalipiu, które jest nazywane „malowaną wsią”, przeprowadziły warsztaty zdobnictwa zalipiańskiego oraz rozdały tarnowskie, tarninowe korale.
Przedstawiono również ofertę Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Gminę Ryglice, Gminę Łącko, reprezentowaną przez panie w tradycyjnych strojach, które dla pasażerów przygotowywały jedzenie, a także sieć tras „EnoVelo”, biegnącą przez gminy okolic Tarnowa i Brzeska. Zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja ENOTarnowskich winnic z rejonu powiatów tarnowskiego, brzeskiego i dąbrowskiego, a także win z innych regionów Małopolski oraz piw z Browaru Okocim z Brzeska.
Organizatorem kampanii „Daj się ugościć!” w ramach projektu „Małopolska – cel podróży” była Małopolska Organizacja Turystyczna, działająca w partnerstwie z Województwem Małopolskim oraz Miastem Kraków. Producentem akcji była agencja event-factory z Krakowa we współpracy z RMF FM (Grupa RMF).
POWIĄZANE WPISY
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2024
Rekordowa liczba noclegów Polaków w Dreźnie
Drezno i Kraina Łaby odbudowują turystykę do poziomu sprzed pandemii. Polacy liderem…
0 Komentarzy2 Minuty
14 marca 2024
Dubaj Gov Games 2024 zabrała zawodników na szczyt Burdż Chalifa
W tym roku piąta edycja Gov Games osiągnęła nowy poziom dzięki nowej, dodatkowej rundzie…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Ras Al Khaimah i Oman zachęcają do odwiedzenia obu miejsc podczas jednej podróży
Visit Ras Al Khaimah oraz Ministerstwo Turystyki Omanu stworzyły letnią kampanię…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2024
Esky.pl wprowadza nową platformę łącząca inspiracje podróżnicze z wyszukiwaniem okazyjnych cen biletów lotniczych
Dla wielu Polaków planujących urlop, pogoda, koszt podróży, ciekawy kierunek i dostępne…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2024
Kiwi.com: Rzym najchętniej wybieranym miejscem na Wielkanoc
Rzym od lat jest chętnie wybierany w okresie świąt Wielkanocy i wedle analizy Kiwi.com, w…
0 Komentarzy2 Minuty