PHH z nagrodą „Ambasadora Turystyki”

Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego/fot. archiwum PHH

Polski Holding Hotelowy, został uhonorowany nagrodą „Ambasadora Turystyki” przyznawaną przez Instytut Biznesu. Nagroda została przyznana za skuteczną konsolidację bazy turystyczno-hotelowej należącej do Skarbu Państwa i za efektywną strategię stworzenia wystandaryzowanych usług hotelowych oferowanych przez PHH.

Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 4 listopada – drugiego dnia Kongresu ESG Polska Moc Biznesu w Regent Warsaw Hotel. Kongres odbywa się pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego.

Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego, powiedział: „Dziękuję Kapitule za docenienie pracy całego zespołu, z którym już od ponad pięciu lat mam przyjemność tworzyć i konsekwentnie rozwijać Polski Holding Hotelowy, a jednocześnie pracować na rzecz polskiego hotelarstwa. Dzięki takim projektom konsolidacyjnym Państwo buduje własny, potężny, polski kapitał, który może i powinien stać się filarem wielkich projektów inwestycyjnych. Głęboko wierzę, że tylko w ten sposób Polacy będą mogli zapewnić sobie przyszłe zyski z tych inwestycji i zabezpieczyć swój udział w rynku.”

Nagrody „Ambasador” przyznawane są przez Instytut Biznesu od 2018 roku. W ten sposób Instytut zwraca uwagę na różne aspekty gospodarki i na podmioty, które mają znaczenie dla rozwoju rynku, branż, przedsiębiorstw. Doceniana jest przede wszystkim przedsiębiorczość, kształcenie, innowacje i prace naukowców. Do tej pory przyznane zostały już nagrody w kategoriach: gospodarka, innowacyjność, zdrowie, rynek kapitałowy, turystyka, promocja przedsiębiorczości, społeczna odpowiedzialność biznesu.

Juliusz Bolek, przewodniczący rady dyrektorów Instytutu Biznesu, podkreślił: „Kiedy, kilka lat temu, pierwszy raz usłyszałem o konsolidacji bazy turystyczno-hotelowej, będącej w gestii Skarbu Państwa, pod szyldem Polskiego Holdingu Hotelowego, zaniemówiłem. Trudno mi było uwierzyć, że dopiero 40 lat po transformacji, podejmuje się fundamentalne działania zarządcze. Oczywiście łatwo mówić o konsolidacji i korzyściach wynikających z efektu synergii. Przeprowadzenie tego procesu jest o wiele bardziej skomplikowane, tym bardziej, że po drodze do tej koncepcji działania, konieczne było wypracowanie strategii wystandaryzowanych usług i ich wdrożenie. Dlatego patrzę z uznaniem na dokonania Polskiego Holdingu Hotelowego w tym zakresie.”