OLX: Polacy coraz chętniej spędzają urlop w kraju

Serwis ogłoszeniowy OLX zaprezentował dane, jak zapowiedzi rodaków dotyczące okresu urlopowego przełożyły się na ich realizację. Młodsi znacznie chętniej wybierali wyjazd nad morze, a starsi w góry.
Przeszło dwa miliony użytkowników w szczycie letniego sezonu szukało urlopowego noclegu na OLX.? W tegorocznych wyszukiwanych na OLX lokalizacjach królowały województwa nadmorskie (łącznie 43 proc.), a te położone w górach zajęły drugie miejsce (23 proc.).
Porównując to z deklaracjami przedwakacyjnymi (morze: 32 proc., góry 25 proc.) widzimy, że rekordowo ciepłe lato przyciągnęło nad morze urlopowiczów, którzy planowali wybrać się do dużego miasta, nad rzekę/jezioro lub na wieś. Pokazują to też najczęściej wyszukiwane miasta tego sezonu: Gdańsk, Zakopane, Kołobrzeg i Władysławowo. Dom nad morzem to dodatkowo najczęściej wpisywana fraza – pojawiła się prawie 140 tys. razy.
Domki nad morzem i nie tylko
Wynajem domku lub domu to najpopularniejszy rodzaj poszukiwanego miejsca noclegowego. Respondenci – zrealizowanego na zlecenie OLX, badania “Plany wakacyjne Polaków” właśnie tę formę noclegu wskazywali najczęściej (18 proc.). Pokrywa się to z wynikami wyszukiwania na platformie OLX – domki nad morzem, jeziorem, w górach i nie tylko, wyszukiwano ponad pół miliona razy. Chcąc się wyróżnić, warto rozważyć wprowadzenie do oferty jacuzzi (10 tys. wyszukiwań), basenu (6 tys. wyszukiwań) lub ulokowanie domku na drzewie (2 tys. wyszukiwań).
Zarówno w wakacyjnych deklaracjach respondentów, jak i w poszukiwaniach użytkowników OLX dużą popularnością cieszyła się agroturystyka. Ten rodzaj noclegu wskazało jako preferowany 17 proc. respondentów, a wyszukano go ponad 100 tys. razy.
Nocleg z parkingiem, wyżywieniem czy pupilem?
Wśród dodatkowych udogodnień użytkownicy OLX najczęściej wybierali noclegi, w których mile widziane są zwierzęta – parametr ten wybrano przeszło 43 tys. razy. Niemal tyle samo użytkowników (41 tys.) poszukiwało miejsca z parkingiem. Trzecie miejsce pośród najpopularniejszych udogodnień zajęła gwarancja infrastruktury przyjaznej dzieciom (prawie 24 tys.). Wyżywienie znalazło się poza podium z prawie 17 tys. wyszukiwań. Płatności kartą wybrało 5 tys. użytkowników, a udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością zaznaczono 1,3 tys. razy.
Wyniki wyszukiwań pokazują, jak zmieniają się nasze nawyki wakacyjne. Polacy coraz chętniej chcą podróżować ze swoimi zwierzętami, zamiast zostawiać je w domu. Goszczenie zwierząt staje się ważnym czynnikiem uatrakcyjniającym ofertę. Podobnie w kwestii parkingu – od lat Polacy najchętniej na wakacje podróżują samochodem i możliwość zaparkowania blisko miejsca noclegowego jest kluczowym udogodnieniem.
Jak Polska długa i szeroka
Szukający idealnego miejsca na wakacje znajdowali je na OLX w setkach miast, miejscowości i regionów. Od Jastrzębiej Góry na północy po najbardziej wysuniętą miejscowość na południu kraju – Wołosate. Jak łatwo uatrakcyjnić swoją ofertę i wyróżnić noclegi w domku, agroturystyce, apartamencie czy kempingu? Kluczowy jest tytuł ogłoszenia. Powinien być konkretny i krótki, ale jednocześnie przedstawiający najważniejsze cechy oferty. Równie istotne są zdjęcia. Ważne, aby zachęcały do skorzystania z oferty, były dobrze doświetlone i wyraźne. Pozwoli to potencjalnym klientom wyobrazić sobie, jak dobrze spędzą w tym miejscu czas.
Noclegi oferowane w sezonie letnim najlepiej zaprezentować w wakacyjnej aurze, te zimowe będą atrakcyjniej wyglądać w towarzystwie śniegu. Istotny jest też opis, który daje możliwość dostosowania oferty do klienta i przedstawienia najważniejszych zalet noclegu wraz z jego okolicą. Dobrze jest precyzyjnie określić lokalizację, dodatkowe udogodnienia, cenę i formę kontaktu. Pamiętając o tych czynnikach łatwiej stworzyć idealną ofertę i sprostać oczekiwaniom urlopowiczów w nadchodzących sezonach.
POWIĄZANE WPISY
22 marca 2023
Startuje letni rozkład lotów z Wrocławia. W ofercie dwa nowe kierunki
Dwa nowe połączenia do Brindisi i Sofii oraz powrót ulubionych kierunków w południowe…
0 Komentarzy5 Minuty
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
17 marca 2023
Pierwsza na świecie makieta z prawdziwym deszczem w Kolejkowie
Wystawę co dziewięć minut rozświetlają błyskawice, a na mieszkańców makiety spada ulewa.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 marca 2023
MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2023
Magdalena Mucha nową dyrektorką regionalną IGHP na Pomorzu
Do grona dyrektorów regionalnych Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyła…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2023
Grupa Accor otwiera w Wiedniu pierwszy hotel marki przyjaznej środowisku
Accor we współpracy z Tristar Hotel Group otworzył w Wiedniu pierwszy obiekt…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2023
MROT: 16 marca premiera nowego projektu. Wesprze rozwój produktów i marek turystycznych w regionie
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc wesprzeć branżę turystyczną…
0 Komentarzy1 Minuty
13 marca 2023
Touroperatorzy na fali po kryzysie? Debata na Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu
Wyjście na prostą po kryzysie czy niepewne jutro – co czeka polskich touroperatorów? To…
0 Komentarzy2 Minuty
13 marca 2023
Polskie Airbnb z nową funkcją bezpieczeństwa dla podróżujących w pojedynkę
Airbnb uruchomił w Polsce funkcję Solo Traveler Safety. Dane platformy pokazują, że…
0 Komentarzy2 Minuty