Nowości w ośrodkach Tatry Mountain Resorts

Zima w Tatrach/fot. archiwum TMR

Słowacka spółka Tatry Mountain Resorts (TMR), opublikowała film, w którym przedstawia, jak przygotowane na sezon zimowy są ośrodki w Jasnej na Chopoku, w Tatrzańskiej Łomnicy, Starym Smokowcu i Szczyrbskim Jeziorze w Tatrach Wysokich, w Czechach, Szczyrku i Austrii. Wszystkie stacje narciarskie na Słowacji planują otwarcie na początku sezonu.

Jasna – lepsze naśnieżanie i nowy whisky bar

Igor Mraz, dyrektor TMR na Liptowie powiedział: „Wszyscy nasi pracownicy pracują na pełnych obrotach i przygotowują wszystkie urządzenia do eksploatacji w sezonie zimowym.
Nowością, która poprawi jakość tras narciarskich i warunki śniegowe jest fakt, że latem udało nam się dobudować zbiorniki wodne.
Latem do Jasnej zaczęło przyjeżdżać dużo rodzin z dziećmi, postanowiliśmy więc rozbudować dla nich ofertę zimową. Pierwszą z dwóch nowych atrakcji jest tor saneczkowy dla rodziców i dzieci. Drugą jest trasa do narciarstwa biegowego o długości trzech kilometrów.

Kolejną nowością jest sklep z produktami lokalnymi, które chcemy pokazać naszym gościom, tak by mogli poznać smaki Liptowa. Produktu będzie można kupić w Grand Hotelu.
Nowy będzie także bar whisky z zielonym sufitem, goście podczas mroźniej zimy będą mogli popijając whisky, delektować się zielenią i roślinami.

Na otwarcie sezonu przygotowaliśmy niespodziankę – szlak ponczowy, otworzymy wszystkie bary na stokach, w których nasi goście będą mogli skosztować trunków pochodzących z kilkunastu krajów.
Wierzymy, że uda się w tym sezonie (w marcu) przeprowadzić kolejne zawody z cyklu Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim, mimo sytuacji w jakiej się znajdujemy.

Otwarcie sezonu w Tatrzańskim Kościele Lodowym

Duśan Slavkovsky, dyrektor ośrodka Tatry Wysokie (Tatrzańska Lomnica, Stary Smokowiec i Szczyrbskie Jezioro), podkreślił: „Przygotowania do sezonu zimowego idą w trybie standardowym, jak w latach ubiegłych. Poświęcamy nie nie tyle samo czasu i pieniędzy, co zwykle. Na stokach jest już przygotowany sprzęt do zaśnieżania. Pozostało nam czekać na pierwsze przymrozki.
Sezon zimowy w Tatrach Wyskocz otwieramy zawsze Tatrzańskim Lodowym Kościele. Przygotowani do jego budowy już trwają. Jako że wielkie ilości lodu potrzebne do budowy świątyni zamawiamy już latem, to nie mamy odwrotu, kościół lodowy musi powstać. Jeszcze nie potrafię powiedzieć, jak Tatrzański Lodowy Kościół będzie funkcjonować tej zimy ,ale na pewno na otwarcie sezonu będzie otwarty.

Jeśli chodzi o działalność hoteli i restauracji rozważamy różne warianty, również taki, że obiekty gastronomiczne będą obsługiwać gości na zewnątrz. Oczywiście, zima nie jest to łatwe, bo każdy chce się przy okazji posiłku ogrzać, ale myślimy o dodatkowych daszkach i osłonach od wiatru.

Z nowości, muszę wspomnieć o obostrzeniach, których nie było w poprzednich sezonach. W Starym Smokowcu montujemy na poręczach w kolejce linowej i na stołach w ośrodkach gastronomicznych specjalne folie, które likwidowac będą wirusa.
W Tatrzańskiej Łomnicy, jeden z tarasów parkingu centralnego będzie zarezerwowany dla klientów, którzy kupią sobie miejsca parkingowe online.

Czechy – nowa trasa pod Ještědem i 3-letnie skipassy

Rene Hroneś, dyrektor ośrodka w Szpindlerowym Młynie powiedział: „Standardowe przygotowania do niestandardowej zimy już trwają od kilku dni. Systemy zaśnieżania są przygotowane i przetestowane. Konserwujemy codziennie ratraki i kolejki linowe. Przygotowani także jesteśmy do instalacji wszelkich urządzeń zabezpieczających związanych z covidem.

Niestety wszystkie inwestycje musieliśmy w tym roku ograniczyć. Jesteśmy w finalnej fazie rozmów z partnerami w sprawie budowy snow parku na Świętym Piotrze. Przygotowujemy się również do budowy półprofesjonalnego toru do skicrossu na Hromovce.

Jakub Hanuś, dyrektor ośrodka Ještěd w Libercu, dodał: „Obecnie trwają prace budowlane na stoku Nowa Skałka, jeszcze przed najbliższymi Świętami chcemy otworzyć i naśnieśyć zupełnie nową trasę pod Ještědem. Nowa trasa o długości 1,5 km I szerokości 45 metrów będzie idealna dla rodzin z dziećmi, ale I dla indywidualnych narciarzy lubiących jadę na carvingach.

W tym roku z okazji otwarcia nowej trasy uruchomiliśmy sprzedaż unikalnych skipassów, które będą ważne trzy lata. Ich posiadacze będą mogli korzystać z kolejek I wyciągów zarówno zimą, jak i latem a także będą korzystać z licznych przywilejów. Za każdy sprzedany karnet będziemy fundować skipassy dla uczniów pierwszych klas szkół z Liberca.

Molltaler Gletcher – zamknięty czeka na otwarcie

Max Gottfried, dyrektor ośrodka na austriackim lodowcu Moltaler Gletcher, powiedział: “Ośrodek otworzyliśmy 2 października, o tydzień wcześniej niż rok temu. Udało nam się uruchomić kolejkę Panoramabahn oraz stoki numer 8 I 9. Trenowało u nas dużo zespołów I wszyscy byli zadowoleni.

19 grudnia chcielibyśmy otworzyć ośrodek Ankogel. Najważniejsze przygotowania dotyczą oczywiście zabezpieczeń przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Planujemy kolejny etap przebudowy restauracji Eissee, zrekonstruowaliśmy dolną stację kolejki na lodowiec Molltal. Zmniejszyliśmy o połowę przepustowość Lodowcowego Expressu ale zwiększyliśmy częstotliwość kursowania. Niestety od 3 listopada ośrodek jest zamknięty, ale czekamy na początek grudnia i ponowne otwarcie.

Szczyrk – szkółka dla dzieci, tańsze karnety

Grzegorz Przybył, dyrektor ośrodka Szczyrk Mountain Resort, powiedział: „Stan techniczny i wyposażenie ośrodka są w pełnej gotowości do zimy. Kiedy tylko warunki pogodowe pozwolą rozpoczniemy naśnieżnie stoków.
Otwarcie ośrodka planujemy na 18 grudnia.

Jeśli chodzi o dalsza rozbudowę infrastruktury ośrodka nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Przygotowujemy kolejne inwestycje zarówno w infrastrukturę letnią, jak i zimową.
Na pewno nowością wyczekiwana będzie zmiana polityki cenowej, która przyniesie nie tylko niższe ceny, ale i bardziej elastycznie dopasowane ceny i produkty, między innymi dla tych gości, którzy nie chcą w ośrodku spędzić całego dnia na nartach a są zainteresowani kilkugodzinna jazdą.

Nowością będzie także zestaw skiturowy (m.in. nowe szkolenia i nowe wyprawy skiturowe w góry). Nasza szkoła narciarska będzie w tym sezonie oferowała szkolenia dla najmłodszych – zajęcia grupowe dla dzieci w wieku 4 – 6 lat, prowadzone pod okiem naszych instruktorów. Bardziej doświadczonym zaoferujemy „jazdę na tyczkach”. Goście naszego hotelu będą mogli korzystać z wyciągów poza kolejnością.