Nowa strategia AirBerlin

AG

Nowy (od 3 listopada 2014 roku) prezes zarządu niemieckiego przewoźnika, Stefan Pichler, przedstawił w przeddzień targów turystycznych w Berlinie swoją koncepcję rozwoju firmy. Linia lotnicza ma jeszcze bardziej zbliżyć się do potrzeb klientów a zarabiać dzięki umiejętnościom, doświadczeniu i odpowiedniej motywacji swoich pracowników.

Pichler podkreślił: „Nasza strategia jest jasna. Obecnie jesteśmy wiodącą linią europejską z czterema głównymi punktami przewagi nad konkurencją. Po pierwsze: mamy niższe koszty jednostkowe niż pozostali przewoźnicy. Po drugie: mamy bardzo solidną organizację sprzedaży turystycznej. Po trzecie: mamy elastyczną postawę na najważniejszych rynkach. Po czwarte: możemy liczyć na naszych pracowników, ich lojalność i radosne podejście do pracy. Jesteśmy wielką rodziną i jako rodzina wspólnie odnosimy sukcesy.”

Do wiosny 2016 roku, linia ma zmienić strukturę zarządzania, planowanie sieciowe oraz wyniki ze sprzedaży oraz przychody. W ciągu roku także poprawiona zostanie segmentacja rynku i poprawa obłożenia samolotów. Od kwietnia 2016 roku AirBerlin zacznie poszerzać swoją sieć połączeń w Europie.
Nowa strategia oznacza również nowy system komunikacji wewnątrz firmy. Osiąganie jak największych dochodów ma być celem wszystkich pracowników, już teraz zbierane są wśród nich wszelkiego rodzaju pomysły, które mogą pomóc w rozwoju firmy.