Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie

fot. materiały prasowe

Grupa Air France-KLM  inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny wpływ na poprawę wyników ekonomicznych, jak też na realizację celów względem środowiska. W ciągu najbliższych trzech lat, flotę francusko-holenderskiego przewoźnika zasilą samoloty nowej generacji – Airbusy A350 w wersji pasażerskiej i cargo.

Grupa zatwierdziła zamówienie na cztery frachtowce Airbus A350F dla Martinair – linii, która w ramach Grupy KLM realizuje loty dla KLM Cargo. Nowe Airbusy zastąpią flotę cztery Boeingów 747F, które są aktualnie wykorzystywane przez KLM Cargo i Martinair. Samoloty będą bazować na lotnisku Schiphol w Amsterdamie.

Wcześniej, w grudniu 2021 roku, zamówione zostały cztery samoloty transportowe Airbus A350F dla Air France. Dostawy dla Martinair i Air France rozpoczną się w drugiej połowie 2026 roku, co oznacza, że obie linie lotnicze będą wśród pierwszych przewoźników cargo, korzystających z najnowszych frachtowców A350F.

Ten typ samolotu jest napędzany przez silniki Rolls-Royce Trent XWB-97 i wyposażony w liczne innowacje technologiczne, które czynią go wydajnym zarówno pod względem ekonomicznym, jak i środowiskowym. W porównaniu z Boeingiem 747F, samolot emituje ponad 40 procent mniej CO2, a ponadto jest o 50 procent cichszy.

Poza samolotami cargo, Grupa Air France-KLM wzbogaci swoją flotę pasażerską zamawiając trzy dodatkowe samoloty typu Airbus A350-900, które będą latały w barwach Air France. W efekcie flota francuskiej linii będzie liczyła w sumie już 41 nowoczesnych samolotów A350-900. Zamówione Airbusy, których dostawa jest planowana na 2024 rok, zastąpią starsze modele i będą operować na trasach międzykontynentalnych z wylotem z lotniska Charlesa de Gaulle w Paryżu.

Odnawianie floty jest kluczowym działaniem, które pozwala obniżyć emisję CO2 z natychmiastowym efektem. Obok zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) oraz poprawy efektywności operacji lotniczych (tzw. ekopilotaż), modernizacja floty stanowi jeden z filarów pro-środowiskowej strategii Grupy. Air France – KLM dąży do redukcji CO2 na pasażera/km o 30 procent w porównaniu z 2019 rokiem. Cel ten został niedawno zatwierdzony przez inicjatywę Science-Based Targets (SBTi).

„Inwestycje we flotę oznaczają inwestycję w przyszłość naszej Grupy. Bardzo mnie cieszy, że niebawem będziemy korzystać z najcichszego i najnowocześniejszego samolotu transportowego na rynku, jakim jest Airbus A350F.  To zamówienie jest dowodem naszej wiary w trwały rozwój rynku cargo w nadchodzących latach, a także naszego zaangażowania w dobro środowiska, poprzez redukcję C02″ – powiedział Benjamin Smith, prezes grupy Air France- KLM.

“Kolejną dobrą informacją jest fakt, że również nasza flota pasażerska wzbogaci się o trzy nowe samoloty Airbus A350-900, z których będą korzystali pasażerowie Air France. Jesteśmy zadowoleni z tego typu samolotów, od początku ich użytkowania. A350-900 okazał się niezawodną i efektywną maszyną, która pozwoliła nam na przełom pod względem redukcji emisji CO2 i hałasu. Będziemy kontynuować wysiłki w celu jak najszybszej modernizacji floty, aby zapewnić naszym klientom najlepsze doświadczenie z podróży, a jednocześnie zrealizować nasze ambitne cele dekarbonizacji” – dodał.

Zmodernizowane kabiny Air France są gotowe do użytku