Novaturas – ponad 9 proc. więcej klientów w I kwartale
W pierwszym kwartale 2019 roku Grupa Novaturas obsłużyła ponad 41 tysięcy osób, o 9,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody Grupy zwiększyły się o 11,5 proc. rok do roku.
Liczba klientów obsłużonych przez Grupę wzrosła rok do roku na wszystkich jej kluczowych rynkach: na Litwie (+1 proc.), Łotwie (+20 proc.) i w Estonii (+13 proc.), a także na Białorusi (+26 proc.). Przchody wzrsoły o 11,5-proc i sięgnęły 28,8 mln euro.
Najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów wśród mieszkańców krajów bałtyckich w sezonie zimowym pozostaje Egipt. W I kwartale br. odpowiadał on za ponad połowę przychodów uzyskanych ze sprzedaży zorganizowanych wycieczek lotniczych.
Audronė Keinytė, dyrektor generalna Novaturas, powiedziała: “Nasze dobre wyniki sprzedażowe to efekt bardzo atrakcyjnej, ciągle rozwijanej oferty, która dostępna jest w zróżnicowanych i uzupełniających się kanałach dystrybucji na różnych rynkach. Z uwagi na coraz silniejszą konkurencję, spodziewamy się jednak, że w całym 2019 roku zanotujemy niższe wzrosty lub nawet płaską sprzedaż rok do roku. Nasze działania w tym roku i w długim terminie będziemy koncentrować na poprawie efektywności oraz rentowności Grupy.”.
Poza rosnącą konkurencją, negatywny wpływ na zyskowność Grupy w I kwartale 2019 roku miały wciąż zwiększone koszty związane ze zmianą głównego przewoźnika lotniczego (w IV kwartale 2018 r. borykające się z problemami linie lotnicze Small Planet Airlines zostały zastąpione przez GetJet Airlines). Zysk brutto Grupy obniżył się do poziomu 3,6 mln EUR (-26 proc. r/r), natomiast EBITA wyniosła 0,1 mln EUR (w porównaniu z 1,3 mln EUR w I kwartale 2018 r.), co w efekcie przełożyło się na stratę netto wynoszącą 0,1 mln EUR (wobec 0,9 mln EUR zysku netto w I kwartale 2018 r.).
Tomas Staškūnas, dyrektor finansowy Grupy Novaturas, podkreślil: „Pomimo straty netto odnotowanej w I kwartale tego roku, konsekwentnie realizujemy naszą strategię, nieustannie dążąc do poprawy efektywności naszej działalności. Całkowite koszty operacyjne zmalały o 0,9 proc.rok do roku, a bez uwzględnienia prowizji płaconych agencjom, które zależą od wielkości sprzedaży, nasze koszty operacyjne obniżyły się o 9 proc.”
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Pierwszy rejs Rainbow z Katowice Airport na Margaritę
W piątek, 10 listopada chwilę po godzinie 9:00, z Katowice Airport wystartował pierwszy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Dagmara Krasińska nową Destination Commercial Director w Join UP!
Z początkiem listopada do zespołu Join Up Polska dołączyła Dagmara Krasińska, która…
0 Komentarzy1 Minuty
10 listopada 2023
Boże Narodzenie w biurach podróży: wzrost liczby rezerwacji i spadek cen
W 2023 roku ponad połowa klientów planuje spędzić Boże Narodzenie w krajach…
0 Komentarzy4 Minuty