Niemiecka Centrala Turystyki po raz trzeci nagrodzona tytułem Top Innovator

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) dzięki cyfrowym rozwiązaniom dla średnich i małych przedsiębiorstw oraz globalnym rozwiązaniom marketingowym przekonała do siebie jury w konkursie innowacyjności Top 100. W ten sposób organizacja po raz trzeci z rzędu została uhonorowana tytułem laureata innowacyjności.

„Dzięki wysokiej pozycji w poprzednich edycjach konkursu Top 100 pokazaliśmy, że jesteśmy nie tylko pionierami we wdrażaniu nowości technologicznych, ale także nie ustajemy w działaniach na rzecz zrównoważonych podróży. Istotnymi elementami naszej strategii jest wczesne rozpoznawanie trendów, badanie ich praktycznego zastosowania, szybkie wdrażanie i dzielenie się doświadczeniami z partnerami, przeważnie z sektora średnich przedsiębiorstw” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Jednym z projektów, którym firma przekonała jury jest Data Dash Board „Inbound Travel Trends Germany”. Obszar Business Intelligence umożliwia partnerom aktualny dostęp do cyfrowych źródeł danych, które zwykle są niedostępne dla firm lub są dostępne za bardzo wysoką cenę.

Ponadto DZT zaprezentowała jurorom świat wirtualnej rzeczywistości związany z „niemieckim krajobrazem naturalnym”. Wykorzystanie okularów VR najnowszej generacji, dzięki którym użytkownik porusza się bez ograniczeń w przestrzeni wirtualnej, pozwala na zdobycie pierwszych kroków w świecie 3D. Doceniono również projekt Open Data/Knowledge Graph, umożliwiający rozwój i rozbudowę aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję. Wysoko oceniono też marketing zrównoważonych ofert.

Nagroda Top 100

Nagroda Top 100 jest od 1993 roku wyrazem uznania dla sukcesu innowacyjnego w sektorze średnich przedsiębiorstw. Istotą konkursu jest proces selekcji w zakresie nauki, przez który muszą przejść uczestnicy. W imieniu firmy compamedia, która jest organizatorem konkursu, prof. Nikolaus Franke i jego zespół przeanalizowali ponad 100 wskaźników innowacyjności w pięciu kategoriach: wyższa kadra menadżerska promująca innowacje; innowacyjne rozwiązania na rzecz klimatu; innowacyjność wdrażanych procesów oraz organizacja, orientacja zewnętrzna/otwarte innowacje oraz sukces innowacji.

Jury zwracało szczególną uwagę na to, jak ważna jest dla firmy innowacyjność, czy dominuje rutyna i przyzwyczajenia, czy też firma jest w stanie myśleć kreatywnie i „na nowo” oraz czy jest w stanie skutecznie wprowadzać te  rozwiązania na rynek.

DZT: rośnie zainteresowanie podróżami przyjaznymi dla klimatu