DZT: rośnie zainteresowanie podróżami przyjaznymi dla klimatu
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2022/04/Niemcy.jpg)
Konsekwentne działania promocyjne turystyki przyjaznej dla klimatu i środowiska oraz odpowiedzialne korzystanie ze wszystkich zasobów umacniają pozycję Niemiec jako celu podróży wśród europejskiej konkurencji.
“Bieżące badania pokazują, że rośnie międzynarodowe zapotrzebowanie na podróże przyjazne dla klimatu i środowiska. Według Panelu Ekspertów Branżowych DZT, odsetek kluczowych klientów, którzy postrzegają Niemcy jako kraj kierujący się zasadami zrównoważonego rozwoju wzrósł z 67 do 80 procent w ciągu roku. 60 procent kluczowych klientów aktywnie promuje Niemcy jako cel zrównoważonych podróży. 58 proc. przedstawicieli międzynarodowej branży turystycznej spodziewa się dalszego wzrostu popytu w tym segmencie w ciągu najbliższych trzech lat” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Analizy przeprowadzone przez IPK International wskazują, że zrównoważona turystyka, ochrona klimatu i środowiska są ważne lub bardzo ważne dla 80 procent podróżujących. Aby zarezerwować bardziej zrównoważone wycieczki, około 40 procent ankietowanych oczekuje szerszego wachlarza ofert i bardziej szczegółowych informacji. Ważnym aspektem jest też możliwość „wyrównania” sezonów turystycznych. Ponad połowa ankietowanych chętnie podróżowałaby także poza wysokimi sezonami.
43 procent mogłoby zrezygnować z komfortu podróży do miejsca docelowego, jeśli miałoby się to wiązać z byciem bardziej proekologicznym. Wyraźny jest też wzrost zainteresowania połączeniem wycieczki po mieście z pobytem na obszarach wiejskich, który wynosi ponad 90 procent wśród ankietowanych turystów zagranicznych.
DZT poprzez swoje kampanie tematyczne tworzy aktywną agendę na rzecz bardziej zrównoważonej turystyki. Wspólnie z partnerami z niemieckiej branży turystycznej pracuje nad wydłużeniem czasu podróży gości. Nowym podejściem jest łączenie ofert miejskich i wiejskich, a także reklamowanie pobytów poza sezonem.
Wysoka pozycja Niemiec wśród konkurencji w Europie
Jeśli chodzi o ochronę klimatu i środowiska oraz zrównoważony rozwój, Niemcy jako cel podróży mają bardzo dobrą pozycję. Według badania przeprowadzonego przez IPK International na zlecenie DZT w październiku 2022 r., zagraniczni turyści umieścili Niemcy na trzecim miejscu – po Szwajcarii i Szwecji.
W indeksie SDG, który pokazuje postępy w osiąganiu celów klimatycznych ONZ, Niemcy zajęły szóste miejsce w 2022 r., w Travel & Tourism Development Index 2021 Światowego Forum Ekonomicznego zajęły piąte miejsce wśród 117 porównywanych krajów, a w rankingu Yougov Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022 wśród wszystkich krajów europejskich, Niemcy znalazły się w TOP10.
Szeroko zakrojone działania marketingowe DZT na rzecz zrównoważonej turystyki przyjazdowej przynoszą efekty: według analizy danych z telefonów komórkowych przeprowadzonych przez Teralytics na zlecenie DZT, udział podróżujących pociągiem do Niemiec, od stycznia do października 2022 r. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku wzrósł z 10,6 procent
do 14,4 procent. W segmencie lotniczym, według analiz Forward Keys długość pobytu w pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku wzrosła średnio z 8,3 do 9,9 dni.
Kampanie tematyczne DZT w 2023 nadal będą obejmować kwestie zrównoważonego rozwoju
Według Destination Brand Index 2021, 83 procent ankietowanych w siedmiu krajach europejskich jest zainteresowanych spędzaniem czasu na łonie natury, 74 proc. lubi odwiedzać zamki, pałace i katedry, a 71 proc. interesuje się wydarzeniami kulturalnymi.
Opierając się na wyżej wymienionych wynikach, DZT w 2023 roku będzie koncentrować swój globalny marketing na zrównoważonej turystyce prowadząc trzy kampanie tematyczne. Nowa kampania DZT „51 miejsc światowego dziedzictwa UNESCO – historyczne i współczesne Niemcy” koncentruje się na różnorodnych opcjach zrównoważonego podróżowania przez krajobrazy kulturowe Niemiec. Kontynuowana będzie kampania zrównoważonego rozwoju „FEEL GOOD”, która spotkała się z dużym międzynarodowym zainteresowaniem, i która promuje certyfikowane oferty. DZT będzie również kontynuować udaną kampanię „Embrace German Nature”.
Od 2023 roku DZT, w swojej komunikacji skierowanej do grup docelowych będzie jeszcze bardziej koncentrować się na segmentach zorientowanych na zrównoważony rozwój, w oparciu o SINUS META Milieus®.
DZT: zrównoważone podróżowanie jest konieczne w czasach zmian klimatycznych
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Czarnogóra – poznaj letni kalendarz ciekawych wydarzeń
Malownicze krajobrazy, krystaliczne wody Adriatyku i bogata historia kraju tworzą idealne…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Chorwacja na wakacje z psem? Hotele sieci Falkensteiner zapraszają z czworonożnymi towarzyszami podróży
Podróże ze zwierzętami stają się coraz bardziej popularne i powszechne, rośnie też liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty