Niemcy kontynuują kampanię „German.Local.Culture” i „Feel Good”

Tomasz Pędzik podczas konferencji prasowej/fot. AG

Niemiecka Centrala Turystyczna (DZT) kontynuuje rozpoczętą w czerwcu kampanię promującą turystykę przyjazdową inspirującą się zwyczajami, tradycjami i różnolitością kulturową. Cele to: promocja małych i średnich miast oraz ich ofert kulturalnych, wzmocnienie turystyki zrównoważonej i promocja celów wycieczkowych na terenach wiejskich.

Podczas pikniku rodzinnego zorganizowanego przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT), Saksonię i Niemiecki Instytut Wina, w Forcie 8 na Służewcu w ostatni weekend dużo się działo.

Tomasz Pędzik, dyrektor przedstawicielstwa DZT w Polsce, przypomniał główne cel kampanii promocyjnej „German.Local.Culture. Są to: promocja małych i średnich miast oraz dzielnic wielkich metropolii. Kampania ma zachęcić do zwiedzania lokalnych atrakcji, poznawania kultury i oferty gastronomii lokalnej.

Jak zaznaczył Pędzik, kampania opiera się na opiera się czterech grupach tematycznych: German local flair, German local crafts, German local taste I German local green (atmosfera, rzemiosło, smak i zielona turystyka).

Prowadzona równolegle kampania „FeelGood” ma z kolei pozycjonować Niemcy jako kierunek o bogatej ofercie turystyki zrównoważonej. Promuje podróże przyjazne dla środowiska i klimatu. Ma na celu wzmocnienie oferty wypoczynku na łonie natury, z dala od zgiełku miast lub w zielonych strefach wielkich miast.

Według Tomasz Pędzika, nowa kampania Niemieckiej Centrali Turystyki wpisuje się w trend podchodzenia do podróży w sposób odpowiedzialny i zrównoważony. Wyjazd ma być już nie tylko atrakcyjny, ale świadomy: połączony z troską o zdrowie, środowisko i lokalną społeczność.

Saksonia niezmiennie popularna wśród Polaków

Barbara Klary, przedstawicielka Saksonii w Polsce, podkreśliła, że chociaż w 2020 region odwiedziło mniej Polaków niż rok wcześnie, to liczba ich zmalała najmniej spośród zagranicznych turystów. W ubiegłym roku w Saksonii odnotowano 47 073 gości z Polski (o 44,7 proc. mniej niż w 2019 roku), wykupili oni 147 336 noclegów (minus 28,9 proc.). Klary podkreśliła, że w ubiegłym roku okno wyjazdowe do Saksonii było wyjątkowo krótko otwarte – od czerwca do początku października.

W dalszej prezentacji, Barbara Klary przypomniała znane walory regionu: bogactwo kulturowe, niebanalne krajobrazy, moc atrakcji. Nie do przecenienia jest także bliskość do Polski oraz małe odległości dzielące wszystkie atrakcyjne miejsca w Saksonii.

Prelegentka zapowiedziała ważne wydarzenia w Dreźnie w nadchodzących kilkunastu miesiącach. Już 12 września otwarta została wystawa Verneera, która będzie czynna do 2 stycznia 2022. 17 września nastąpi otwarcie wystawy „Tajemniczy Bansky” a 2 października wystawa rosyjskiego i niemieckiego malarstwa romantycznego (m.in. ze zbiorów Galerii Tretiakowskiej i drezdeńskich).

Z kolei w Lipsku, w roku 2022 najważniejszym wydarzeniem kulturalnym będzie festiwal „Wagner 22” – od 22 czerwca do 14 lipca zaprezentowane będzie wszystkie 13 oper kompozytora

Trzecie co do wielkości miasto Saksonii, Chemnitz, największe dni chwały przeżywać w 2025 roku, kiedy będzie Europejską Stolica Kultury. To mniej znane od Lipska i Drezno miasto, może się pochwalić min. modernistyczną architekturą.

Wino i dobra zabawa

Anna Gmurczyk z Niemieckiego Instytutu Wina ze swadą poprowadziła prezentację win niemieckich i zaprosiła na degustację m.in. świetnych rieslingów.

Anna Gmurczyk wyjątkowo “pracująca” nad produkcją soku/fot. AG

Podobnych atrakcji dla dorosłych i dzieci było przez dwa dni wiele. Pierwsi mogli spróbować sowich sił podczas warsztatów kulinarnych prowadzonych przez Michała Grzywacza.

Najmłodsi wspinali się po ścianie wspinaczkowej, malowali – pod okiem cierpliwych animatorek – naczynia porcelanowe (Miśni drżyj!), robili latawce i figurki zwierzątek.

Wspinaczka dla najmłodszych/fot. AG

Wszyscy mogli pedałując na stacjonarnych rowerach ukręcić sobie sok z warzyw i owoców. Wśród gości przechadzał się August II Mocny z hrabiną Cosel, w sobotę wieczorem odbył się koncert. Po raz kolejny Niemcy udowodnili, że promocja kraju, to nie tylko rozdawanie folderów i reklamy w internecie.

August II Mocny i jego najsłynniejsza metresa/fot. AG

Poznawaj Niemcy lokalnie. Rusza nowa kampania promująca turystykę miejską i kulturoznawczą