Niemcy – 87,7 mln noclegów w 2018 roku

AG

Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego od stycznia do grudnia 2018 r. zarejestrowano 87,7 mln noclegów gości zagranicznych w obiektach noclegowych z co najmniej dziesięcioma łóżkami. Wynik ten oznacza 3,8 mln zagranicznych noclegów więcej niż w zeszłym roku i stanowi wzrost o 4,5 proc.

Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), powiedziała: „Trzy znaczące elementy wyróżniają bilans za rok 2018: pierwszą z nich jest dynamiczniejszy wzrost turystyki przyjazdowej do Niemiec (+4,5 proc.) w porównaniu do dwóch poprzednich lat (odpowiednio wzrost o 1,4 proc. i 3,6% proc.). Do wzrostu przyczyniła się zarówno różnorodność i najwyższa jakość proponowanych ofert turystycznych, jak i korzystny stosunek jakości do ceny. 

Po drugie pozycja marki ‘Niemcy-cel podróży’ dalej umacnia się na tle europejskiej konkurencji.

Na koniec warto dodać, że udaje nam się, wraz z partnerami z branży turystycznej, konsekwentnie dostosowywać nasze działania marketingowe do dzisiejszych wyzwań transformacji cyfrowej. Umożliwia to efektywne i indywidulane analizowanie potrzeb klientów oraz opracowywanie odpowiednich ofert”.

Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego za rok 2018 trzema najważniejszymi rynkami źródłowymi są po raz kolejny: Holandia (+1,6roc.; 11,4 mln noclegów), Szwajcaria (+3,8 proc.; 6,9 mln noclegów) oraz Stany Zjednoczone (+7,1 proc., 6,7 mln noclegów).

Prawie trzy czwarte zagranicznych noclegów w Niemczech stanowią noclegi gości z Europy, których wzrost wynosi 4,6proc.

Do wyniku rynków europejskich przyczyniły się przede wszystkim cztery państwa: Polska (dodatkowych 371 000 noclegów, +12,7 proc.), Włochy (262 000, +5,6proc.), Hiszpania (255 000, +9,2 proc.) oraz Szwajcaria (254 000, +3,8proc.).

Wśród rynków zamorskich silnie rozwija się Ameryka wraz ze wzrostem o 6proc., natomiast Azja po wielu latach boomu zwolniła tempo wzrostu do +2,4proc.. Według danych Światowej Organizacji Turystyki Niemcy do końca trzeciego kwartału odnotują wzrost międzynarodowych przyjazdów o 3,9 proc., tym samym umocnią swoją pozycję na światowym rynku turystycznym.

Marka ‘Niemcy-cel podróży’ według wstępnych wyników World Travel Monitor zajmuje tym drugie miejsce w rankingu europejskim. Podczas gdy liderowi, Hiszpanii (66 mln podróży) ciężko jest potworzyć wyniki z zeszłego roku, liczba podróży z państw europejskich do Niemiec wzrosła do 59,3 mln, czyli o 5 proc. Trzecie miejsce zajęła Francja, z wynikiem 44,6 mln podróży.

Niemcy wraz z 13,1 mln podróży biznesowych (+1 proc.) zyskały zdecydowaną przewagę w tym segmencie i są najczęściej wybieranym kierunkiem podróży biznesowych Europejczyków. Segment konferencji i kongresów rośnie o 4 proc., podczas gdy rynek tradycyjnych podróży służbowych oraz targów zmniejszył się o 2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

W 2018 r. najczęściej wybieranym sposobem rezerwacji podróży był internet : według IPK liczba rezerwacji online wzrosła z 82 proc. do 85 proc.. Bezpośrednie rezerwacje noclegów wynoszą teraz 26 proc., a środków transportu 14 proc.. 17 proc. Europejczyków podróżujących do Niemiec wybrało rezerwacje poprzez biuro podróży.